![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
kan iemand mij iets vertellen waarom ik geen stroom op mijn zender krijg , ik heb de accu s vernieuwd en de zekering vervangen . de power meter in de zender geeft totaal geen beweging als ik de schakelaar op on (aan) toen ik de zender voor een erg symbolisch bedrag over had genomen waren de accu s op vandaar dat ik de zelfde accu s nieuw heb aangeschaft ik vind het zonde van de zender want er zitten veel uitbreidingen op en die kon ik wel gebruiken op mijn boot , maar de zender doet niets moet ik deze zender nu voorgoed vaarwel zeggen of is er iets aan te doen , (ik ben geen techneut op electronica gebied ) de zender is wel wat jaartjes oud maar dat moet voor de electronica toch niets uit maken ?? alvast bedankt |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Heb je al gecontroleerd of je spanning hebt op de print? Het kan zijn dat de draden kapot geoxideerd zijn. Anders zou ik hem voor reparatie aanbieden, het is anders wel zonde. Ook heel oude MPX zenders werken vaak nog heel erg goed.
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Die zender zou ik aanbieden ter reparatie, stuur even een pb tje naar forumlid Corrien, de zender krijgt dan meteen een grondige check en kun je jaren verder met de zender.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
| Citaat:
Grt.
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
het lijkt verdacht maar de beste man wou er ook niets voor hebben dus kocht ik symbolisch een bosje bloemen , en de beste man had mij ook verteld dat hij al jaren op zolder lag en de werking ervan niet wist het was voor mij een kwartiertje rijden dus ik nam de gok mvg rob |
|
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2006 Locatie: Delft Leeftijd: 22
|
laat nou die zender die je hebt maken? klinkt verder als een prima zender, behalve dat hij momenteel nogal achterstallig onderhoud heeft blijkbaar.. (waarschijnlijk gecorrodeerde contacten)
__________________ TX: mx-12 40.925 kan88. Depron TigerMoth in aanbouw. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Guest
|
het leukste van alles is dat de powermeter nu uitslaat (de reden is dat ik de zekeringhouder er tussenuit heb gehaald ,het zat al wat profesories in elkaar gezet ) nu hij stroom doorgeeft werkt de zender nog steeds niet de ontvanger regeert op geen 1 kanaal ik had al een email gestuurt naar forum lid corrien met de vraag of hij nagekeken kon worden (helaas nog geen respons ) ik ga nog even proberen met een andere ontvanger ff gekke vraag misschien ? moeten de kristallen identiek zijn aan elkaar ?? mvg rob |
|
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
ja, nee, officieel zijn ze hetzelfde, maar in de praktijk is dat toch iets anders en kan het voorkomen dat er verschillende nummers op de kristallen staan. Ik denk dat Corrien met vakantie is net zoals de service dienst die misschien ook wel met vakantie is. Neem maandag eens contact op met de service dienst en stuur die zender daar nu maar gewoon heen. Mocht de reparatie niet lonend zijn of te duur zijn dan laten ze dat wel weten voordat ze er iets aan doen. Trouwens van Leiden naar Maasland is niet zover, misschien lukt dat nog wel met de fiets. |
|
| | #11 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
| Citaat:
Grt.
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |