![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
ff inloggen en je krijgt ng korting ook! de ontvangers van assan zijn ook lekker goedkoop (22 dollar)
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juli 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 39
|
Net even zitten googlen en vond de volgende linkjes: Een fransoos die zijn MX12 met de corona heeft omgebouwd: Forum Modélisme / Modif MX12 en 2.4 ghz avec mosule Corona JR Een duitser die zijn Graupner MC19 heeft omgebouwd met een Assan module (niet echt duidelijk, maar beter dan niets) ASSAN MC19 Pertlwieser Heimo En een hollander die zijn FF7 heeft omgebouwd met een Assan module. EPPshop.nl • Toon onderwerp - FF7 upgrading naar 2.4 en omgekeerd! De laatste heeft er een helder schema bij gezet die ook nuttig kan zijn voor de ombouw van de Graupner zenders. Alleen moet je dan zoeken waar +/- en pulse zit. Maar dat lukt vast met de andere linkjes. Totslot viel het mij op de dat module van Bidproduct nu 26 dollar is http://www.bidproduct.com/part/Produ...YSTAL_135.html Volgens mij is dat dezelfde die in dit draadje eerder is genoemd. Ik heb alleen het idee dat de Assan module Hobbycity Online R/C Hobby Store : X8D 2.4GHz trainer port X8-hack module (PPM Only) $59.99) het interessantste is. Dit omdat er een verlengde antennekabel bij zit. Lijkt me makkelijker dan het gepiel met de 'gestripte' modules. Staat tegen over dat ie prijzigers is... Die Assan heeft weer minder bereik... Ben er nog niet uit... b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. Laatst gewijzigd door Bramman; 9 januari 2009 om 21:50 |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
Hmmm. Zo kan het dus ook: bricolage/Module 2,4Ghz/JR-XP7202/IMG_19504 De module buiten de zender. Scheelt gepruts in de zender... b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Ik heb ondertussen heel wat MX12-jes gezien waarbij de 35mHz moduul vervangen was voor de 2,4GHz maar nog nergens informatie over een MX12 die ook nog functioneel was op de oude (35MHz) band. Iemand hier informatie over? Klinkt namelijk wel erg interessant om in mijn zender bij te pluggen..
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Bram, de laatste foto / link die je laat zien is niet voor een MX12 geschikt. Dit zijn modules die gebruikt kunnen worden in een zender zoals de MX22 (en nog wat andere modulezenders). 't zal best werkend te krijgen zijn, maar echt mooi wordt het nooit met zo'n sigarendoos tegen de achterkant van je zender Als je een module zender hebt, klik je de 35 / 40Mhz module eruit, deze 2.4 er in en klaar is Bram Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 Laatst gewijzigd door RCEFlyer; 10 januari 2009 om 11:18 | |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Citaat:
b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. | |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
| EZC Sendemodul für MX12 8-Kanal 2,4GHz EZC Sendemodul für MX12 8-Kanal 2,4GHz [EZ-TX24MX12] - 99,00*€ : lipoly.de, Alles für den Elektromodellflug. Plaatje zal wel niet kloppen.
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
|
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2007
|
Hier staat een link naar iemand die z'n JR2610 zender ( = gelijk aan de MX12 ) heeft voorzien van een X8D Assan module en kan schakelen naar 35MHz. Assan X8D Hack Thread - RC Groups En dat het werkt weet ik 100% zeker omdat ik het vandaag zelf ook heb gedaan. Ik heb alleen gebruik gemaakt van een dubbelpolige vergrendelbare tuimelschakelaar ipv de schuif schakelaar. Afstandstest gedaan met een X8r6 ontvanger met lange antennes: 800mtr horizontaal op een rechte landweg in de auto ( zender op schoot en telefonisch contact met m'n collega vlieger bij het vliegtuig ) geen enkel probleem, buiten de auto in rechte lijn naar het vliegtuig een bereik van 1000mtr. Tijdens de vlucht met mijn K10 vleugel zo hoog als ik hem nog kon net kon zien maar geen probleem. Ook als ik achter iemand ga staan blijft hij nog werken. Met 1 hand de antenne afschermen is ook geen probleem maar met 2 handen om de antenne valt de verbinding weg. Bij het weghalen van de handen is de verbinding ook direct weer terug. Ik ben er tot nu toe dus zeer tevreden over! |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2007
|
Uitgebreide foto's en omschrijving staan in de link die ik hierboven had neergezet. Ik heb zelf geen foto's gemaakt. Geen tijd voor genomen zeg maar Het 2,4GHz modul en de ontvanger heb ik bij Hobbycity Online R/C Hobby Store : besteld. Als schakelaar heb ik deze gebruikt: OKAPHONE - Tuimelschakelaar dubbelpolig met vergrendeling (5646A2V Apem) Kort gezegd: de 3 draden uit de zender naar de 35MHZ modul doorknippen, plus en min vanuit de zender op de middelste contacten van de schakelaar zetten, vanaf de schakelaar de plus en min naar het 35mhz modul of in de andere schakelstand naar het 2,4 ghz modul. De puls draad vanuit de zender direct ( dus zonder schakelaar ) splitsen naar beide moduls. Nogmaals , omschrijving en foto's staan hier: Assan X8D Hack Thread - RC Groups Even naar beneden scrollen naar de post van LEAD WINGS. |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2004 Locatie: Ursel 9910 Belgie Leeftijd: 65
|
Voor de ombouw van de MX12 (in het Nederlands met foto's) naar Assan X8 2.4Ghz met inbouw module zie =>RC-forum.be :: Inloggen Groetjes ReneDL |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Citaat:
Thnx b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. | |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Thnx. Vond in die draad dit docje(vooral welke draadjes massa, PPP en + zijn), in combinatie met verhaal van Lead Wing, kom ik tot een conclusie: appeltje eitje ![]() Ik heb zo'n powerstick op mijn MX-12, dus verwacht wel ruimte te hebben onder 35MHz module. Maar die belg/fransman heeft hem weer ergens anders geplaatst. Gaat altijd wel lukken Kun je willekeurig alle 2,4 Ghz ontvangers bij gebruiken? Thnx b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |