![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Sinds vandaag zit ik met een probleem nadat ik mijn stuur servo heb vervangen. Als ik stuur, kan ik geen gas geven. Pas als ik het stuur loslaat kan ik rijden. Onder het rijden ook als ik gas geef en dan ineens stuur, dan gaat het gas er ineens af laat ik het stuur los, gaat het gas er weer op. Ik heb een HPI Racing Sprint 2, Patriot Reverse regelaar, Team Orion Pilot 13 turns brushed motor een Robbe Futaba T2ER zender, Robbe Futaba FP-R122JE AM2 Channel ontvanger met een Scanner RC Racing Team SSV-9764MG servo en 6cells 3600MAh/7,2V accu packs. Kan het zijn dat ik mijn ontvanger extra moet voeden met zo'n batterij "ding" weet de naam ff zo niet |
|
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Ik heb het zelfde gehad, gas geven ging wel maar dan viel sturen weg en andersom hetzelfde... Het probleem, de accu.. De 2 of 3 servo's konden niet gelijk werken omdat daar gewoonweg niet genoeg spanning voor was. Dus zorg dat je batt. goed geladen zijn en de cellen nog goed zijn of er voor zorgen dat je genoeg spanning hebt.. su6 |
|
| | #3 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Maar het maakt niet uit wat voor accu ik gebruik. Ze zijn nog niet zo heel oud, heb ze nog geen half jaar. En nog geen uur mee gereden. En ze zijn juist helemaal opgeladen als ik ze gebruik. Stop geen half volle accu erin uiteraard. Heb eerder geen problemen gehad. met dezelfde regelaar en accu en motor. Heb nu alleen een andere servo, van de oude van het tandwiel beschadigd waar de hevel op moet. Heb nu een wat sterkere servo met een snellere responstijd. tot 9,5kg als ik het goed heb. Deze is dan wel niet van het zelfde merk als de zender. Maar deze zou perfect moeten werken met deze zender volgens de modelbouw winkel hier in de buurt. en dat zijn echte race fanaten. Hobma Modelbouw heet deze zaak. De winkel heeft ook een eigen race team. vandaar. gr, | |
|
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
|
Toch heeft dit probleem wel degelijk te maken met de voedingsspanning, waarbij de accu de eerste verdachte is. Het zou ook kunnen, dat het bec-systeem van de regelaar het niet bijhoudt, maar dat ligt minder voor de hand.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
| Heb het net geprobeerd met de oude servo, als ik deze erop zet. Dan is er helemaal niks aan de hand. Als het te maken heeft met de voeding kan ik dan met ontvanger niet beter nog voeden met een batterijpack?? heb tenslotte die aansluiting op de ontvanger nog vrij?
|
|
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Waarschijnlijk verbruikt je nieuwe servo veel meer (piek)stroom dan je oude. Je kan een testen of het wel goed werkt met een ontvangeraccu (geen batterijpack, batterijen kunnen zeker geen hoge stromen leveren). Vóór je een ontvangeraccu aansluit, de rode draad in de servoconnector van de regelaar losnemen, anders wordt je ontvanger zowel gevoedt door het BEC-systeem als de ontvangeraccu en dat gaat zeker fout. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
Allen bedankt voor de hulp. maar toch zat het hem daar niet in. Naar echt zorgvuldig onderzoek. Alsware met de loop erbij... Is het probleem gevonden. Het bleek hem te zitten in de connectors van de accu en de regelaar, Door het trillen van het draadje oa, werd de connectie verbroken. En kreeg deze dus geen tot onvoeldoende voeding. Waardoor hij dus stoorde, heb de connector nu allemaal vervangen voor goudconnectors. En nu is het probleem opgelost. Eigenlijk een oplossing, waar je niet aan zou denken. Aangezien er met de oude servo geen probleem was. Maar inderdaad heeft deze servo meer voeding nodig. Maar dit beetje extra miste hij dus net. Door een slechte verbinding tussen accu en regelaar. Fview, heb ff tijd gekost, maar heb nu dan ook wat. Gelukkig heeft het me geen geld gekost. Had nog setje goudconnectors liggen. Dus scheelde me een nieuwe, regelaar/accu of zenderset, waarvan ik dacht en jullie ook dat het daaraan lag.
|
|
| ||||||
![]() |
| Labels |
| ontvanger., servo |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |