![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 december 2007 Locatie: Halfweg Leeftijd: 26
|
Ik heb al lopen zoeken, maar ik zoek even een bevestiging van wat ik nu denk te weten... Ik wil een graupner zender aanschaffen, met zender en servo's ten behoeve van een modeltruck. Nu is deze truck van Tamiya en moet via een Multi Function Unit de ontvanger aangesloten worden. Tamiya gebruikt echter Futaba stekkers. Betekent dit dat er een verloop van de ontvanger naar de MFU moet en van de MFU naar de servo's? Ik wil een set aanschaffen waar maar een enkele servo in zit, er zijn er meerdere nodig, maar deze kunnen ook met een futaba stekker aangeschaft worden. Als er nog andere tips zijn hiervoor wil ik dat graag horen. Gr, Jacob
__________________ Bouwverslag Tamiya Scania P420 Liever een sterretje in je voorruit, dan een voorruit in je sterretje... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2004 Locatie: Zaandijk Leeftijd: 36
|
Klopt maar hij heeft een Graupner ontvanger waar Futaba stekkers in moeten... Dit is meestal ook niet zo'n probleem maar waarschijnlijk zal je een klein randje van de Futaba stekker af moeten snijden (voorzichtig). Dan past de Futaba stekker ook in de Graupner ontvanger. Moet geen problem zijn... Joost.
__________________ P235-CS '12 Pro10 | KoPropo | GM/Trinity | Hobbywing | Shepherd/Xceed Pro10 4 Ever |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Ontvanger -----> Multifunction unit--------> Servo's Graupner/JR ---->Futaba------------------> Graupner/JR Hanteren deze verschillende merken geen verschillende aansluitingen van de +, de - en de ~ ? Dus dat de drie aansluitingen onderling verschillen van plek in de stekker. Ik meen mij te herinneren dat ik hier ooit wat over gelezen heb. En ik ben van mening dat ik mijn vers gekochte onderdeeltjes graag heel laat... Alvast bedankt!
__________________ Bouwverslag Tamiya Scania P420 Liever een sterretje in je voorruit, dan een voorruit in je sterretje... | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Nee, gelukkig hanteren alle fabrikanten tegenwoordig dezelde stekerpennetjes in de ontvangers en ook dezelfde servo nulstanden. Vroeger was dat nogal eens verschillend. Het enige verschil tussen Graupner-JR en Robbe-Futaba stekers is het extra nokje, dat Futaba stekers hebben. Ook de draadkleuren zijn wat anders, maar dat wijst bijna zichzelf. Helaas is de faq over servosnoertjes nog niet op het nieuwe forum aanwezig, dus: JR bruin is Futaba zwart (min). rood blijft rood (plus). JR oranje is Futaba wit (signaal).
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Dankjewel Jan, een dergelijke FAQ zou zeker handig zijn. Ik ben weer geholpen!!!
__________________ Bouwverslag Tamiya Scania P420 Liever een sterretje in je voorruit, dan een voorruit in je sterretje... |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 februari 2007 Locatie: Belgium, famous for its brushless sprouts Leeftijd: 46
| Citaat:
__________________ Gezocht: Kapotte Air-Ace vliegtuigen http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ad.php?t=51519 | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
| Citaat:
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Grappig als men dergelijke vragen stelt aan de fietsenmaker...meneer gaat dat passen...? Nee, dat past niet
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 februari 2007 Locatie: Belgium, famous for its brushless sprouts Leeftijd: 46
| Citaat:
__________________ Gezocht: Kapotte Air-Ace vliegtuigen http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ad.php?t=51519 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |