![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
Is het mogelijk om een brushless motor inclusief sensoren te regelen met een brushless regelaar zonder ingangen/aanslutingen voor sensoren zonder vreemde bijwerkingen ? Ik dacht dat er hall sensoren in een 'sensorred' motor zitten waar een regelaar, zonder sensor ingangen/aanslutingen, geen last van heeft. Is mijn vermoeden juist ? Iemand hier ervaring mee ? (De reden voor mijn vraag is dat ik een 'sensorred' motor op het oog heb terwijl ik al een goede sensorloze regelaar heb)
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
Je vermoeden is juist. sensorloze BL ESC's kunnen idd ook BL motoren regelen met sensoren. De bepaling van timing gaat dmv inductie. Waar kan je nu nog zo'n motor kopen??? (of is het 2e hands?) |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
Het was een Novak Velocity 5.5R die net voor m'n neus is weggekaapt .... (inderdaad 2de hands) " waar kan je nu nog zo'n motor kopen ????" Dit is niet zo vreemd, als er wedstrijdrijders met brushless rijden dan is het meestal een sensed systeem, naast Novak heeft LRP ook een systeem en zo zijn er nog een aantal. Dit zijn dus goedgekeurde systemen voor in wedstrijden. Men zegt dat de toerentalregeling mooier verloopt, kan ik me iets bij voorstellen. Of het echter nut heeft bij recreatieve rijders zoals ik vraag ik me sterk af. Ik gebruik zelf een Hacker car comp die een Feigao 380-B aanstuurt in een hpi pro 4. En het bevalt zeer goed.
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
een motor met sensors heeft idd enkele voordelen. bij een regelaar met sensoren kan je de motor veel langzamer laten draaien. Of het toerental mooier verloopt weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat dat in een auto wat kritischer is dan in een vliegtuig. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Met sensors verloopt het starten v.d. motor beter, zonder sensors moet de regelaar even 'zoeken'.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
met de nieuwe MAMBA MAX ois dat ECHT niet aan de orde !! ik kan zo langzaam rijden als ik wil en het is ALTIJD soepel .. en dus ook sensorless .. er zal altijd een aanloop zijn maar deze is zoooo minimaal dat je het echt niet kunt vaststellen met het bloteoog ............
|
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |