![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 september 2005 Locatie: Baardegem (België) Leeftijd: 29
|
Hallo, Ikzelf ben in het bezit van een 2.4Ghz FF7. Daar mijn vriendin ook wat wil gaan vliegen dacht ik voor haar een 2.4Ghz FF6 aan te schaffen. Daar ze met dezelfde vliegtuigen zal gaan vliegen dan mezelf, vroeg ik me af of je beide zenders kan binden aan 1 ontvanger. Uiteraard ga ik hem niet samen aanleggen op het zelfde model. We zullen steeds verschillende modellen gaan vliegen, maar dan moet niet steeds de boel heringesteld worden. Alvast bedankt voor de info! Groetjes, Roel
__________________ AcroMaster -|- EasyStar -|- MiniMag -|- Pitts S1 -|- Trex 450 7CP 2,4 GHz -|- EOS 0610i DUO -|- MAAS SPS-9400 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Roel, Je bind een ontvanger aan een zender en niet de zender aan de ontvanger. Dat lijkt geen verschil maar dat is een heel groot verschil. Tijdens het binden kijkt de ontvanger naar alle signalen die hij binnen krijgt. Als daarbij een signaal is dat hij "verstaat" dan gaat hij het "afzenderadres" opzoeken. Vindt hij dat dan wordt dat in het geheugen van de computerchip in de ontvanger opgeslagen. In het vervolg zal de computerchip in de ontvanger alleen naar de gegevens luisteren die met dat afzenderadres worden uitgezonden. Alle andere zenders die ook aanstaan hebben een ander afzenderadres dus die worden compleet genegeerd. Wil je nu dat die ontvanger naar een andere zender luistert dan zal je hem aan die andere zender moeten binden, dus opnieuw de bind procedure uitvoeren. Wanneer je dat gedaan hebt zal hij naar de andere zender luisteren maar is hij de eerste zender vergeten.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Als de zendmodules hetzelfde zijn kan je die overzetten anders gaat het niet werken dan alleen iedere keer binden.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Aangezien het binden uitsluitend een kwestie is van een knopje gedurende enige tijd ingedrukt houden, valt dat opnieuw instellen wel mee. Je moet echter wel de voorzijde van de ontvanger bereikbaar houden om dat te kunnen doen. Een andere manier is er niet, want de ontvanger wil uitsluitend werken op de unieke GUID van de zender, die hij tijdens het binden in zijn geheugen heeft opgeslagen.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 september 2005 Locatie: Baardegem (België) Leeftijd: 29
| Citaat:
__________________ AcroMaster -|- EasyStar -|- MiniMag -|- Pitts S1 -|- Trex 450 7CP 2,4 GHz -|- EOS 0610i DUO -|- MAAS SPS-9400 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |