![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 december 2004 Locatie: purmerend
|
hallo, misschien een rare vraag maar bestaat er ook een 27MHz zender op de FM? bij ons op de club rijd iedereen op de 40MHz dus zijn alle frequenties al bezet. ik rij zelf op de 27MHz maar heb tijdens races nogal eens last van storingen. of is er een merk dat een goede sterke 27MHz zender maakt. alle tips zijn welkom. Sander
__________________ stockcar, fairlady, big march, lama v3, tb-03, MCP X, TL-01, F109 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Het vervelende is, dat 27 MHz in Europa nauwelijks wordt verkocht omdat iedereen denkt, dat je op deze frequentie vaak storing hebt. De meeste fabrikanten leveren daarom geen 27 MHz apparatuur meer. Uiteraard zijn er wel 27 MHz FM-zenders, maar ik denk dat je keuze dan beperkt blijft tot Hitec, KoPropo of Sanwa.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Ach, sinds vele, vele jaren geleden die 'bakkies' legaal werden had je er vrijwel meteen geen last meer van. Alleen truckers zijn tegenwoordig nog zo'n beetje de enige gebruikers. Voor modelvliegen is 27 MHz nog steeds af te raden, maar voor auto- en scheepsmodellen is het een aantrekkelijke frequentie omdat er praktisch geen gebruik van wordt gemaakt.
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 december 2004 Locatie: purmerend
|
tja, de enige storing die ik heb is vlak voor de start als ik tussen de rest in sta, dan gaat de wagen langzaam vooruit kruipen. nu heb ik een héél goedkope zender(altijd met stickzender gereden)om het te proberen. in priciepe moet dus een goede 27MHz zender ook storingsvrij kunnen werken? nu is wel een 27MHz zender (stuurwiel) altijd 2 kanaals, kan je dan wel ergens je personal transponder ergens op aansluiten? Sander
__________________ stockcar, fairlady, big march, lama v3, tb-03, MCP X, TL-01, F109 |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
De transponder zul je dan met een V-kabel moeten aansluiten of je maakt er zelf een extra aansluiting voor. Zowel met een 27 MHz AM- als een 27 MHz FM-set is natuurlijk een storingvrije werking mogelijk, net zoals dat op 40 MHz mogelijk is. Ik neem aan, dat er bij jullie ook diverse mensen met AM-sets op 40 MHz rijden?
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |