![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 april 2005 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 61
|
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar technisch gezien vermoed ik dat zoiets niet goed gaat. Een borstelloze motor geeft informatie door aan de regelaar, vooral bij het opstarten, de regelaar past zich daarop aan. Kan me voorstellen dat deze communicatie volkomen uit de hand gaat lopen als je 2 motoren aansluit op 1 regelaar. Om problemen te voorkomen zou ik voor iedere motor een aparte regelaar gebruiken.
__________________ < Frank_________________pa0fbk Laatst gewijzigd door fbk; 10 januari 2008 om 11:57 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
|
Heb wel eens een demonstratie gezien dat het werkt. Wel met gelijke motoren. Maar het loopt niet zo goed als losse regelaars. Ik denk dat je met variërende belasting ook problemen gaat krijgen.
__________________ Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
[quote=Zitz;795734]ok, bedankt, dan worden het toch 2 losse [quote] Dat is nog steeds het beste, er bestaan ook regelaars (dacht dat Multiplex die had) die 2 uitgangen hebben zodat je niet met 2 aparte regelaars moet werken. Stevo
__________________ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 3 januari 2005 Locatie: rozenburg
|
Stevo, Het kan wel maar er zijn wat beperkingen zo moeten de motoren gelijk de draden even lang en de regellaar zwaar genoeg voor twee motoren. Ik heb met een twee motorige kist gevlogen op een regellaar, de motoren zijn zelf gewikkeld en ik heb niet veel problemen dit is al wel een jaar of vier geleden. Groet Peter |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Het mag niet, het zou niet mogen kunnen zoals Frank al schreef maar ... de motoren en props moeten in ieder geval hetzelfde zijn. Als de combinatie werkt, zullen de motoren perfect synchroon lopen. Kontronik heeft/had zo'n set in het programma. Omdat het opstarten erg onelegant zal zijn, is het af te raden voor motoren met vertragingen.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 11 januari 2008 om 00:03 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |