![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Beamer , bij post20 staat dit te lezen . Apparaten, die niet terug worden geroepen hebben als serienummer: T6EX A8xxxx (of A7xxxx met sticker "I"). T7C 08xxxx (of 07xxxx met sticker "I" of groene stip). TM7 08xxxx (of 07xxxx met sticker "I"). De jouwe hoeft dus niet terug gestuurt . Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #62 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2007
| Citaat:
Is wel moeilijk aan te komen zeg... (verwachte levertijd 2 weken) Posted via Mobile Device | |
| | |
| | #63 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Volgens deze chart Futaba 2.4GHz FASST Receivers (zie onderaan) gaat een R604FS niet met een 7C-2.4Ghz. Misschien toch ff checken? Mvg, Ralf | |
|
| | #64 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
| Allereerst is de R604FS niet compatibel met de T7C, zoals hierboven reeds wordt opgemerkt. Vervolgens is het bij de terugroepaktie de bedoeling om de desbetreffende T7C zenders een software update te geven, waardoor verlies van de GUID onmogelijk wordt. Het is dus niet alleen een kwestie van kijken of de GUID reeds op '0' staat. Bij zenders met een groene stip is dit updaten reeds in Duitsland gedaan.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #65 (permalink) | |
| Citaat:
Waarschijnlijk was ik iets te kort door de bocht door te denken dat de TC7 zender compatible zou zijn met alle Futaba 2.4Ghz FS ontvangers... Ik gebruik zelf de 7 kanaals maar wilde eigenlijk ook een 2.4ghz ontvanger voor de easystar van mijn zoontje en dacht dat de R604FS de goedkoopste compatible zou zijn... Nou, niet dus.... Nogmaals bedankt voor de tip!! Mvg, beamer | |
| | |
| | #66 (permalink) |
|
Vandaag werd bij de servicedienst voor Nederland en België de eerste zender bewerkt, waarvan de GUID op "0" stond. Nieuwe ontvangers willen met zo'n zender niet binden en op deze manier werd dan ook het probleem ontdekt. De eigenaar was namelijk nog niet bekend met de terugroepaktie. Blijkbaar bereikt de berichtgeving toch niet iedereen. Daarnaast zijn er mensen, die wel op de hoogte zijn van de terugroepaktie, maar hun zender niet willen inleveren. Misschien is het daarom raadzaam binnen de eigen vereniging nogmaals te wijzen op de terugroepaktie. Zoals reeds eerder in dit draadje vermeld, worden deze zenders van een update voorzien, waardoor de GUID niet verloren kan gaan. Bij veel T6EX zenders betekent dit zelfs, dat de gehele 2,4 GHz-print wordt vervangen.
| | |
| | #67 (permalink) | |
| Citaat:
De R617 is kennelijk de opvolger van de R607? Als de zender niet was ge-upgrade, dan had ik waarschijnlijk niet kunnen "binden"? Mvg, beamer | |
| | |
| | #68 (permalink) |
|
De software van de huidige ontvangers is zodanig aangepast, dat ze de code '0' niet meer accepteren. Ze kunnen daardoor uitsluitend binden met een zender met een geldige GUID. De R607 en R617 zijn momenteel naast elkaar leverbaar, waarbij de R607 uitlopend is uit het programma.
| | |
| | #69 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2005 Locatie: lunteren
|
ik vlieg nu al een heel poosje op de 2,4Ghz en ik heb hem echt veel gebruikt en nog nooit problemen gehad maar de laatste tijd is dat helaas anders ik heb het setje altijd in een sukhoi straaljager gehad en ik heb sindkort een sukhoi 31 en om er zeker van te zijn dat ik er goed spul in had zitten heb ik de ontvanger uit mijn straaljager gehaald en in de su 31 gezet. en ik heb er toen zo'n 5 vluchten mee gemaakt en toen ik de 6e vlucht wilde maken en de accu aansloot was de stand van mijn elerons in 1 keer verander het scheelde aan beide kanten wel een 1cm dat ze uit het midden stonden ik heb de servo's toen versteld en 1 vluchtje gemaakt en toen ik de keer erop wou gaan vliegen stonden ze weer precies zo uit het midden ik snapte er niks van dus heb gelijk 4 nieuwe servo's gekocht en deze servo's gaven hetzelfe resultaat toen heb ik mijn regelaar vervangen en toen ging het een tijdje goed en toen bij de 15e vlucht ongeveer wilde maken begon die in de lucht raar te doen ik de su 31 snel geland en hij stond stil en alle servo's gingen in een hoek staan en hij deed niks meer ik heb de accu even los gedaan en toen weer eraan en toen was weer de stand van mijn servo's verandert. ik was even ten einde raad totdat iemand mij op dit topic wees en het klopt inderdaat dat ik een zender heb waar een fout inzit en nu is mijn vraag weet iemand toevallig of dit de gevolgen van die fout zijn of dat het aan iets anders ligt. ik zou graag jullie mening hierover willen horen.
__________________ gr van wesley |
| | |
| | #72 (permalink) |
| Lid sinds: 16 november 2006 Locatie: langs de A28 Leeftijd: 50
|
Hallo Jan, Kan het zo zijn dat bij de TM-7 (zonder I of groene stip) icm 2x R607 ontvangers, de binding verloren gaat door die GUID=0 kwestie? En zou dit ook tijdens het vliegen kunnen? Heb nl 1 week geleden dit tegelijkertijd met deze 2 ontvangers voorgehad (allebei geen binding meer, na opnieuw binden weer in orde!). mvg, Z
__________________ | 700N-LE@GP750 | TDR@BX || Swift II | FJ HET RC 2W20@4S ||| TCP10 TM-8 ||| |
| | |
| | #73 (permalink) |
|
Het verliezen van de binding is een teken, dat het module zijn GUID kwijt is en dat deze op "0" staat. Zo'n module moet dus in ieder geval terug voor garantieomruil.
| | |
| | #74 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 januari 2008
| Citaat:
De gasstik omzetten is wel gelukt De trim werkt natuurlijk , alleen bij gasdicht wij kunnen het niet vinden, iemand anders wellicht wel, bij voorbaat bedankt Job Nagel | |
| | |
| | #75 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
Misschien heeft Jan wel een volle baan?
__________________ Vriendelijke groeten • diy motor tips • Drive Calculator • • diy motor group • Cumulus MFC • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |