Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 27 juli 2009, 14:16   #91 (permalink)

Leeftijd: 37
Standaard

Ok, mijn zender terug. Er is het 1 en ander aan gedaan, maar er staat nog steeds geen I of groene stip of whatever op.

Gisteren voor het eerst wezen vliegen met mijn nieuwe 2,4 6ex.
Wat een drama!
Alles leek goed vanaf de grond. reikwijdte test gedaan en hup aan de lier met mijn zwever.
Aan de lier begon het al.. Zwever breekt uit naar rechts en ik beweeg de knuppel naar links. NIKS!!
En oja nu weer wel.. Hee full up!! Dat doe ik niet!! En ja ik heb um weer..
Snel naar beneden.. Bijna beneden wil ik naar rechts bij draaien.. Totaal geen reactie! Niet up niet down niet k=links niet rechts.. Gelukkig is mijn zwever goed uitgetrimd en maakt een mooie landing..

Met een paar clubgenoten wat testjes gedaan. Voltages prima.
Ontvanger gekoppelt aan een andere zender en jawel, prima ontvangst!
Nu weer aan mijn zender gekoppelt. Weer geen ontvangst!!

Iemand suggesties?
Corrien, is dit wat er gebeurd wanneer je een foute zender hebt?

Ga maar weer terug naar de winkel.
spedter is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2009, 16:16   #92 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spedter Bekijk bericht
Ok, mijn zender terug. Er is het 1 en ander aan gedaan, maar er staat nog steeds geen I of groene stip of whatever op.
Sorry! Niet goed gekeken! Staat wel degelijk een letter I op!!

Citaat:
Gisteren voor het eerst wezen vliegen met mijn nieuwe 2,4 6ex.
Wat een drama!
Alles leek goed vanaf de grond. reikwijdte test gedaan en hup aan de lier met mijn zwever.
Aan de lier begon het al.. Zwever breekt uit naar rechts en ik beweeg de knuppel naar links. NIKS!!
En oja nu weer wel.. Hee full up!! Dat doe ik niet!! En ja ik heb um weer..
Snel naar beneden.. Bijna beneden wil ik naar rechts bij draaien.. Totaal geen reactie! Niet up niet down niet k=links niet rechts.. Gelukkig is mijn zwever goed uitgetrimd en maakt een mooie landing..

Met een paar clubgenoten wat testjes gedaan. Voltages prima.
Ontvanger gekoppelt aan een andere zender en jawel, prima ontvangst!
Nu weer aan mijn zender gekoppelt. Weer geen ontvangst!!

Iemand suggesties?
Corrien, is dit wat er gebeurd wanneer je een foute zender hebt?

Ga maar weer terug naar de winkel.
Inmiddels is het probleem opgelost! Corrien bedankt voor de (telefonische) hulp en service!!
Oud 9 oktober 2009, 21:41   #93 (permalink)

Leeftijd: 41
Stuur een bericht via Skype™ naar marcelbjorn
Standaard Terugroepaktie Robbe T6EXP/FF7/TM7 2.4 Ghz

Citaat:
Inmiddels is het probleem opgelost! Corrien bedankt voor de (telefonische) hulp en service!!

Heb het zelfde probleem met mijn T6EX, is al wel terug geweest voor update (jaar geleden of zo) wat is hier de oplossing geweest?

Laatst gewijzigd door marcelbjorn; 9 oktober 2009 om 21:44
marcelbjorn is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2009, 22:22   #94 (permalink)

Corrien's schermafbeelding

Leeftijd: 62
Standaard

Als je problemen hebt met het bereik kun je de apparatuur ter controle aanbieden bij de servicedienst. In de meeste gevallen heeft dit bij 2,4 GHz apparatuur echter te maken met de zender- of ontvangerantennes en daar kun je eerst zelf even naar kijken.

De terugroepaktie heeft uitsluitend te maken met de GUID, oftewel de unieke code van de zender.

Bovenstaand geval betreft een zender, waarbij t.b.v. dit GUID-probleem de gehele 2,4 GHz print werd vervangen. Na het uittesten werd ook nog een fabricagefout verholpen, waarbij de antenne weer even werd losgenomen. Deze werd daarna niet meer door mij vastgezet en dom genoeg werd er vergeten na te testen. Forumer Spedter heeft de antenne na telefonisch overleg zelf vastgezet en kreeg als 'smartegeld' voor een mislukte vliegdag een kleine vergoeding. Verder was hij zo discreet om dit hier verder niet te vertellen. Daarvoor nog dank! Nu biecht ik zoiets zelf ook niet graag op, maar fouten worden ook hier gemaakt en dat is niet geheim.

Laatst gewijzigd door Corrien; 9 oktober 2009 om 22:26
Corrien is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2009, 13:29   #95 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corrien Bekijk bericht
Bovenstaand geval betreft een zender, waarbij t.b.v. dit GUID-probleem de gehele 2,4 GHz print werd vervangen. Na het uittesten werd ook nog een fabricagefout verholpen, waarbij de antenne weer even werd losgenomen. Deze werd daarna niet meer door mij vastgezet en dom genoeg werd er vergeten na te testen. Forumer Spedter heeft de antenne na telefonisch overleg zelf vastgezet en kreeg als 'smartegeld' voor een mislukte vliegdag een kleine vergoeding. Verder was hij zo discreet om dit hier verder niet te vertellen. Daarvoor nog dank! Nu biecht ik zoiets zelf ook niet graag op, maar fouten worden ook hier gemaakt en dat is niet geheim.
Geen dank, fouten maken is menselijk! En ik ben erg goed geholpen!
Oud 21 oktober 2009, 19:50   #96 (permalink)

Leeftijd: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corrien Bekijk bericht
Als je problemen hebt met het bereik kun je de apparatuur ter controle aanbieden bij de servicedienst. In de meeste gevallen heeft dit bij 2,4 GHz apparatuur echter te maken met de zender- of ontvangerantennes en daar kun je eerst zelf even naar kijken.

De terugroepaktie heeft uitsluitend te maken met de GUID, oftewel de unieke code van de zender.

Kijk voor dat soort mensen heb ik wardering voor!
pascall is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 20:44   #97 (permalink)

Standaard

Mijn in juni 2009 gekochte zender Futaba T6EX heeft typenummer A70929843.
Deze werkt prima maar heb ik nog niet gebonden aan een nieuwe ontvanger.
Vraag: Zou deze ook teruggeroepen moeten worden omdat de GUIDE misschien 0 is.
Groetjes

Van Eersel
Van Eersel is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2009, 20:01   #98 (permalink)

Standaard

Corrien weet jij toevallig ook wanneer de nieuwe M-Link van Multiplex wordt uitgeleverd op de website had ik gezien dat zij met uitleveren zijn begonnen en ook mijn vraag is kan jij die leveren voor de 3030 en inbouwen
Mvg roger007
roger007 is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten