![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2003 Locatie: Hoogeveen Leeftijd: 39
|
Kan het dat een nieuwe brushless motor soms wat kleine vonkjes produceert. Dit viel mij op bij mijn Turnigy 2835-2700. Na een paar seconden wat het in zijn totaliteit weg. Misschien ook wel wat rommel in de motor wat nog van de productie was. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
Een borstelloze motor heeft geen collector/borstels, en kunnen deze dus ook niet vonken. Als er wel vonken uit komen moet er iets los tussen gezeten hebben. Misschien een stukje afval wat aan de magneten is blijven hangen. Maar een losse magneet is ook niet ondenkbaar. Dit zou ik wel even goed controleren, want als de motor ineens volgas blokkeert wordt je daar niet vrolijk van. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
Als er één motorwikkeling los zit, zullen de andere wikkelingen overbelast raken.(ervan uitgaand dat er meerdere parallel gewikkeld zitten) Als deze dan te warm worden gaat de isolatie smelten. En krijg je op den duur een kortsluiting. Maar het lijkt me sterk dat er dan zo vonken uit de motor komen, en daarna weer prima draait. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |