![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
In het jaarlijkse juli/augustus nummer van de Elektuur staan weer wat leuke schakelingen voor den modelbouwer: servo-aansturing, ladertjes, elektronische pitch-meter etc. Verkrijgbaar bij elke bladenhandel. Kopûh!
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 15 september 2008 om 12:07 |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Of in de bieb, daar zag ik 'm.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: City of Oss Leeftijd: 43
|
Over elektuur gesproken, Die beroemde gloeiplug modulator komt uit HG 1978, laatst had ik hem bij opruimen weer in mijn handen. Artikel nummer 100. Als er behoefte aan is wil ik dat wel eens inscannen. Kan me niet voorstellen dat ze daar bij Segment nog wakker van liggen. Als ik Elektuur lees tegenwoordig, dan zie ik alleen maar microcontrollers met wat periferie er omheen. Daar is de jus wel vanaf ondertussen. Printje, picje erop en hup, het volgende project is weer klaar. Aan de andere kant, welke dino's zitten er tegenwoordig nog printjes in elkaar te bakken?
__________________ Any landing you survive is a good landing! (De Reddertjes, Albatros Airlines) |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
uhm jij? ik :P, ook al is het steeds minder dan vroeger. Heeft vooral te maken met de kosten. Tegenwoordig is het niet meer de hardware die een ontwerp duur maakt. Software is vaak vele malen duurder. Op mijn opleiding automatiserings elektronica is bijna geen analoge techniek meer te vinden. de halfgeleider gids van vorig jaar vond ik trouwens interessanter.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen Laatst gewijzigd door Cheeta; 16 september 2008 om 21:16 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 16 november 2006 Locatie: langs de A28 Leeftijd: 50
|
Ik ga de pitchmeter bouwen....sodeknetter wat zijn die sensor IC's duur ^^ mvg, Z
__________________ | 700N-LE@BX | TDR@BX || Swift II | FJ HET RC 2W20@4S ||| TCP10 TM-8 ||| http://www.ziemij-kindercoaching.nl/ |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Zo vanavond ff het eerste printje (van de 3) in elkaar gezet...de USB interface. Laat het nou in 1 keer werken (en dat voor een Elektuur ontwerp^^). ![]() Omdat er geen sensors nog zijn aangesloten geeft de software de maximale hoek aan :P maar wel mooi 0 graden op midstick ![]() De sensor IC's: ![]() mvg, Z
__________________ | 700N-LE@BX | TDR@BX || Swift II | FJ HET RC 2W20@4S ||| TCP10 TM-8 ||| http://www.ziemij-kindercoaching.nl/ Laatst gewijzigd door Z900; 18 oktober 2008 om 23:53 |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Zo het eerste sensorprintje zit in elkaar....ook die werkte in 1 keer ^^ Mja ik was natuurlijk nieuwgierig naar de werking...dus als 2e sensor ff een waterpasje aan de flybar gehangen en die met de hand waterpas gehouden en toen de waardes afgelezen: +11.0 en -10.8graden en op midstick +0.3graden.....hehe ![]() mvg, Z
__________________ | 700N-LE@BX | TDR@BX || Swift II | FJ HET RC 2W20@4S ||| TCP10 TM-8 ||| http://www.ziemij-kindercoaching.nl/ |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Vanavond nog ff aan gewerkt......leuk projectje ^^ De sensor die aan de flybar komt een kliksysteem op gemonteerd: resultaat: -11.1 ====== 0.0 ====== +11.1 op de pitch. ![]()
__________________ | 700N-LE@BX | TDR@BX || Swift II | FJ HET RC 2W20@4S ||| TCP10 TM-8 ||| http://www.ziemij-kindercoaching.nl/ Laatst gewijzigd door Z900; 27 oktober 2008 om 22:03 |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
- 2x sensor SCA100T a 55euro !! - 1x IOWARRIOR24 a 14.50euro - wat klein grut (paar elcootjes, weerstandjes, ic voetje, connectortjes) zeg 8 euro. mvg, Z
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 september 2005 Locatie: Geldrop Leeftijd: 39
| Citaat:
Met name voor de duikboot rakkers kan dit een optie zijn, middels zo`n deregelijk systeem je boot automatisch op rechte lijn houden met dynamisch duiken. Ook voor zeilboten, sensor dwars op de boot, en dan een servo aansturen met een contra gewicht op de servo arm, boot helt naar links, sensor stuurt servo aan om gewicht naar rechts te verplaatsen SUPER !!! Maarrrrrrrrrr, wie kan het protocol van een electronische waterpas omzetten naar een puls besturing van een RC component ????????
__________________ Als ik nu zit, hoe kan het dan aan mij liggen.... ? | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 juni 2007 Locatie: Kapelle Leeftijd: 30
| Dat is bijna ondoenlijk denk ik... Voor een pitch meter maakt dat echter niet uit want dat is enkel voor het afstellen, dat wil ik niet eens doen met een computer erbij! Gewoon de cijfers aflezen van een lcd vind ik een stuk makkelijker.
|
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |