![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juli 2006 Locatie: Herentals, BE Leeftijd: 32
|
Aloha, grote problemen ik wil morgen gaan indoorvliegen met een nieuw motortje Typhoon 5-3D. En een GWS Esc van 15A. De regelaar initialiseerd zich normaal met bepaalde bieptonen. Die komen echter niet. gedeeltelijk komen deze tonen maar het finale bliepje is net iets anders. Als ik er nu de instellingen van mijn regelaar bij neem kan ik met de timing beginnen spelen. Weet er iemand hoe de timing is van een Typhoon 5-3D? Of de startfrequentie ?? Instellingen mogelijk in de regelaar. Die volgens mij iets met het probleem te maken kunnen hebben. Driving/ starting frequentie: 8 kHz / 16 kHz / 32 kHz / None Timing: auto timing (staat nu ingesteld) / 5° (low timing) / 12° (medium) / 18° (mediumhigh) / 25° (high) Ik weet het niet meer wou ze eerst beginnen allemaal beginnen proberen maar dit geef ik op. Iemand enig idee wat de goede instellingen van dit motortje zijn ????? Alvast Bedankt Greetz Tim |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Doet de motor t wel op een andere brushless regelaar? rctechnics heeft voor 17 eur al 1. Bij Typhoon motoren kan soms een draadje niet (meer) aangesloten zijn. Doet een andere bl motor t wel op de gws regelaar? (zal me niks verwonderen dat gws dat ding alleen maar op de eigen motoren heeft gemaakt/getest) Sensorloze brushhless motoren zijn zware magie. Een bekende fabrikant zoals castle crations is niet voor niets 54 software versies verder in een paar jr.. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
De nieuwste Cd-rom motor van bij RC Technics de paarse draait er heel vlot op/ Robbe roxy geeft ook geen problemen. ----> Op die GWS Esc dan. Andere regelaar moet ik eens proberen. Maar de CC10 zit al op een vliegertje dus die blijft rustig waar hij zit. En anders tja terug een luxe fietsbel installeren. Vloog de vorige keer ook. Greetz Tim P.S.: Niemand anders nog enig idee ??? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2006 Locatie: Delft Leeftijd: 22
|
draadbreuk in je motor dus, dat is nogal een probleem dus dat word of garantie proberen te vragen, of zelf opnieuw wikkelen.. of toevallig de draadbreuk vinden en repareren, maar daar heb ik zo ook geen idee van of daar manieren voor zijn om die te vinden...
__________________ TX: mx-12 40.925 kan88. Depron TigerMoth in aanbouw. |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Blijkbaar een draadbreuk idd. De weerstand over de wikkelingen (fasen ?) gemeten te hebben, blijkt er 1 met een oneindig hoge weerstand te zijn. Bedank allemaal hier had ik zelf nog niet aangedacht. Greetz Tim P.S.: Waarschijnlijk wordt dit mijn eerste doe-hetzelf-wikkelprojektje. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |