![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2005 Locatie: Belgie- N-Antwerpen Leeftijd: 43
|
Hey Na de overschakeling op een FF9C zender had ik graag ik een PCM ontvanger bijgekocht voor de TrexSE. De R146ip zou geschikt zijn,maar als ik de ontvanger later wil gebruiken voor bv. een tweede Raptor ga ik liever ineens voor meer kanalen. Het 9de kanaal op de 149DP gebruik ik nu in de Raptor ook niet , daarom dacht ik aan een 8-kanaals PCM ontvanger. Blijft er over ; de FP-R 138DP en de FP-R148 DP. Op verschillende sites hebben ze dezelfde prijs ,maar mijn voorkeur gaat naar de 138DP omdat deze niet in micro bouwvorm gemaakt is. (9 gram meergewicht maakt me niet uit) Maar waarom noemen ze de 138DP dan "low-cost"." Verder vind ik niet echt verschillen in de specificaties,de catalogus spreekt ook over een "preisgünstiger" ontvanger. Zijn er minderwaardige componenten gebruikt of is er echt geen verschil ? Mss kan Corrien hierop een antwoord geven?
__________________ Trex 500 FBL 3G, Trex 600 EFL Pro 3GX, Raptor 50. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
tja... het is een super ontvanger maar er wordt niet gebruik gemaakt van de alles nieuwste micro technologie maar goedkopere grotere componenten. Daarom misschien low cost... toch vindt ik hem nog flink prijzig.....
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Een R149DP heeft een veel betere voorkring dan de R138DP. Hierdoor zijn zowel de reikwijdte als de selectiviteit beduidend beter. Niet, dat deze bij de R138DP slecht zijn, maar de R149DP is gewoon nog een stuk beter. Kort gezegd: de R138DP is een kwaliteitsontvanger en de R149DP is nog een tikkeltje beter. Beide ontvangers beschikken inwendig overigens over 10 kanalen. Bij de R149DP zijn daarvan 9 op de stekerlijst aanwezig en kan met een eenvoudige modificatie de 10e ook naar buiten worden gebracht (ten koste van de dsc-ingang). Bij de R138DP is dit wat lastiger, maar als men de kanalen nodig heeft kunnen de 9e en 10e natuurlijk ook wel tevoorschijn worden getoverd.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
Maar in de praktijk betwijfel ik of mensen het verschil zullen merken tussen de 138DP en de 149DP, als je dat extra kanaal niet nodig hebt dan zou ik voor de 138DP gaan (ik heb er al velen gehad). Grt.
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |