![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Hoe moet ik dat dan weten? Als het voor mij onduidelijk is zal het voor andere mensen die het lezen ook zo zijn. Dan zouden er heel makkelijk verkeerde ideeën kunnen ontstaan.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Voor de duidelijkheid: alleen met het synthesizer-module van de T9Z/FC28-V3 kunnen diverse kleine niet-Futaba ontvangers en ook de Berg-ontvangers niet overweg. Met alle andere synthesizer- of 'gewone' kristalgestuurde-modulen zijn deze problemen er niet. Er spelen hier twee problemen, waarbij het tamelijk technisch wordt om uit te leggen wat er precies gebeurt. Desgewenst wil ik deze uitleg wel geven, maar voor niet-elektronic wordt het dan al snel Chinees. Kortgezegd: kleinere ontvangers kunnen het signaal niet verwerken omdat het synthesizer-module van de T9Z de pulsen wat meer afschuint dan gebruikelijk is. Ze kunnen daardoor deze pulsen niet meer 'zien' of beter gezegd: de (eenvoudig uitgevoerde) pulsvormer van zo'n ontvanger krijgt te weinig signaal om er wat mee te kunnen. Ontvangers met Berg-technologie kennen dit probleem niet. Deze hebben echter weer een ander probleem. Tijdens de reset-tijd, die bij ppm altijd noodzakelijk is, verandert het signaal als er een synthesizer-module in een T9Z of FC28-V3 wordt gebruikt. Eigenlijk hoort dit niet, maar gewone ppm-ontvangers hebben daarvan geen last. Berg-technologie ontvangers gebruiken deze reset-tijd echter om het signaal te controleren en naar de servo's te sturen. Een verandering van signaal gedurende de reset verknoeit deze signaal-controle, zodat ook Berg-ontvangers niet willen werken met dit synthesizer-module.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |