![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2005 Locatie: hilversum Leeftijd: 41
|
is het mogenlijk op een rij regelaar van laat ik zeggen 10 amp een gewoon elektro motortje te laten draaien
__________________ www.modelbouwtruck.nl hoe groter hoe leuker (schaal1:4) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
eeh, wat is het verschil tussen een "gewoon" motortje en een andere?
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
geen idee maar bij de rc autos worden toch motoren gebruikt met zoveel turns lees ik wel eens en ik heb gewoon een koolbortel motortje dus een niet officieel rc motortje
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 februari 2005 Locatie: Valkenswaard Leeftijd: 50
| Citaat:
Wat heb je nu ? Een regelaar van 10 amp kan dus een motortje aan als deze niet meer dan 10 amp vraagt. Heb je een motor die meer dan 10 amp vraagt dan heb je binnenkort een regelaar die niet meer werkt. Kom eens met de juiste specs van jouw regelaar dan kunnen we iets meer informatie geven. Pendelaar | |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
ik heb nog geen regelaar en nog geen motor maar voordat ik deze aanschaf wil ik eerst wat info voordat het mis gaat en je een hoop geld verder bent (en rook) ik schat dat mijn motor ongever 5 amp trekt bij volle belasting. deze wil ik met een rij regelaar gaan sturen van bv 20 amp wat houd dan het aantal turns van de motor in??
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2005 Locatie: Valkenswaard Leeftijd: 50
|
Er zijn al heel wat dicussies geweest over het nut dat een fabrikant het aantal wikkelingen opgeeft, gebruik maar eens de zoekfuntie op dit forum. Wat ik wel weet dat een borstelmotor wel wat sneller slijt als een borstelloze. Borstelloos zijn ook duurder. Verder als een motor max 5 amp kan hebben lijkt het mij zonde van het geld om een rgelaar te kopen van 20 amp. Een borstelmotor kost bijna niets en een regelaar van 20amp is dan veel te duur in verhouding. Wat wil je gaan bouwen ? een auto ?? Zo ja dan lijkt het mij verstandig om daar je vraag te stellen: bij de auto mannen. Pendelaar |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2006 Locatie: Delft Leeftijd: 22
|
hij is bezig met een heeeele grote vrachtwagen.. en hij bedoelt een 20 amp-uur batterij misschien kun ej beter eerst een motor kopen, inbouwen, meten wat de fnctie maximaal trekt, en dan een regelaar erbij kopen..
__________________ TX: mx-12 40.925 kan88. Depron TigerMoth in aanbouw. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
inderdaad ben ik bezig met de bouw van een hele grote vrachtauto schaal 1:4 waarbij ik voor verschillende functies gebruik maak van een ruitenwisser motor van en echte auto deze gebruiken ongeveer 5 tot 7 amp en dan heb ik liever een wat grotere regelaar zonder dat deze uit brandt bij conrad zie ik al regelaars voor rond de 40,-
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2006 Locatie: Delft Leeftijd: 22
|
ik zou even op ebay proberen, daar zijn al regelaars vanaf 25 euro die tot wel 100 ampere kunnen regelen (blauwe aluminium, waterdicht, etc) met +/- 60 ampere achteruit. helaas geen rem. geschikt tot 12 volt (dus een loodaccu kan gewoon
__________________ TX: mx-12 40.925 kan88. Depron TigerMoth in aanbouw. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
ok dan thanks voor de tip ik gaat effe kijken
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |