![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 augustus 2005 Locatie: Oss Leeftijd: 37
|
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een vlieg en een vaarregelaar.. dan doel ik niet op het voor/achteruit kunnen want de grotere regelaars kunnen ook niet achteruit. Maar meer wat is het verschil tussen bijvoorbeeld een Hacker Navy en een Jeti 70 Advance. beide even groot. what's the difference? los van de prijs.. Hacker Navy 70 ![]() Jeti Advance 70
__________________ Imagination is more important than knowledge. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
@Noah Ik begrijp, je vraag niet helemaal goed. Maar dat even terzijde he.Ik vermoed als dat het verschil bestaat uit de aansluiting motor Voor Vliegtuigen gebruiken ze tegenwoordig borstelloze motoren en die hebben nu eenmaal 3 aansluitingen In schepen (boten) gebruiken ze veel al nog borstelmotoren en daar heb je gewoon 2 aansluitingen. mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Hoi, Nee dat bedoel ik niet helemaal.. deze regelaars zijn beide borsteloos. Dus beide 3 draden. met boten bedoel ik boten die over de 80km/u gaan dus hoge snelheids electro boten. Die varen tegenwoordig ook veel op brushless. Snap concreet het verschil van de werking niet.. waarom is de hacker een ''navy'' wat maakt dat verschil t.a.v. de Jeti Advanced.
| | |
| | #4 (permalink) |
|
@Noah Ik zie net, als dat de een waarschijnlijk waterkoeling :bezit voor een boot dus. En de andere niet voor vliegtuig dus (luchtkoeling) mvg Frederik ps Anders zou ik het niet weten hoor
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2004 Locatie: Grootebroek Leeftijd: 37
|
Als ik beide regelaars zo bekijk zie ik dat de Hacker Navy 70 watergekoeld is. Ik denk zelf dat dat ook 1 van de grote verschillen is. vlieg regelaars worden gekoeld door wind,en regelaars in varende modellen hebben die koeling niet. Dus ik denk dat er , op de koeling na, weinig verschil inzit. Misschien zit ik er wel helemaal naast....... Edit : F.van.Gent, je typt net iets sneller dan ik |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Rene --------------------------------- Als je er echt niet meer uitkomt,... pak dan de gebruiksaanwijzing ! Zat er bij mijn vrouw echt niet bij hoor Moest alles zelf uitzoeken ha ha ha mvg Frederik
| | |
| | #8 (permalink) |
|
dat zou raar zijn aangezien die waterkoelingplaat 4 euro kost.. en ook makkelijk zelf te maken is. Dus ik kan een Jeti gewoon gebruiken en ombouwen met waterkoeling.. dan is er geen verschil?
| | |
| | #10 (permalink) |
|
compatible met een pistool zender!?? die volg ik niet.. waarom zou dat niet werken met een andere regelaar.. waterdicht kan ik me nog indenken. maar dat is met wat hars ook bij een gewone te doen.
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
De verschillen tussen vlieg en boot regelaars zitten volgens mij duidelijk in - koeling. Navy's hebben toch vaak een koelplaat en aansluitingen. Oke, dat kost niet veel maar het is toch een verschil. Kijk maar naar Hopf, die volgens mij zelfs vlieg regelaars aanpast voor gebruik in boten met een eigen koelplaat. sommige koelingen zijn ook meer dan gewoon een plaatje hoor. - waterbescherming. Navy (sommige) zijn spatwater bestendig. Maare... niet te veel van voorstellen hoor. - voor en achteruit. Zelfs sommige brussless Navy's hebben een achteruit. Nu, ik gok dat de instellingen wel eens durven verschillen. De software is anders en wellicht zullen dingen zoals een rem anders werken op boot/auto/vlieg mode. Ik heb een Jeti dacht ik in de boot, en die kan je specifiek programmeren voor boot, auto,... - zonder waterkoeling nog wel. In boot modus heb je veel opties in te stellen. Ik kan bijvoorveeld de draairichting veranderen. Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Mijn hartelijke dank voor dit antwoord. Doet hopf dat joh? dan zie ik geen probleem om mijn Jeti 70 om te bouwen naar koeling en te gebruiken. Is er een bepaalde stelregel.. vanaf zoveel amp een waterkoeling?
| | |
| | #13 (permalink) |
|
vorig jaar had Hopf zoiets in hun cataloog, het leek me een vliegregelaar die ze zelf van waterkoeling hadden voorzien. met zo een systeem : http://www.hopf-modelltechnik.de/pro...04c0e3ca9aecd7 zeer waarschijnlijk een jazz. even iets vergeten.... DE andere reden waarom ik een boot regelaar heb en GEEN vliegregelaar in mijn speedboot is de nul stand. Bij vliegregelaars (pistool of gewoon) moet je het veertje eruit wippen en is de gas toe positie helemaal beneden of boven (wat je graag wil). Ik heb echter graag dat veertje erin (bij probleem los je gewoon de gas). Mijn regelaar is een boot type, met achteruit en nul stand in het midden. De achteruit is echter in SW uitgezet, mag toch niet gebruikt worden tijdens een race. Patrick
| | |
| | #14 (permalink) |
|
>Is er een bepaalde stelregel.. vanaf zoveel amp een waterkoeling? ik zou het niet weten.... ik heb gewoon een regelaar die 2-3x krachtiger is dan nodig dus ging er van uit dat waterkoeling niet nodig is. vrienden aan de plas hebben toch al hete regelaars gehad. Ik heb liever waterkoeling, maare die navy van mij had het niet mogelijk en toch genoeg capaciteit. Patrick
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Antwoord van JETI : Dear sir, Differencies: water cooling, water resistant, possibility for setting. Best regards J.Tinka JETI model s.r.o. Lomena 1530 742 58 Pribor Czech Republic
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |