![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
|
Dit is een terugroepaktie van Robbe, dus uitsluitend Robbe-Futaba zenders worden teruggeroepen. Wat andere importeurs met deze problematiek doen is mij niet bekend.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Met verkoop heb ik als regel niets te maken, dus daarover ben ik niet geïnformeerd. Ik kan dat volgende week eens navragen. Hopelijk, dat dit lukt. Momenteel is het namelijk bij Robbe nogal hectisch. Allereerst is er een onderbezetting omdat de Spielwarenmesse in Neurenberg gaande is en ten tweede worden ze platgebeld over deze terugroepaktie.
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Voortgangsrapportage. Zojuist zijn de meeste materialen voor de terugroepaktie binnengekomen, dus we kunnen van start. In tegenstelling tot wat in de start-posting staat is de bewerking als volgt: - de FF7 (bestelnr. F7029) wordt in Nederland van nieuwe software voorzien. Doorsturen naar Duitsland is dus niet nodig. Voor deze bewerking is een fraai programmeerapparaat ter beschikking gesteld. - T6EX zenders (bestelnrs. F4068 en F4069) worden eveneens in Nederland bewerkt. Ook voor deze zenders is het programmeerapparaat bedoeld. In voorkomende gevallen zal hiervan het 2,4 GHz module worden vervangen. Deze exemplaren blijven tot eind februari hier. - de TM7 modulen (bestelnr 1957) worden pas eind februari bewerkt. Apparaten, die terug moeten zijn als volgt te herkennen aan de serienummers: T6EX A7xxxx zonder sticker "I". T7C 07xxxx zonder sticker "I" of groene stip. TM7 07xxxx zonder sticker "I". Bewerkte apparaten worden dus voorzien van een sticker met daarop een "I". FF7 zenders, die reeds eerder werden ingestuurd naar Duitsland kunnen ook een groene stip hebben. Apparaten, die niet terug worden geroepen hebben als serienummer: T6EX A8xxxx (of A7xxxx met sticker "I"). T7C 08xxxx (of 07xxxx met sticker "I" of groene stip). TM7 08xxxx (of 07xxxx met sticker "I"). Uiteraard is deze terugroepaktie alleen van toepassing voor bovengenoemde apparaten. Andere FASST zenders en modulen vallen hier niet onder.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. Laatst gewijzigd door Corrien; 18 maart 2008 om 22:20 Reden: Tekst T6EX gewijzigd. |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
bedankt voor de duidelijke info jan. ik heb de draad als belangrijk sticky gemaakt.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2004 Locatie: Belgie Tessenderlo
|
Net gelezen op de Robbe site.... Als een nieuwe ontvanger niet reageert op je zender zonder deze eerst te " lezen " heb je een goede zender die niet aangepast moet worden, maw. Elke nieuwe ontvanger van het FASST type verlaat de fabriek met GUIDE=0 programmatie, dus als je een verkeerde zender hebt zou die onmiddelijk werken met de nieuwe ontvanger. Is dat zo? Mijn zender is twee maanden oud, heeft de A7XXX serienummer en geen I, toch werkt de zender niet zonder eerst de ontvanger te " lezen ". Groetjes Chris |
| | |
| | #23 (permalink) | |
|
Als je op de Duitstalige site van Robbe kijkt, zie je naast de eerder gegeven informatie momenteel ook de tekst "Ablauf". Hierin wordt de terugroepaktie omschreven. En nogmaals, deze omvat de volgende zenders: Citaat:
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. | |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 11 juni 2002 Locatie: Bussum Leeftijd: 46
|
we hebben vandaag de eerste serie zenders uit de reguliere levering, met Update ontvangen, dus de 6 en de 7 zijn gewoon weer leverbaar !!! weet nog niet wat de status van de TM7 modules zijn.....
__________________ www.micro-magic.tk http://powerpete.20megsfree.com Support your local hobby shop !!! -> shop at www.2brothersrc.com <- |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 november 2005 Locatie: Prov Antwerpen, België (KMC Meerhout) Leeftijd: 40
| Citaat:
Naar het schijnt kunnen de laatste nieuwe niet met GUID=0 zender gebonden worden. Dwz dat je een slechte zender nooit zal kunnen binden met zo'n nieuwe ontvanger. Vind ik inderdaad ook een betere oplossing van Robbe/Futaba. Op deze manier zullen de slechte zenders vanzelf komen bovendrijven daar die niet met nieuwe ontvangers zullen kunnen binden. | |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Robbe heeft besloten - evenals andere importeurs - niet te gaan afwachten tot zenders met een GUID "0" vanzelf tevoorschijn komen. Daarnaast heeft Robbe besloten de controle niet uit te besteden aan winkeliers, maar dit zelf te doen en in mijn geval uit te besteden aan een geautoriseerde servicedienst. Het is daarbij niet alleen de bedoeling om zenders met een GUID "0" te achterhalen, maar ook om vast te stellen, dat de GUID nooit verloren kan gaan. Vandaar, dat er ook een software update wordt uitgevoerd.
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 28 november 2005 Locatie: Prov Antwerpen, België (KMC Meerhout) Leeftijd: 40
|
Corrien, volledig akkoord. Maar niet iedereen is op de hoogte van dit probleem. Ikzelf heb bijvoorbeeld nog geen enkel bericht ontvangen (winkel in België of Robbe). Vandaar dat ik de technische oplossing een goede zaak vind (nieuwe ontvangers weigeren een GUID 0). Ter vergelijking een tijd geleden had ik een Trex600 gekocht. Ik werd toen persoonlijk op de hoogte gebracht dat er een potentieel probleem was met de bladhouders. Ik weet niet of dit op initiatief van de winkelier of verdeler was. |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Zie de voortgangsrapportage Terugroepaktie Robbe T6EXP/FF7/TM7 2.4 Ghz
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |