![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 februari 2004 Locatie: 't harde
|
in het verleden gebruikte ik graag de lineaire servo's van microprop in mijn modellen. Voor een elektrozwever zoek 2 lineaire servo's voor de aansturing van de kleppen, met een breedt van < 12 mm. Weet iemand een fabrikant die deze servo's in hun programma heeft?
__________________ recycling is een kunst na een crash |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Die zijn er niet meer. Alleen een ombouwset voor Futaba S148 en S3001 servo's: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXCJG6&P=7
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
er zijn nog die (1,6g - 2.6g????) kleine wes techniek servo's
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
ik wil graag lineaire servo's gebruiken voor mijn remkleppen omdat de slag die bij de normale roterende servo's wordt gemaakt, te klein is om de kleppen uit te zetten en te locken. Het aansluitpunt op de servo hevel moet binnen de dikt van de vleugel liggen en deze is ca. 12 mm hierdoor komt de aansluting op de servohevel op ca. 5 mm vanaf het hart te liggen en dit resulteert in een beweging van 1 cm terwijl ik 1,8 cm nodig heb. Nu kan ik dat wel via een omlenkhevel realiseren etc. maar echt mooi is dit niet.
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2004 Locatie: evergem Leeftijd: 66
|
ik begrijp het echt niet, ikzelf heb een 5 tal zwevers met remkleppen ( deze toch die omhoog gaan ) deze werken allemaal met gewone servo's, ik denk dat je langere servoarmen moet gebruiken, en kleiner aan de remklep .
__________________ NO WIND NO FUN |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
@simendewolf, de kleppen die ik heb zijn van multiplex en hebben een vaste arm. volgens de gebruiksaanwijzing hebben zij een slag van 1,5 cm nodig om te locken. met de huidige servo haal ik dit niet met de inbouw bij de wortel ribbe... misschien moet ik een ander type klep gaan gebruiken om dit op te lossen.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |