![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 oktober 2004 Locatie: best
|
sind kort rijd ik een bigscale auto.met een handzender.pcm.kan het zijn dat waneer je ver weg bent dat de reactie snelhied vermindert wordt.ik merk waneer ik met de auto b,v ver weg ben,dat het allemaal wat trager werkt.klop dat??niet veel,maar wel merkbaar. heb de antenne test al gedaan met een tl lamp.deze ligt op. of is dat normaal.
__________________ eens besmet met deze virus>>>>>>>>>>>>> lieberr 944 litronic(hydrauliek.kampfer,jung,) polyamide. weet je wat het is.wat niet komt,komt nog. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
dat zijn de eerste tekenen dat je in fail safe gaat en weer controle hervat, een model wat sloom stuurt. kan zijn einde bereik of een storing (bv ijzer op ijzer) wat op die afstand roet in het eten gooit bij de ontvangst
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
zoals je hier ziet,zit de antenne draad netjes geleidend door een rietje ![]() ![]() hier gaat de antenne draad zover mogelijk van de stroombronnen weg langs de zeikant omhoog.[links] ![]() ![]() hier gaat de antennedraad netjes omhoog[links].waarbij de draad ongeveer 6cm uit het rietje komt. ![]() ![]() er is totaal geen ijzer op ijzer oid wat samen kontakt maakt. messchien de ontvanger te dicht bij de servo,s??
__________________ eens besmet met deze virus>>>>>>>>>>>>> lieberr 944 litronic(hydrauliek.kampfer,jung,) polyamide. weet je wat het is.wat niet komt,komt nog. Laatst gewijzigd door r.o.n.; 12 juni 2008 om 21:58 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
moeten de kristallen[zender,ontvanger]gepaard zijn,of is dat niet van toepassing meer in deze tijd.had in mijn zender al een kristal,voor de ontvanger heb ik er een bij moeten halen.ik had ergens gelezen op dit forum.dat de kristallen gepaardt moeten zijn.en toen weer niet.dus wat is het nu eigenlijk??? want wat, als je een tweede ontvanger heb.dan zijn is deze niet gepaardt met de zender
__________________ eens besmet met deze virus>>>>>>>>>>>>> lieberr 944 litronic(hydrauliek.kampfer,jung,) polyamide. weet je wat het is.wat niet komt,komt nog. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Die antenne heb je netjes langs een plaat aluminium gelegd..... Die antenne moet je zeker bij dit alu ding gewoon maximaal recht omhoog trekken.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
De kristallen moeten "gepaart" zijn op de manier dat ze hezelfde kanaal nr. moeten hebben. Dit betekend in de zender een TX kristal van het zendermerk en kanaalnr. X en in de ontvanger een RX kristal van bij voorkeur het eigenmerk v/d ontvanger en ook kanaal X. Bij het onvanger kun je dus evt. zondigen met het merk maar liever niet.
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
vandaag weer even gereden.ik vind dat mijn afstand veel te weinig kwa snelheid,reactie.wat zal ik zeggen,z,n 100/150 meter vind ik de snelheid zender/ontvanger te langzaam,dus waneer ik gas geef op z,n 100 mtr hoor ik hier een vertraging in zitten,geef ik gas,dan een fractie van een seconde,hoor ik pas het gas,ben ik dicht bij dan is het meteen gas,waneer ik de stick beweeg.dit had ik bij heli vliegen niet,of ben ik nu gek.hoord dat nu zo bij bigscale rijden of kan het ook anders..heb een t9zap met een R149DP ontvanger.dacht ik toch een goede combinatie toch.heb toch wel hier op het forum gespit,veel geprobeerd.maar toch.ben toch niet tevreden!!.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Vergis je je niet door de vertraging van het geluid? Je kunt op die afstand beter kijken naar het stuurgedrag. Probeer op die afstand gewoon scherp naar links en naar rechts te sturen. Constateer je nog steeds die vertraging dan weet je zeker dat je verder moet zoeken.
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
hallo, nu wat gespeelt dus met mijn stuuring.toch merk ik dat er een vertraging in zit op lange afstanden.is niet fijn. zal ik eerst een keer een nieuw setje kristallen proberen.of mis het wat anders.het kan natuurlijk veel zijn.
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2005 Locatie: Schaijk, N-Brabant Leeftijd: 21
|
je zender zendt (een hoogfrequent) geluid uit. dit geluid gaat met 340m/s. dus in 1 seconde is het geluid 340 meter verder. omgekeerd kun je zeggen: als je 340 meter van de bron afstaat, duurt het dus 1 seconde voordat het geluid bij jou is. als jij 180 meter van de bron afstaat, zal het 0,5 seconde duren voordat het geluid bij jou is. je motor zal nog trager reageren! tenminste dat lijkt dan. als je motor al een ander toerental heeft, zal de nieuwe frequentie ook nog terug naar jou moeten, en dat kost dus weer dezelfde tijd als van je zender naar je ontvanger. is helemaal normaal dus. zo geholpen?
__________________ You can't only gather knowledge in your life, you also need skills |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Je moet inderdaad niet op het motor geluid af gaan maar alleen op wat je ziet.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 augustus 2006 Locatie: Diest, België Leeftijd: 40
| Citaat:
Half juist Wel is het zo dat het geluid van je motor slechts ongeveer 340m/s snel is, dus op 150m duurt het ongeveer een halve seconde voor je hoort dat je motor sneller draait (als je het hoort is ie al een halve seconde sneller aan het draaien) | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
ik denk wel dat jullie gelijk hebben.heb weer eens geprobeert.en inderdaad,de stuurservo,s lijken goed te reageren op lange afstanden.dus het gas ook.dan is het toch wel oke..bedankt voor de antwoorden
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |