![]() |
| | #62 (permalink) |
|
bedoel je deze: LHT FX sold. punt, pl. vorm, geb. 10mm - Soldeerpunt, Weller beitelvormig - Conrad Electronic
__________________ EF Extra 300 48" EXP, Swift 2(verlicht) | |
| | |
| | #65 (permalink) |
|
maar dan moet ik wel een kleinere hebben denk ik, want bij degene die ik net aangaf stond: Geschikt voor: Weller krachtige soldeerbout WSP 150 Is de bijgeleverde punt ook gewoon goed te gebruiken voor het simpele soldeerwerk?
| | |
| | #66 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 januari 2009 Leeftijd: 26
| Citaat:
Ik heb er nu een van de Gamma van 50Watt en daarmee soldeer ik altijd 8 of 10AWG draden. Neem aan dat die 48 watt dan voldoende is ? | |
| | |
| | #67 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Hier zijn de gebogene voor de 40 watt bout. LOETSPITZEN,GEBOGEN,6.3MM (3ST.) Typ:0054003299 bei Mercateo günstig kaufen Een station of ook de pistool kunnen wel veel watt hebben maar die hebben geen dikke koperen punt waar de warmte in gespeichert kan worden. Ga je met een kleine punt aan een groter stuk wat gesoldeerd moet worden is in 2 sec de hitte weg . Je merk het ook wel dat de bout blijft plakken aan het werkstuk . Je bent dan niet aan het solderen maar aan het plakken. Heb voor een paar weken ook voor iemand een lipo gesoldeerd . Hatte een heel duure station van 80 watt maar kreeg de lipo niet gesoldeerd. Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #69 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2007 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 41
|
> Een station of ook de pistool kunnen wel veel watt hebben maar die > hebben geen dikke koperen punt waar de warmte in gespeichert kan worden Ik heb hier toch echt geen enkel probleem mee Ik heb de ERSA RDS80 en soldeer motor draden zonder problemen en dat doe ik met een 3.2 mm Solder Irons, Baths & Accessories | Products | An ERSA soldering machine, soldering station or BGA rework system - best solutions for PCB manufacturing industries puntje. 4mm connectors soldeerpunt er op en 1 seconde later tin toe voegen. En perfect vloeien. En als je dan toch nog sneller wil http://www.ersa.com/art-0832gdlf-10-358-1818.html Dit werkt heerlijk : eve een voorbeeld dan : ![]() Dus geen soldeerstation voor motor draden, echt niet mee eens. Bart,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. Laatst gewijzigd door xyz; 17 januari 2010 om 14:49 |
| | |
| | #70 (permalink) |
|
Er zijn ook stations met dikke soldeer stiften als deze Ersa . Daar kan je dan ook de dikkere draden mee doen . Maar de meeste stations zijn voor het printsolderen gemaakt . Heb er zelf ook een waar ik echt niet met een 4 mm goudstekker aan moet komen. Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #71 (permalink) |
|
het moet voor mij ook niet te duur worden. €135 voor een soldeerstation is me te duur, neem ik liever een goedkopere weller 40 watt. Misschien later als ik weat meer geld heb, zo'n stationnetje. Heb vroeger altijd met een 25W weller gewerkt, alleen die begon slechter te presteren (van mijn opa geweest..).
| | |
| | #73 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2008 Locatie: Dilbeek - Belgioem Leeftijd: 56
| Citaat:
Ik soldeer met een Weller WS80 zonder problemen AWG8 op eender welke connector of een LiPo, je moet wel een correcte stift gebruiken. Dit is het LT-stiftsetje dat ik ooit op Ebay gekocht heb:
__________________ Losi 8ight buggy / Xcelorin brushless - Côte d'Emeraude 1:20 zeesleper - MPX Easystar Protech Topic 400 - 2x Protech Thermal 220 - Cockpit MM 35MHz/2.4GHz - T3PM - F-14 | |
| | |
| | #74 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 maart 2007 Locatie: Delft, ZH Leeftijd: 18
| Citaat:
Ik heb dat stationnetje en 4mm goudcontacten gaan moeiteloos. En dan zet ik hem nog geeneens op maximaal vermogen. Ook andere dikke kabels e.d. gaan moeiteloos.
__________________ ex-modelbouwer inmiddels | |
| | |
| | #75 (permalink) |
|
Het ging hier om de vraag een station van 20 € te kopen of een weller van 24 € Jullie trekken nu een vergelijk met stations die 10x zo duur zijn . Een Weller station van 300 € zal ook wel gaan . Maar wie koopt zoiets om een akku te solderen . Mvg Johan
__________________ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |