![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
even een vraagje over de adapter die ik voor mn lipo4charger lader kan gebruiken. eigenlijk hoort ie op de auto accu aangesloten te worden,. maar kan ook op een adapter. nu geeft graupner informatie. je kan een adapter gebruiken van 12 tot 14v, met ''at least 5A",... nu kan ik er een bestellen van graupner die 13.8 v geeft/ 7a maar ik heb nog een 12v adapter liggen , maar die geeft 100ma,.. er staat letterlijk 12Vdc 100 mA,... lijkt me wel erg veel meer dan die 7a van graupner,.. maar ja, wel" at least 5A",.. kan ik die gebruiken,.. of creer ik dan een bom! |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
7A/100milliA = factor 70 minder, en niet meer, zeker geen bommetje. En deel je accucapaciteit maar eens door die 100mA, dan zie je dat laden een langdurige aangelegenheid kan worden.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
nog een vraagje,. als ik nu een adapter wil kopen voor die lader, kan ik dan beter eentje kopen van 5A of 10A. ik heb er klaarblijkelijk weinig verstand van,.. maar ik dacht dat de lader altijd hetzelfde ampere zou afgeven, ongeacht het adapter-ampere output?! dus als ik eenmaal boven die 5A zou uitkomen is het altijd hetzelfde?! dus dan zou 10A adapter geen verschil uitmaken. klopt dat, of laad hij toch sneller met bv een 10A adapter?! zijn namelijk best prijzig die rakkers! zoiets bv, bij rctechnics gezien: Electronische Voeding 6-15V - 5A Schakelende Netvoeding 13,8V/10A groetjes robert |
|
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 februari 2003 Locatie: Warmond Leeftijd: 48
|
Zoek eens op Marktplaats bij Telecommunicatie. Ik heb ook even zitten zoeken. Zoekargument: voeding spanker. Op dit moment krijg ik 3 resultaten: 10A €30,- , 20A €45,-, 30A €100,-. Nu wil ik niet zeggen dat Spanker heel goed is, sterker tot 3 minuten geleden had ik er nog nooit van gehoord!! Zelf heb ik en 10A voeding bij een 27Mc-zaakje in Zandvoort weggehaald 6 jaar terug. Ik kan er meerdere laders aan zetten en tegelijkertijd laden. Hierbij wel gezegd dat ik nooit meer dan 4,5A laadt. Ongetwijfeld staan er nog meer bruikbare vodingen voor redelijke prijzen op Marktplaats. Of misschien heb je nog een lokale 27Mc-zaak in de buurt, ga dan daar even kijken. Succes met de speurtocht. Hans |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 15 oktober 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 46
| |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
zo! dat ziet er indrukwekkend uit! bedankt wederom voor alle info! ben al beetje bezig om iets te zoeken! heb nu maar effe mn motoraccu eruit gehaald,.. toch goed voor de winter om dat effe binnen te zetten. maar die adapter moet er wel snel komen! groetjes robert |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |