![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hey hey! Ik zo een Dremel willen aanschaffen (dus van het merk dremel zelf) maar het probleem is dat er verschillende soorten zijn, welke raden jullie me aan? Liefst geen boven de 100 euro, ik dacht aan de 300 series aangezien die op netstroom is, en aangezien ik wil dat het ding lang meegaat en niet na 2 jaar een defect accu (van die draagbare) of juist niet? graag reacties! allicht bedankt, Samuel. |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
|
Hé Samuel, Ik heb nu een maand de Dremel Stylus in gebruik. ![]() ![]() Voordelen: - Draadloos, Li-ion. Gaan lang mee. - Ligt lekker in de hand - Compleet met bureaustandaard en geintegreerde lader - Licht van gewicht, en klein van stuk - Uitstekend instelbaar toerenbereik - Krachtig! Vermogen zat. Nadelen: - Door zijn pistoolvorm kom je soms lastig in kleine ruimtes. - Te weinig meegeleverde acesoires. Het mooiste van deze Dremel vind ik het opstarten. Je drukt op de AAN knop, waarna er even een seconde niets gebeurd, vervolgens komt de (brushless?) motor op gang tot "idle" snelheid, en gaat pas daarna in één ruk door tot de ingestelde snelheid. Prachtig. Ik heb deze, na een speurtocht op internet, gewoon bij de Gamma gekocht voor € 80,-. De goedkoopste aanbieder was incl. verzendkosten net zo duur. Er staat een test in de FMT. Volgens mij ergens rond september/oktober 2007. Het tekort aan accesoires heb ik opgelost door voor € 7,95 een draadloze Chinese hobbymachine a la Dremel bij de Blokker te kopen. Dat ding is zijn geld niet waard (spanhuls zit direct op uitgaande as van een speed400 motor), maar de doos zit vol met accessoires. Ik moest enkel een Dremel spanhuls 2,4mm van €1,95 aanschaffen om deze accessoires in de Dremel Stylus te kunnen gebruiken. Voor diegenen die heel af en toe iets Dremelen, is de Blokker uitvoering een leuke instap mogelijkheid. Het vermogen is redelijk, maar de snelheid is niet instelbaar. Het ding is op zich wel te gebruiken, maar als je de as gaat belasten, beginnen de messing motorlagertjes al snel te klagen. ![]() Ik heb bewust voor een draadloze gekozen, omdat het stugge snoer van de drie gewone dremels die ik ook nog heb, me op mijn modelbouwbureau altijd vreselijk in de weg zitten. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Vincent
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2007 Locatie: Hoogvliet Leeftijd: 42
|
De Dremel Stylus is inderdaad geweldig, gebruik die ook. Maar ik heb ook een goedkopere Ferm in gebruik die het ook prima doet verder, alleen niet draadloos.
__________________ Mvg, Leo van Miert Stampede - Hyper ST brushless - Trophy Flux - Vorza Flux - SCRT10 - XTM Rail - Turnigy SCT 1:16 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Voor de mensen die af en toe eens de dremel denken te pakken en er niet teveel voor willen investeren kan ik doorverwijzen naar de gamma. Daar hebben ze een aantal machines van dremel maar ook zeer veel reserve bitjes. Bovendien hebben ze een alternatief model van gamma en ook een van GBM. Ik heb zelf de gamma machine (koste 24,95 euro als ik het goed heb) en daar zitten de meest gebruikte bitjes gewoon bij. Aangezien ik hem af en toe gebruik voor het opschuren van materiaal heb ik er genoeg aan. Machine heeft genoeg vermogen (kan ijzer doorslijpen zonder dat hij stilvalt) maar is niet zo comfortabel als bovenstaande dremel. Groeten Bono
__________________ -=Tamiya TT-01 & TA-05=-=Losi XXX-T=-= Corally PHI=-=FG Sportsline=- ----------------=AmazingRacing.nl=-=RC-Motorsport.nl=----------------- | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
k'heb geen idee of mijn lokale doe het zelver die stylus verkoopt, ik heb eens in zijn folder gekeken, en degene die hij in de folder aanbied zijn die Dremel 300JA en de Dremel 8000JF, die 8000JF ziet er net iets beter uit dan de stylus, maar wel met li-ion, wat te doen? ik heb eens ergens gelezen dat je beter de netstroom versies koopt..? allicht bedankt he mensen voor de reacties! |
|
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2006 Locatie: Brummen Leeftijd: 20
|
Ik heb een Proxxon, volgens de kenners is Proxxon beter dan Dremel. Heb ook een Ferm gehad maar die was gewoon slecht in vergelijking met de Proxxon. Je kan er veel assesoires bij kopen en hij is niet heel duur (onder de 100 euro, en dan krijg je een heleboel dingen erbij). Ik praat dan over de Proxxon Micromoth. Groet, Freek
__________________ Watervliegen in Zeumeren 2008: Flycamone2 op Minimag! |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Ik heb de industrie schleifer van proxxon en een van ferm (aldi) . ![]() De ferm ligt ergens in een hoekje en word bijna niet gebruikt omdat de proxxon veel sterker , precieser , en niet trilt bij hoge toeren . Bij de proxxon heb ik ook een boorstandaard waar ik zelf ook uitsparingen mee frees voor hevels en dergelijke . Ook de echte dremel zal goed zijn maar ik wou iets die je in kan spannen in een standaard en de proxxon heeft 100 watt . Ik werk er al een jaar of 10 mee en geen probleem er mee gehat . Is gewoon qualiteit . Mvg Johan | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
| Citaat:
Samuel, in Oudenaarde zit de Orga, daar verkopen ze de Stylus. http://www.orga.be/content/orga/uplo...-2006%20NL.PDF Die 8000 JF is ook mooi, maar een heel stuk groter en zwaarder dan de Stylus. Het is maar net wat je zelf zoekt, natuurlijk!
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Ben zelf zeer tevree met de proxxon 230 volt variantjes... Heb ook dremel gehad, maar die zijn niet zo lekker stil , en uitgebalanceerd. Maar das mijn PERSOONLIJKE ervaring.
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 oktober 2005
| Citaat:
Ik weet niet welke ik moet nemen, de stylus een klein mooi handig dingetje met een lomp handvat of een iets lompere maar makkelijk voor in de kleine hoekjes de 8000 jf | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 mei 2006 Locatie: Brummen Leeftijd: 20
| Citaat:
__________________ Watervliegen in Zeumeren 2008: Flycamone2 op Minimag! | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |