![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 maart 2008 Locatie: Den Haag Leeftijd: 43
|
Hallo, Door een ruil ben ik in het bezit gekomen v/e heli met een Align RCE-500 Head Lock gyro. De prestaties van deze gyro zijn me wel bekend maar ik wil graag weten of deze overweg kan met een digitale servo. In de gebruiksaanwijzing staat er niks over, en een schakelaar zit er niet op. Is toch wel gebruikelijk? Of herkent deze gyro zelf wat het type v/d aangesloten servo is? Tot nu toe zie ik alleen bij deze advertentie staan: "Apply for standard and digital servo". Bij voorbaat dank.
__________________ McpX - T450SE - T500 - 6HV fbl. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
|
Als er op een gyro een schakelaar zit voor digitale servo's betekent dit, dat deze de servo veel vaker per seconde aanstuurt als 't ie op digitaal geschakeld staat. Het voordeel daarvan is, dat de servo veel sneller en nauwkeuriger reageert op de gyrowerking. Als je de schakelaar echter op analoog zet (of welke benaming men daarvoor gebruikt) kan de gyro nog steeds digitale servo's aansturen, maar vervalt dit voordeel. Het zelfde geldt voor een gyro zonder omschakelmogelijkheid. Deze kan zowel analoge als digitale servo's bedienen.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 april 2005 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 61
|
Zo is het, De meeste digitale servo's moeten gewoon door normale ontvangers en gyro's aangestuurd worden met de normaal gebruikelijke 50Hz pulsen en zullen zich dan normaal gedragen, alhoewel men denkt/claimt dat digitale servo's sneller/nauwkeuriger zouden zijn........................... Echter zijn er ook digitale servo's die met een hogere frequentie aangestuurd KUNNEN worden, in dat geval kunnen deze servo's sneller reageren, daarvoor moet dan wel het aansturende apparaat (gyro meestal) op die snellere frequentie worden ingesteld.
__________________ < Frank_________________pa0fbk Laatst gewijzigd door fbk; 25 juli 2008 om 07:05 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |