![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1081 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2005 Locatie: Lelystad Leeftijd: 62
|
Het zeskant warteltje is 8,5mm lang dus ik denk dat die wel drie keer in die staaf past. De binnenmaat van de wartel is 5,7mm. Dus weer een stap verder met dit warme weer. Ton |
| | |
| | #1083 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
is het een gewone zwever? (dus niet van carbon of gf?) dan kan ie gewoon in je schuim geplaatst worden. als het echter bv carbon hotliner is moet je vr e rx nemen met lange antenne (om uiteindes dan uit de body te leggen) ps onder 90 graden bedoelen ze dus 1 gewoon rechtdoor en de andere gewoon naar links rechts plakken . met e stukje tape kan dat heel easy.
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super Laatst gewijzigd door ketnet; 17 juli 2010 om 12:42 |
| | |
| | #1085 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
Citaat:
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | ||
| | |
| | #1086 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Deze ontvangers zijn er ook met een langere antenne (verleng draadje) zodat je wel to buiten de romp kan komen. De werkelijke antenne is het uiteinde van á 3cm. De rest is verlengkabel (Coax) Maar met een houten rompje hoeven ze niet persee naar buiten. Heb je weinig verliezen van. Koolstof schermt af en dat geeft dus wel problemen.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site Laatst gewijzigd door d.knoppers; 18 juli 2010 om 00:10 |
| | |
| | #1087 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
Citaat:
Dat is me niet duidelijk.
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | ||
| | |
| | #1089 (permalink) |
|
Denk dat in mijn geval 20 a 30 graden het maximaal haalbare is. Maar het zou nog goed moeten werken dan?
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| | #1090 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2002 Locatie: Het Oldambt Leeftijd: 45
|
Die 90 graden haal je altijd, 1 draadje recht naar achteren, en 1 dwars over de ontvanger gewoon teruglussen. Ach als er maar een beetje ruimte tussen zit. Het steekt niet zo precies, de mijne zaten gedraaid en nooit iets van gemerkt. Johan |
| | |
| | #1091 (permalink) |
|
Nu ben ik helemaal gerustgesteld... ,
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| | #1092 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
|
uhmmm... het maakt bij assen geen *piep* uit... 1 antenne is namelijk zo nep als het maar kan
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #1093 (permalink) |
|
The plot thickens.... ![]() Waar zit dat andere draadje dan aan vast? Met 1 antenne zou je denken dat het geheel nogal richtinggevoelig wordt, toch?
| | |
| | #1094 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2003 Locatie: drenthe
|
Aan de massa. Ook de kleine ontvangers en hun grote longrange heeft maar 1 antenne . Groeten Wiebe.
__________________ robbe hunter /picojet combat /graupner bussard/twinstarr /easystarr/smiley/jpower cessna /poppy. |
| | |
| | #1095 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 55
| Citaat:
Kijk er nog maar eens goed naar. Dit is een 2,4GHz video zendertje van een achteruitrijcamera systeem voor in een auto. ![]() De antenne is op de print gesoldeerd en op ongeveer 1cm hoogte haaks omgebogen. Precies op het punt waar hij gebogen is zie je een draad die aan aarde is gesoldeerd. Volgens jou redenatie zou deze antenne dus niets doen. Dan moet ik je teleurstellen want het werkt wel en heel goed ook. Juist zonder die verbinding met aarde werkt het een heel stuk minder goed. De antenne techniek is heel apart en er gelden heel andere regels dan voor DC technieken. Hoe hoger de frequentie des te "vreemder" sommige zaken kunnen lijken maar dat wil nog zeker niet zeggen dat het onzin is of dat zo iets voor de sier is. De kans is dus groot, om niet te zeggen het is vrijwel zeker dat die Assan ontvangers niet goed of op z'n minst een heel stuk minder goed zullen werken als je die "nep" antenne verwijderd. Bruno, Die twee antennes onder 90° van elkaar monteren zorgt ervoor dat je onder alle omstandigheden de grootste kans hebt dat minstens 1 antenne een voldoende sterk signaal zal ontvangen. Hoe je die 90° realiseert is niet echt belangrijk. Het is wel belangrijk dat de twee antennes NIET parallel of in elkaars verlengde liggen. Dit kan zelfs tot gevolg hebben dat je helemaal niets meer ontvangt.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |