![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 oktober 2004 Locatie: best
|
tis eigenlijk om de spanning[ stroom] via de accu te halen,en niet via de ontvanger.heb op de auto 4maal de rhino digi 4 er op zitten.2 maal ace 1015.ik weet niet wat voor stroom ze trekken alle 6.want ze worden alle 6 gelijktijdig gebruikt.naar mijn menig moet dit toch werken.ik pak de spanning van de servo.s,van de accu.de gele[puls]draad gaat dan naar de ontvanger.zo omzeil ik dat er een te groote stroom door mijn ontvanger gaat,toch?? ![]()
__________________ eens besmet met deze virus>>>>>>>>>>>>> lieberr 944 litronic(hydrauliek.kampfer,jung,) polyamide. weet je wat het is.wat niet komt,komt nog. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
Dit werkt prima
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
In theorie behoort de mindraad van elke servo niet alleen naar de accu, maar ook naar de ontvanger te lopen. Noem het muggenziften of vlooien bevruchten, maar het is wel zo. Voor de puls, die naar elke servo loopt, is een gesloten stroomcircuit nodig. Behalve de pulsdraad heb je daarom ook de mindraad nodig om dit circuit gesloten te krijgen. Dat gebeurt in bovenstaand schema ook, maar dan via de voedings-mindraad van de ontvanger. Het pulscircuit werkt dan eigenlijk via een nodeloze omweg. Nu zijn dit minieme stroompjes, dus in de praktijk zal het altijd wel werken, maar eigenlijk hoort van elke servo de mindraad ook rechtstreeks naar de ontvanger te lopen. Niet als stroomvoorziening van de servo, want daarom sluit je zowel de plus als de min rechtstreeks op de accu aan. Wel als 'stroomvoorziening' voor de puls, die wordt aangeleverd.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
| Citaat:
Als je het op de manier wilt doen zoals Jan (Corrien) het bedoelt dan moet je het zo doen. ![]() Echt noodzakelijk is het niet want zoals Jan ook al schreef zal de eerste schakeling van jou ook prima werken. Alleen servo´s die echt heel vreselijk veel stroom gebruiken zouden problemen kunnen opleveren maar zelfs dan is het nog zeldzaam.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Hoeveel stroom kan een ontvanger hebben dan? Ik ben een zwever aan het bouwen waar 4xS3150, 1xS3154 en een standaard servo in komen. Kan dat niet zomaar door de ontvanger (R16scan) gevoed worden?
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Dat kunnen de aansluitingen van de ontvanger makkelijk aan. Het enige "probleem" kan de stekker van de accu naar de ontvanger zijn. Die moet namelijk de stroom van alle servo´s tegelijk verwerken. Om te voorkomen dat dit stekkertje de bottle neck wordt gaan sommige mensen ertoe over om de servo´s via een appart circuit te voeden. Daarvoor kunnen dan dikkere draden en betere connectors gebruikt worden. Maar nogmaals voor "normaal" gebruik is de ontvanger alleen prima en zal goed werken. Dat doet het al meer dan 30 jaar en zal het nog wel 30 jaar doen.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |