![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2008 Leeftijd: 40
|
wie kan mij helpen met het plaatsen van elektronica in voer boot hij had storing vorige eigenaar had de kabel van de servos met kroonsteentjes verlengd ik heb ze zelf gesoldeerd en een krinpkous er om heen gedaan maar ik blijf storing houden omgevind hengelo overijssel
|
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
Is de motor ontstoord? Dit is te herkennen aan de kleine condensatortjes op de aansluitklemmen van de motor. Als dit ook niet helpt, eventueel een stukje ijzerblik (drankbusje) over de motor monteren. In één van mijn bootjes, met hardnekkige kuren, heeft dit laatste wonderen verricht.
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Je moet er voor zorgen dat de ontvanger en de ontvanger accu zo ver mogelijk bij de motor(en) en de regerlaar vandaan zitten. Dan MOET de motor ontstoord zijn. Is hij niet ontstoord dan zal je heel veel storingen hebben en zal bijna niets helpen om dat weg te krijgen. Als de servo's en de regelaar via vrij lange kabels met de ontvanger zijn verbonden dan moet je die kabels ook van een ontstoring voorzien. Het simpelste en vaak voldoende is een ferriet kern. Het einde van de servo draad draai je een keer of 3 tot 5 om de ferrietkern en dan steek je het stekkertje in de ontvanger. De ferrietkern moet dus zo dicht mogelijk bij de ontvanger komen te zitten. Als laatste moet je voor een goede antenne zorgen die ook zo ver mogelijk van de motor en de regelaar weg moet staan. En als de antenne te lang is moet je het stuk dat je overhoudt NIET oprollen of zo maar afknippen. Je moet er voor zorgen dat de TOTALE lengte van de antenne altijd even lang blijft dus niets afknippen en hem ook niet langer maken. Dit is niet zo kritisch dat het op de centimeter aan komt maar 10cm meer of minder kan soms al uitmaken. Met deze maatregelen zullen de storingen tot een minimum beperkt zijn. Is dat nog niet zo dan is er meer aan de hand en zal je iemand die veel van de model elektronica weet moeten vragen om alles eens goed te bekijken. In jou geval zou ik dan naar een botenclub bij jou in de buurt gaan. Daar zijn zeker mensen die je kunnen, en ook willen, helpen. Succes.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |