Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 7 februari 2008, 10:35   #1 (permalink)

Corrien's schermafbeelding

Leeftijd: 62
Standaard Terugroepaktie Robbe T6EXP/FF7/TM7 2.4 Ghz

Op de Duitstalige site van Robbe is dit bericht te te lezen:

2,4 Ghz Info

Het betreft hier T6EXP FASST en FieldForce7 FASST zenders, alsmede TM7 FASST modulen. Deze worden teruggeroepen voor een nabewerking. Het betreft hier uitsluitend de serienummers:

T6EX A7xxxx zonder sticker "I".
T7C 07xxxx zonder sticker "I" of groene stip.
TM7 07xxxx zonder sticker "I".

Zenders met serienummer A8xxxx, 08xxxx en hoger worden niet teruggeroepen. Deze zijn reeds van de benodigde update voorzien. Zenders met een "I" of groene stip zijn reeds terug geweest.
De terugroepaktie houdt het volgende in:

- de FF7 zenders (T7CP, bestelnr. F7029) kunnen per direkt een software-update krijgen. Hiervoor kan de zender worden ingestuurd naar de servicedienst in Nederland of Duitsland. Deze wordt uiteraard kosteloos teruggestuurd naar uw huisadres. Als u de zender inlevert bij uw winkelier wordt de zender daarnaartoe teruggestuurd, tenzij anders wordt opgegeven.
- de T6EXP (F4068 en F4069) wordt voorzien van een nieuw 2,4 GHz module of krijgt een software-update. Vanaf week 8 (over 2 weken) is hiervoor het benodigde materiaal beschikbaar.
- de TM7 modulen (F1957) worden omgeruild. Ook dit is vanaf week 8 mogelijk en ook dit wordt in Nederland uitgevoerd.

Zenders bij voorkeur opsturen in de originele verpakking en de zending voldoende frankeren. Ongefrankeerde pakketten worden niet aangenomen. Langsbrengen is uiteraard ook toegestaan.

Let er wel op, dat dit uitsluitend Robbe apparatuur betreft. Dit is herkenbaar aan de ronde sticker met daarop de naam Robbe, zoals hieronder afgebeeld. In andere gevallen let ik wel eens niet zo goed op, maar in dit geval wordt niet-Robbe apparatuur onbewerkt teruggestuurd en worden ook portokosten in rekening gebracht.

Click the image to open in full size.

Jan van Mouwerik (Robbe T.D. Nederland).
Slot de Houvelaan 30
3155VT Maasland
Tel. 010-5913594 (ma t/m vr 09.00 -17.30 uur).

Voortgangsrapportage is in posting 20 van dit draadje te lezen (http://www.modelbouwforum.nl/forums/830949-post20.html.)

Laatst gewijzigd door Corrien; 19 juli 2009 om 11:59 Reden: Adresgegevens toegevoegd
Corrien is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2008, 10:54   #2 (permalink)

leo-rcc's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Stuur een bericht via MSN naar leo-rcc Stuur een bericht via Skype™ naar leo-rcc
Standaard

Is deze tekst ook in het engels uitgebracht?
Oud 7 februari 2008, 11:05   #3 (permalink)

raymon's schermafbeelding

Leeftijd: 20
Stuur een bericht via MSN naar raymon
Standaard

ik zal mijne na 24 feb terug stuuren, dan heb ik voorlopig geen wedstrijd meer

Bedankt!!
Oud 7 februari 2008, 12:29   #4 (permalink)

Stuur een bericht via MSN naar leo-rcc Stuur een bericht via Skype™ naar leo-rcc
Standaard

Dan is deze statement van hun 2.4gigahertz.com site wel ironisch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FASST
Futaba gets it right the first time.

Futaba takes great pride in making sure that every new product performs flawlessly before it's offered to our customers. Others hesitate to invest so much effort in testing. Some may even consider their "first run" products a step in the process of working out bugs, using feedback from the earliest buyers. Futaba is different. When you choose a Futaba 2.4GHz FASST radio system or module/receiver set, you've selected a fully tested, well-engineered, totally reliable product – one that's absolutely ready to give demanding R/C hobbyists the performance they expect. Our hands-on experience with 2.4GHz technology stretches back 15 years, long before anyone considered its value in hobby applications. That's when engineers in Futaba's industrial R/C division – designers of radio-control tools for construction, civil engineering, and similar uses – began employing and perfecting their own 2.4GHz equipment. Those same engineers were brought in to share their knowledge as soon as we were comfortable that 2.4GHz technology had perfected for the unique demands of R/C hobby applications. No other radio manufacturer had such an instant supply of expertise.
Oud 7 februari 2008, 13:43   #5 (permalink)

Stuur een bericht via MSN naar Raptor Rulezzz
Standaard

Toch is het lovenswaardig dat een bedrijf (welk bedrijf dan ook) keihard zijn fout toegeeft en alles in het werk stelt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Hun 2.4ghz systeem is gewoon het beste en ze hebben het ook de 1e keer goed gedaan.... tjah, tot er iets mis ging in het productieproces.

Anyway, lof en hulde voor Robbe en Futaba voor het goed aanpakken van dit probleem!

Cheers,

Richard
Oud 7 februari 2008, 14:22   #6 (permalink)

Standaard

Ach, zo'n Amerikaanse importeur adverteert gewoon op een Amerikaanse manier. Niet alleen je eigen produkt als beste aanprijzen, maar ook wat vervelends over het produkt van de concurrent ventileren. Gelukkig is dit nog niet helemaal de Europese manier, dus Robbe is er alleen maar van overtuigd, dat zij het beste produkt leveren, net zoals de concurrende Europese importeurs hun produkt het beste vinden. Het zou een slechte zaak zijn als dit anders was.

Tot nu toe is er binnen mijn verzorgingsgebied nog geen enkel probleem gemeld met de ID-code, dus gelukkig vallen de perikelen nog mee. Het is echter wel zaak, dat een ieder zo snel mogelijk wordt geďnformeerd, zodat we de score ook op "0" kunnen houden. Opmerkelijk genoeg blijken nog vele modelbouwers modelbouwforum.nl nooit te bezoeken, dus het is gelijk eens tijd ze naar 'onze' site te verwijzen en de bezitters van genoemde zenders op de aanwezigheid van dit draadje te wijzen.
Oud 7 februari 2008, 14:43   #7 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

666yeti666's schermafbeelding

Standaard

Het is wel vervelend maar in vergelijking met het probleem van de MX24s bij Graupner speelt Robbe dus wel gewoon open kaart, da's wel zo netjes en eerlijk. Zo zou het moeten zijn.

Ik moet nog maar zien dat ik de verzendkosten van mijn mx-24s naar Duitsland van Graupner terug krijg .....
Oud 7 februari 2008, 16:27   #8 (permalink)

ron van sommeren's schermafbeelding

Leeftijd: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corrien Bekijk bericht
... Opmerkelijk genoeg blijken nog vele modelbouwers modelbouwforum.nl nooit te bezoeken, dus het is gelijk eens tijd ze naar 'onze' site te verwijzen en de bezitters van genoemde zenders op de aanwezigheid van dit draadje te wijzen...
Als iedereen een berichtje naar de secretaris van zijn club stuurt, alvast een opzetje:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ron
Beste secretaris, geen idee of er al leden zijn die genoemde apparatuur hebben of van plan zijn deze aan te schaffen. Misschien handig om d'r even een clubwide mailtje aan te wagen? Zie deze terugroepaktie Robbe T6EXP & FF7 & TM:
www.modelbouwforum.nl/forums/model-elektronica/53232-terugroepaktie-robbe-t6exp-ff7-tm7.html

Verder lijkt Graupner ook probleem te hebben of te krijgen, hun IFS/XPS systeem HOPT niet:
www.modelbouwforum.nl/forums/model-elektronica/53221-graupner-ifs-xps-systeem-hopt-niet.html

Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 7 februari 2008 om 18:02
ron van sommeren is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2008, 23:27   #9 (permalink)

Standaard Robbe 2.4

Ho Jan,

ik heb zelf ook zo'n T6EX, zou graag willen weten vanaf welke serienr. deze fout rechtgezet is. Mijn zender is namelijk nog maar twee maanden in mijn bezit en gekocht hier in Belgie, en een orginele ROBBE.
Het serienr. is A70555447
Dus binnensturen? Of is deze in orde?

Groetjes

Chris
rappy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2008, 00:42   #10 (permalink)

Standaard

Eerlijk is eerlijk, deze terugroepactie is een goede zaak. Een gerenomeerd merk als Robbe is dat ook wel aan zijn stand verplicht vind ik.
Oud 8 februari 2008, 02:11   #11 (permalink)

Z900's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Z900
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corrien Bekijk bericht
- de TM7 modulen (F1957) worden voorzien van een nieuwe software-versie. Ook dit is vanaf week 8 mogelijk en ook dit wordt in Nederland uitgevoerd.

Langsbrengen is uiteraard ook toegestaan.

Jan van Mouwerik (Robbe T.D.).
En kun je daarop wachten neem ik aan ?

mvg, Z
Oud 8 februari 2008, 09:57   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rappy Bekijk bericht
Ho Jan,
ik heb zelf ook zo'n T6EX, zou graag willen weten vanaf welke serienr. deze fout rechtgezet is.
Alle zenders, die tot nu toe zijn uitgeleverd, moeten terug.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Z900 Bekijk bericht
En kun je daarop wachten neem ik aan ?
mvg, Z
Alleen als men van tevoren een afspraak heeft gemaakt en niet allemaal tegelijk komt ! Daarnaast kan het zijn, dat je een kwartiertje uit wandelen wordt gestuurd omdat ik tegenwoordig wel eens zenuwachtig word als er op mijn vingers wordt gekeken.

Laatst gewijzigd door Corrien; 20 februari 2008 om 13:34
Corrien is nu online   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2008, 11:27   #13 (permalink)

Standaard

Jan, geld deze actie ook voor de UK?
Oud 8 februari 2008, 11:47   #14 (permalink)

ron van sommeren's schermafbeelding

Standaard

UK 2.4GHz subforum:
2.4GHz Radio equipment & developments
Oud 8 februari 2008, 12:07   #15 (permalink)

Standaard

(Nog) Niet dus. Eigenlijk merkwaardig, ik kan me niet voorstellen dat die van een andere fabriek komen dan de Europese vasteland sets.
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten