Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 16 juni 2008, 22:11   #46 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olaf Bekijk bericht
...Ik weet nog goed ...
Gelukkig maar; want dat was 'al' 6 dagen geleden...
Komt vast goed binnenkort!
MPXfan is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2008, 22:20   #47 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

olaf's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

He MPXfan (hoe lang nog?) hahahaha, weet je wel hoe lang dat is voor iemand als ik ???? In vlieg nu elk weekend en elke woensdagavond. Zo leer ik het natuurlijk nooit. Dat wordt een brevet in 2012. Maar goed, dan hebben we wel ff tijd natuurlijk. Tegen die tijd heeft MPX ook al een 1,2 GHz model in het assortiment.
Alle gekheid op een stokje: we kunnen toch niet meer doen dan wachten nu en hopen dat zo snel mogelijk terug zijn. Goed komen doet het vast wel.
Elk voordeel heb z'n nadeel: ik kijk nu weer dagelijks op het forum!
Oud 16 juni 2008, 22:35   #48 (permalink)

Standaard

Dag Olaf,

Kan je niet van iemand uit je club een 'oude' zender lenen zolang? Er moeten genoeg mensen zijn die nog wat hebben liggen thuis lijkt me?

Ik hoop eigenlijk dat MPX ook binnenkort uitkomt met een 2,4 GHz set. Ik blijf voorlopig wel fan...

Groet, en vlieg ze,
Richard
MPXfan is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2008, 11:53   #49 (permalink)

Corrien's schermafbeelding

Leeftijd: 64
Standaard

Ijs en weder dienende gaat alles, dat nú binnen is, donderdag weer retour eigenaar of winkelier of kan dan weer worden opgehaald.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olaf Bekijk bericht
.........en vliegen zal er zeker komende week niet in zitten naar het zich laat zien.
Om de teleurstelling te voorkomen, dat het toch binnen 1 week gaat lukken, kan ik er natuurlijk één zender tussenuit halen en deze nog een weekje laten liggen.......
Oud 17 juni 2008, 15:20   #50 (permalink)

olaf's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corrien Bekijk bericht
Ijs en weder dienende gaat alles, dat nú binnen is, donderdag weer retour eigenaar of winkelier of kan dan weer worden opgehaald.

Om de teleurstelling te voorkomen, dat het toch binnen 1 week gaat lukken, kan ik er natuurlijk één zender tussenuit halen en deze nog een weekje laten liggen.......

JIPPIE!
Anyway, als die zender dan van mij moet zijn dan maar deze week. Van het weekend wordt het toch lekker slecht weer.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr .... eerst zien en dan geloven. whahahahaaaaaaaaa ......... sorry, ik word gek (gemaakt).
He Top Jan. Vergeet mijn ontvanger niet mee te sturen. Die moest ook mee volgens de leverancier.

Laatst gewijzigd door olaf; 17 juni 2008 om 15:22 Reden: Veertje in de kont van Jan !!!!
olaf is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2008, 07:34   #51 (permalink)
Theo Coenen
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corrien Bekijk bericht
Dit is een preventieve aktie, er zijn bij Multiplex Duitsland (en dus ook hier in Nederland) geen schadegevallen bekend.

Zolang Multiplex niet aangeeft wat het probleem is kunnen wij niet zeggen of de (10) gemaakte crashes terug te verwijzen zijn naar het geconstateerde probleem.

De totale schade van die crashes bij mij is 1 model (pylon-racer) total loss, 2 modellen (easyglider en een testmodel) met een zwaar beschadigde romp (1x reparabel en de glider moet een nieuwe romp krijgen) en de easystar die nu eigenlijk echt gaar is.......

De problemen met de andere zender zijn opgelost en bleken aan de loop van de ontvanger antenne te liggen en aan de slecht koolborstels van de gebruikte motor.
  Met citaat reageren
Oud 18 juni 2008, 20:57   #52 (permalink)
whely
Guest

Standaard Waar staat de datum?

Ik heb de zender in duitsland gekocht maar heb geen bon meer.
Nu kan ik nog nergens ontdekken waar de datum af te lezen is.
Wie weet meer?
  Met citaat reageren
Oud 19 juni 2008, 00:08   #53 (permalink)

Standaard

Zoals reeds eerder opgegeven is er aan de buitenkant niet te zien van welke produktiedatum de zender is.

@Theo Coenen,
Ik heb helaas niets toe te voegen aan mijn eerdere pb'tje. Tot nu toe zijn er trouwens bij de t/m vandaag ingestuurde/ingeleverde zenders geen probleemgevallen aangetroffen.
Oud 19 juni 2008, 10:57   #54 (permalink)

Leeftijd: 38
Standaard

Jan,
Misschien lees ik ernaast, maar heb je de nodige stukken al binnen voor het behandelen van de zenders? Dan kan ik mijne ook binnensturen ...
Bedankt,
Ally
Oud 19 juni 2008, 11:57   #55 (permalink)

Standaard

Ja hoor, laat maar komen. De achterstanden zijn zelfs al weggewerkt, dus er zijn ook geen vertragingen meer.
Oud 19 juni 2008, 13:21   #56 (permalink)

arnold remkes's schermafbeelding

Leeftijd: 71
Standaard

In een tijdsbestek van 5 weken 2 kisten gecrashed (De HB-1 en mijn Piper cub J3). Alle twee het zelfde beeld, in een flauwe linkse bocht met half gas plotseling wegvallen neus omlaag en dan over rechts wegdraaien en recht de grond in. Geen enkele stuurreactie. (Maar dan kan natuurlijk al een gevolg zijn van de sterk verstoorde luchtstroom over de vleugel)
Zijn dit bekende storingen in het kader van de terugroep acties van de SX????. Zoja, hoe kun je dan een schadeclaim indienen??

Wat mij wel was opgevallen dat de trim van het hoogteroer soms niet direct reageerde.

Maar goed de zender gaat vanmiddag naar Corrien. (Via de winkel waar ik hem gekocht heb)

Even een update; Zojuist de zender weggebracht naar Wouters in Bergeijk.
(Dus Corrien, hij komt eraan ik ben n.l. vergeten om er een briefje met de klacht bij te doen.)

Laatst gewijzigd door arnold remkes; 19 juni 2008 om 17:08 Reden: Update
arnold remkes is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2008, 17:08   #57 (permalink)

ralph123's schermafbeelding

Leeftijd: 16
Standaard

heb mijn zender weer terug
kan ik weer vliegen
Oud 19 juni 2008, 18:06   #58 (permalink)
Moderatorteam

Niek's schermafbeelding

Leeftijd: 45
Standaard

Is dus nog niet duidelijk waarom TC 10x is gekrast.. Als er geen probleem gevallen zijn aangetroffen.
Niek is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2008, 18:35   #59 (permalink)
Theo Coenen
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arnold remkes Bekijk bericht
In een tijdsbestek van 5 weken 2 kisten gecrashed (De HB-1 en mijn Piper cub J3). Alle twee het zelfde beeld, in een flauwe linkse bocht met half gas plotseling wegvallen neus omlaag en dan over rechts wegdraaien en recht de grond in. Geen enkele stuurreactie.

Dat is nu precies wat er bij mij ook gebeurd is, en dat bij alle gevallen, steeds over links wegvallen en niet meer reageren op stuur signalen. Het maakte totaal niet uit, met volgas, halfgas of gasdicht steeds na enkele vluchten perfect vliegen gebeurde dit. Tijdens enkele reikwijdte testen zelfs totaal geen reikwijdte, en de test met de TL buis gaf ook geen signaal. In de modellen zat steeds een andere setup wat ontvanger en soms ook regelaar betrefd. Ook de servo's verschillen van model tot model. We zullen van het weekend wel zien wat er gaat gebeuren. Eerst maar eens uitgebreid gaan vliegen met de easystar, daar kan toch niks meer mee misgaan.

Let wel ik zeg ook niet dat het moet liggen aan het probleem van de terugroepactie, misschien is er wel iets anders aan de hand, maar dat zal zich dan wel uitwijzen.

Verder heb ik er begrip voor dat Jan niets mag zeggen over wat het probleem nu precies is. Wel vind ik het een minder goede zaak van Multiplex. Een beetje meer openheid was misschien wel beter. Voordat ik de terugroep actie zag kreeg ik al de geruchten dat er problemen waren en dat de zenders zomaar uitvielen. En sommige mensen meenden dat hun schermpje uit was op het moment van de storing. Dit heb ik nog niet kunnen constateren.............

Als ik dit dan allemaal lees en ik zie dat de crashes van mij vrijwel overeen komen met de beschrijving van Arnold dan ga ik toch echt twijfelen of ik na 30 jaar Multiplex maar eens moet gaan overstappen op een ander merk.
  Met citaat reageren
Oud 19 juni 2008, 20:24   #60 (permalink)

Standaard

Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk helemaal geen zin om in dit draadje in te gaan op speculaties en ik doe dit dan ook maar één keer. Zoals reeds gezegd is de terugroepaktie zuiver preventief bedoeld.

Wat hier als problemen wordt omschreven zou duiden op een intermitterende fout in het hf-deel. De ene keer wél goede afstraling en de andere keer niet. Nu is niets onmogelijk, maar het is zeer onwaarschijnlijk, dat zoiets zomaar optreedt. Eigenlijk zie ik dat alleen als een eindgebruiker zelf in het hf-deel aan het solderen is geweest en te veel druk heeft uitgeoefend op de print.
Uiteraard gaan hf-delen wel eens stuk, maar dat is dan altijd eenduidig. Het zendvermogen is dan bijv. opeens weg en blijft ook weg. Zoiets komt o.a. wel eens voor als men na het snelladen van de accu de zender meteen aan zet.

In ieder geval zijn problemen met hf-delen bij de Cockpit SX bij mij nog niet voorgekomen en de controle daarop hoort dan ook alleen bij de servicebeurt, die tegelijkertijd wordt uitgevoerd bij de terugroepaktie.

Als ik trouwens probeer te bedenken welke problemen er zijn geweest met de Cockpit SX heb ik eerder maar één klant gehad, die ernstige problemen meldde tijdens het vliegen. Deze heeft eerst een nieuwe hoofdprint gekregen omdat er niets werd geconstateerd en later zelfs een compleet nieuwe zender om dezelfde reden. Hier werd uitval gemeld, waarbij er een vonkoverslag werd gevoeld en wegvallen van het display werd genoemd. Geen flauw idee, wat dit is geweest en eerlijk gezegd heb ik tot nu toe verzuimd om verder na te vragen wat men hiervan in Duitsland vond. Zoiets klinkt als een ontlading van statische spanning, maar dat is tamelijk ver gezocht. Zoiets staat bij mij in ieder geval als exemplarische fout aangemerkt en niet als een structurele.

Overigens heb ik momenteel vanuit Vlaanderen een meer dan gebruikelijke hoeveelheid klachten over gebrek aan bereik en storingen op 35 MHz. De Franstalige Belgen houden zich daarentegen opmerkelijk stil. Zoiets is twee of drie jaar geleden in het voorjaar ook al eens voorgekomen en zal wel op toeval berusten. Uiteraard is dit koffiedik kijken, waarbij het aantal klagende eindgebruikers altijd te klein is om een trend te kunnen duiden. Voor mijzelf is het echter altijd wel interessant om dit een beetje bij te houden.
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten