Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 26 september 2008, 23:15   #61 (permalink)
hezik
Guest

Standaard

Je link bewijst niets. In je link gaat het over producten gemaakt door fabrikanten bestemd voor verkoop met winstoogmerk.

We hebben het hier, zoals ik eerder al zei, niet over een fabrikant of een verkoper in die zin. We hebben het over een hobbyist.

Overigens, zelfs al zouw jou link wel opgaan hier (wat het niet doet dus):
Citaat:
Als de veiligheid van een product niet is wat u er redelijkerwijs van mag verwachten is er sprake van
Heb je die zin ook gelezen? Redelijkheid en billijkheid. Als jij iets koopt van een hobbyist, kun je er niet van verwachten dat het door-en-door getest is. Dus heb je eigen verantwoordelijkheid.

Kun je eens aangeven wat voor onvoorspelbaar gedrag je verwacht waar die watchdogtimer nuttig voor zou zijn?

Je loopt wel met termen te gooien en het is goed dat jij weet wat het is en dat jij jouw projecten uitgebreid test, daar wil ik niets aan af doen, maar ik heb de indruk dat het je hier nu meer gaat om te zeggen dat 'jij het beter doet' in plaats van dat je echt objectief een advies uitbrengt.

Overigens wil ik je er nogmaals op wijzen dat hij dus WEL de condensators gaat plaatsen, zoals al een paar keer vermeld in dit topic. Als je zijn reacties niet leest, is het niet raar dat je denkt dat hij niets met de kritiek doet...
  Met citaat reageren
Oud 26 september 2008, 23:32   #62 (permalink)
Banned

Standaard

Voor Cheeta heb ik wat wat speciaals Tom's R/C Electronics Gadgets & Projects, Voltage Regulator Projects
BigBoat is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2008, 00:37   #63 (permalink)
Banned

Standaard

Voor Polystyrene heb ik de volgende link RC-CAM Projects: R/C Aircraft Navigational Lighting System
Let vooral even op dat stukje met die ferritkraal.
<>
Not to worry -- In cases where servo glitching occurs at the strobe's blink interval,
</>
BigBoat is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2008, 12:12   #64 (permalink)

Cheeta's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

hezik daar gaat het mij totaal niet om, waar ik op wijs is puur dingen waar de TS eens naar zou moeten kijken,

hij blijft verkoper, zelfs al geeft die het gratis weg. Commercieel heeft niks te maken met aansprakelijkheid. Al zou het moeilijk zijn om hem ervoor aan te klagen als blijkt dat zijn printje verantwoordelijk is voor het storen in een 1m spanwijdte motorvliegtuigje. En bij de crash net die dure bmw van jou heeft geraakt. Zal hij door de verzekering aansprakelijk gesteld worden.

Heeft niets te maken met winst of geen winst. Daar moet die zich gewoon tegen indekken. Dat kan doormiddel van een korte handleiding waarin bepaalde eisen gesteld worden.
Cheeta is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2008, 13:50   #65 (permalink)
hezik
Guest

Standaard

ipv. een ferrietkraal, zou je ook twee spoeltjes van 10uH kunnen opnemen in de kabel, aan ontvangerkant.

Cheeta: wat jij zegt, is gewoon niet waar. Waarom niet, heb ik hierboven al uitgelegd. Redelijkheid en billijkheid. Godzijdank is het niet waar, want dan zo niemand meer zelf iets maken en verkopen.

In het kader van de redelijkheid en billijkheid maakt het wel degelijk uit of het een commercieel product is of niet.

Heb jij in je leven al eens een rechtzaak mbt. aansprakelijkheid meegemaakt? Ik wel.. meerdere.
  Met citaat reageren
Oud 29 september 2008, 14:15   #66 (permalink)
Polystyrene
Guest

Standaard

Dag mensen,

Allemachtig zeg, een paar dagen niet kunnen kijken op het forum en wat een discussie is er losgebarsten!

Voor wie er nog aan twijfelt: ik neem alles wat andere mensen hier posten ter harte, zelfs al twijfel ik op zeldzame ogenblikken aan een ieders objectiviteit, maar goed... Waar de indruk vandaan komt dat ik dat niet doe, begrijp ik niet helemaal. Misschien neemt niet iedereen de moeite alles goed te lezen, en hebben sommigen snel een oordeel klaar.

Ik ga het bijvoorbeeld dus niet ongetest verkopen. Maar daarbij plaats ik wel met een groot uitroepteken de opmerking dat ik niet ALLE configuraties kan testen die er bestaan.

Ik heb hier de beschikking over een 35mhz PPM zender op kanaal 64. Ik heb een reikwijdtetest gedaan met en zonder het schakelingetje ingebouwd (en ingeschakeld), en daarbij neem ik geen verschil waar tussen het storingsvrij bereik zonder schakeling, en met schakeling.

Maar ik kan het dus niet testen met PCM, en ook niet op 2.4Ghz. Ook kan ik niet alle soorten lampjes en LEDjes en wat nog niet meer zij testen, die gebruikers er mogelijk aan zouden willen hangen.

De volgende tekst kwam ik tegen in de handleiding van mijn Schulze Slim BEC, en mooier kan ik het ook niet maken:

Citaat:
We at Schulze Elektronik GMBH are unable to monitor methods of installation and operation, and have no control over how you fit, use and maintain the devices we produce. For this reason we accept no liability for loss, damage or costs which arise from the incorrect or incompetent use of our products, or are connected with that use in any way.
Daarnaast: in Nederland kunnen mensen die iets tegen beter weten in doen, zich niet achter de wet verschuilen. Dus mijn stelling is nog altijd dat je het zelf ook moet testen voordat je er mee gaat vliegen. Ik ga er vanuit dat een modelbouwer dat met alles doet wat hij of zij in zijn model verwerkt, of dat nou zelf gemaakt, van een andere collega hobyist overgenomen, of aangeschaft van een professioneel bedrijf is.

Er komt dus een (mate van) ontstoring in, in de vorm van een 1.5ohm weerstand en een 100nF condensator. Verdere maatregelen ter ontstoring dient de gebruiker zelf te nemen indien dit nodig blijkt.

Ook komt er een ompoolbeveiliging in, zodat er geen stroom loopt als de plus en min worden omgedraaid.

Voor andere tips sta ik natuurlijk nog altijd open. De tip met het ferrietkraaltje in de draden naar de LED gaat mee in de handleiding. Maar kijk, dat is alweer iets wat storing oplevert na de schakeling, niet in de schakeling.

Laatst gewijzigd door Polystyrene; 29 september 2008 om 19:55
  Met citaat reageren
Oud 1 november 2008, 22:11   #67 (permalink)

Mijnheer Rob's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard

Hee hoe staat het er hier voor?
Nog nieuws?
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten