![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 maart 2004 Leeftijd: 39
|
Hoi allemaal, ik heb op mijn Christen Eagle een brushless motor zitten die gekoppeld is met een TowerPro BMC 15A regelaar. Vorige week, toen ik aan het testen was met de FlycamOne, gebeurde het opeens dat de motor stopte met draaien. Gelukkig kon ik door de vrij harde wind, het toestel mooi naar onder brengen. Terwijl ik naar het toestel wandelde, probeerde ik terug gas te geven, en dat lukte ook na de 5de of 6de keer. Daarna ging de motor terug draaien en heb ik zelfs nog een dikke 5 minuten gevlogen. Nu is het toeval natuurlijk dat dit door de camera ook werd opgenomen en dat je duidelijk kan horen dat er "iets" gebeurd.... Heeft er iemand enig idee wat er mis kan gegaan zijn ? Groetjes, Davy |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2006 Locatie: Delft Leeftijd: 22
|
losse stekker of draadbreuk, denk ik.. in ieder geval was de regelaar flink in de war van je motor, ik denk dat er ergens een draadbreukje of zo zit, waardoor de regelaar niet goed ziet wat de motor aan het doen is. het kan ook de timing instelling van je regelaar zijn... waardoor de motor achter of te snel gaat lopen voor de regelaar, en de regelaar in de war raakt, als je dan met de hand een zwaai aan de propeller geeft in de gewenste richting, en dan nog eens gasgeeft dan werkt het weer.. als dat het geval is, zou je even kunnen controleren welke timing setting je nu zit, en probeer eens of andere instellingen wel probleemloos werken.. grote vraag is wat betekent de geluidscode die de regelaar weergeeft.. want hij geeft overduidelijk een foutmelding.. om draadbreuk te testen: haal je motortje uit je model, en draai em eens aan met de boormachine, en kijk met de voltmeter (wisselstroom stand) of alle 3 de fases wel gelijk voltage geven.
__________________ TX: mx-12 40.925 kan88. Depron TigerMoth in aanbouw. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |