| | | | ||||
![]() |
| |||||||
| Registreer | FAQ | Vrienden Foto Upload | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #91 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juni 2009 Locatie: Haarlemmermeer Leeftijd: 37
|
Ok, mijn zender terug. Er is het 1 en ander aan gedaan, maar er staat nog steeds geen I of groene stip of whatever op. ![]() Gisteren voor het eerst wezen vliegen met mijn nieuwe 2,4 6ex. Wat een drama! Alles leek goed vanaf de grond. reikwijdte test gedaan en hup aan de lier met mijn zwever. Aan de lier begon het al.. Zwever breekt uit naar rechts en ik beweeg de knuppel naar links. NIKS!! En oja nu weer wel.. Hee full up!! Dat doe ik niet!! En ja ik heb um weer.. Snel naar beneden.. Bijna beneden wil ik naar rechts bij draaien.. Totaal geen reactie! Niet up niet down niet k=links niet rechts.. Gelukkig is mijn zwever goed uitgetrimd en maakt een mooie landing.. Met een paar clubgenoten wat testjes gedaan. Voltages prima. Ontvanger gekoppelt aan een andere zender en jawel, prima ontvangst! Nu weer aan mijn zender gekoppelt. Weer geen ontvangst!! Iemand suggesties? Corrien, is dit wat er gebeurd wanneer je een foute zender hebt? Ga maar weer terug naar de winkel. |
| | |
| | #92 (permalink) | ||
| Citaat:
Niet goed gekeken! Staat wel degelijk een letter I op!!Citaat:
| ||
| | |
| | #93 (permalink) | |
| Citaat:
Heb het zelfde probleem met mijn T6EX, is al wel terug geweest voor update (jaar geleden of zo) wat is hier de oplossing geweest? Laatst gewijzigd door marcelbjorn; 9 oktober 2009 om 21:44 | ||
| | |
| | #94 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 62
|
Als je problemen hebt met het bereik kun je de apparatuur ter controle aanbieden bij de servicedienst. In de meeste gevallen heeft dit bij 2,4 GHz apparatuur echter te maken met de zender- of ontvangerantennes en daar kun je eerst zelf even naar kijken. De terugroepaktie heeft uitsluitend te maken met de GUID, oftewel de unieke code van de zender. Bovenstaand geval betreft een zender, waarbij t.b.v. dit GUID-probleem de gehele 2,4 GHz print werd vervangen. Na het uittesten werd ook nog een fabricagefout verholpen, waarbij de antenne weer even werd losgenomen. Deze werd daarna niet meer door mij vastgezet en dom genoeg werd er vergeten na te testen. Forumer Spedter heeft de antenne na telefonisch overleg zelf vastgezet en kreeg als 'smartegeld' voor een mislukte vliegdag een kleine vergoeding. Verder was hij zo discreet om dit hier verder niet te vertellen. Daarvoor nog dank! Nu biecht ik zoiets zelf ook niet graag op, maar fouten worden ook hier gemaakt en dat is niet geheim.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. Laatst gewijzigd door Corrien; 9 oktober 2009 om 22:26 |
| | |
| | #95 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #96 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 maart 2008 Locatie: zeeuws-vlaanderen Leeftijd: 47
| Citaat:
| |
| | |
| | #97 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2009
|
Mijn in juni 2009 gekochte zender Futaba T6EX heeft typenummer A70929843. Deze werkt prima maar heb ik nog niet gebonden aan een nieuwe ontvanger. Vraag: Zou deze ook teruggeroepen moeten worden omdat de GUIDE misschien 0 is. Groetjes Van Eersel |
| | |
| | #98 (permalink) |
| Lid sinds: 5 december 2007
|
Corrien weet jij toevallig ook wanneer de nieuwe M-Link van Multiplex wordt uitgeleverd op de website had ik gezien dat zij met uitleveren zijn begonnen en ook mijn vraag is kan jij die leveren voor de 3030 en inbouwen Mvg roger007 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |