![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2006 Locatie: Nistelrode Leeftijd: 37
|
Een vraagje, ik kan met mijn mx-12 een 2e hoogteroerservo aansturen. Nu doe ik dat door die servo op 5 in te prikken (gear) en vervolgens rudder naar gear 100% mee te mixen. Omdat gear op de mx-12 met een switch wordt aangestuurd moet deze in de goede positie staan om te werken, ook als ik bij deze mixfunctie aangeef dat ie 'always on' moet staan. Lastig en kwetsbaar dus. mocht dit schakelaartje tijdens het vliegen per ongeluk omgezet worden dan krijg je wel hele rare figuren Wie weet hoe ik de boel zo moet instellen dat de positie van de schakelaar er niet toe doet
__________________ "Only dead fish go with the flow". |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Hoi, Ik heb een aileron servo gemixed met gear (5 kanaals ontvanger - en kanaal 5 is altijd gear....). Bij mij werkt het zonder problemen, en los van een schakelaar. Waar je nu "always on" hebt geselecteerd is de mixerfunctie waarschijnlijk. Je moet in de systeem modus echter ook naar naar "switch sel" gaan en daar je gear op "always on" zetten volgens mij, als ik het me uit het hoofd goed herinner. Maar dat herken ik wel, het is een heel gedoe. Ben er ook bijna een hele avond mee bezig geweest. Succes |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2006 Locatie: Delft Leeftijd: 22
|
graupner mx-12 en meestal werkt de trim dan niet, dan gaat het 2e kanaal neit mee met de trim (weet dit niet zeker, heb ik ook van horen zeggen..)
__________________ TX: mx-12 40.925 kan88. Depron TigerMoth in aanbouw. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2006 Locatie: Nistelrode Leeftijd: 37
|
Werkt perfect met trim en al. Het zat 'm in het instellen van de knoppen zoals PH-AJ hierboven al aangaaf In het menu om de knoppen toe te wijzen bij gear INHIBIT instellen. Superzender die mx-12 voor dat geld
__________________ "Only dead fish go with the flow". |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |