![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2005 Locatie: Tongeren-belgie Leeftijd: 46
|
hallo, ik krijg glitchen of storingen op het richtingsroer en hoogteroer tijdens het vliegen met mijn acromaster electro.op de grond heb ik geen afstand (ca 10m antenne in).na 10 m begint alles te bewegen alsook de motor.de ontvanger heeft altijd in een metanol vliegtuigen gestoken en heb deze al jaren en nooit geen problemen gehad.deze is een futaba 8 kannals FM ontvanger.wat moet ik doen en waar moet ik zoeken? vliegtuig setup is :AXI 2620 JETI 40 en 3300 3S flightpower lipo. help aub!!! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
ontvanger zo ver mogelijk van storende factoren (regelaar) af houden en dan weer proberen. evt de antennedraad door de vleuger leiden ofzo om die zo ver mogelijk bij stoorbronnen weg te houden
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2005 Locatie: Meeuwen (Belgi๋) Leeftijd: 49
|
Niet om vervelend te doen maar als je bij de reikwijdte test niet verder komt dan 10 m dan zou IK zeker niet met dat toestel beginnen vliegen... Voor de rest zou ik zeggen: volg de tips van Niek en Robert en dan zou het wel moeten lukken... Bij mijn acromaster zit de ontvanger op de aanbevolen plek (zie afb. 42 van bouwhandleiding) in de achterste hoek van de cockpit en de regelaar vooraan bovenop de accu. De afstand tussen die 2 is minstens 20 cm. Dat is m้้r dan genoeg en daar zou de ontvanger g้้n last van mogen krijgen..Ik heb nog geen last van storingen gehad maar ik gebruik wel een PCM-ontvanger... Misschien moet je toch eens een andere ontvanger proberen? Kan altijd zijn dat die per ongeluk een tik gekregen heeft met uit/inbouwen of misschien heb je met de stekkertjes moeten "wiggelen" om ze eruit of erin te krijgen en zo ergens iets losgewrikt op het printje binnenin? Antennedraad niet los of (bijna) over..... Kristal eens uittrekken en terug insteken. Kristalvoetje op printje niet losgetrild? Laatst gewijzigd door slomo; 19 juni 2008 om 12:51 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Treed de storing ook op als de motor niet loopt? Geen storing op rolroeren? Is de motor ontstoord?
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Ooops ...
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2005 Locatie: Meeuwen (Belgi๋) Leeftijd: 49
|
Als dat niet helpt, zou ik toch de ontvanger eens openschroeven en het printje inspecteren op de plaatsen waar de stekkertjes worden ingestoken en waar de kristalvoet zit. Ook zou ik de antennedraad extra kontroleren op eventuele breuken....
|
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 juni 2003 Locatie: Kampen "The city that rock's, the city that never sleeps!" Leeftijd: 46
|
Gewoon de servodraad die van je regelaar naar je ontvanger loopt een keer of 5 door een ringkern halen, 9 van de 10 keer is de storing dan over... Ik heb het bij al mijn electrokisten gedaan, en niks geen last gr Gert
__________________ " E.G.FOX.Polaris.& Polaris 70%.PTIIXL.Dep-cub.Elipsoid.Boom.Kinini.Mig29uB. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
Aangezien de storing er ook is, als de motor niet draait, is de BEC van de regelaar zo goed als uitgesloten. Misschien kristal van je zender/ontvanger eens vervangen of uitwisselen. Of eens van en collega een andere ontvanger lenen? |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 juni 2003 Locatie: Kampen "The city that rock's, the city that never sleeps!" Leeftijd: 46
|
Ik zou het toch maar eens proberen, baat het niet schaad het niet ![]() Die ringen kosten nog geen euro per stuk, da's altijd goedkoper dan een acromaster Gert
__________________ " E.G.FOX.Polaris.& Polaris 70%.PTIIXL.Dep-cub.Elipsoid.Boom.Kinini.Mig29uB. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2005 Locatie: Tongeren-belgie Leeftijd: 46
|
probleem opgelost!!! heb ontvanger verwisselt met mijn easy glider pro(futaba dual conver) met de acromaster (futaba FP118 FM) en geen storingen meer.ook niet op de easy glider pro.is het nu dat die AXI-JETI gevoeliger is dan het setje HIMAX .dank voor je suggesties
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |