![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
ik heb 2 robbe servo's rs 100 en rs 200 als ik het goed heb maar de uitslag van de servo arm is wat te weinig kan je dit veranderen door de servo open te maken of een langere servo arm maar dan ben ik weer bang dat hij dan de boel kromtrekt (ijzerestaafje naar de haaklosser) de uitslag moet ongeveer 1.2 cm zijn dan trekt hij het palletje er vergenoeg uit |
|
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
De servo hoeft niet open voor zoiets. Die gaat alleen open bij het vervangen van de tandwielen. Zoiets los je op door er een langer armpje op te zetten. Het kan ook zijn dat de eindpunten in je zender niet goed zijn ingesteld. Bij sommige zenders kun je nog iets meer uitslag geven. Als je geen langer armpje hebt en de zender niet instelbaar is zul je creatief moeten zijn.
__________________ |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
tja, dat hangt van de constructie af, dat kan niemand via het forum beoordelen.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
heb je een voorbeeld van hoe een goede constructie is of een plaatje ik heb er namelijk geen kaas van gegeten servo;s heb ik van me oom gekregen dus er zaten geen maten bij maar ga morgen even kijken bij de modelbouw winkel voor andere maten is er een max ? |
|
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Is even lastig om een foto te maken, ben tijdelijk onthand, ik zit voorlopig alles met 1 hand te doen. Ja, maar die is vooral afhankelijk van hoe zwaar de servo is, en hoeveel kracht de stuurbeweging kost. Als je op een 9gr servo een buitenmaat hevel zet die dan, ik zeg maar wat, de besturing van een truck moet bedienen, tja dan zal de servo het opgeven. Overigens, ik weet niet precies om wat voor model het gaat. Maar hetzelfde effect als het verlengen van de servohevel, kan je ook bereiken door verkorten van de roerhevel. Alleen stelt dat iets hogere eisen aan de nauwkeurigheid van de konstructie.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
of: neem de servo arm los; trek hem van de as, en zet hem er weer op een beetje linksom gedraaid (tegen de klok in). (vergeet niet het schroefje er weer in te draaien). Het lijkt me dat je dan genoeg slag overhoudt. Ik weet niks van voerboten, maar is het de bedoeling om de hele meuk in één keer te dumpen?
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
avs er zit best een stukje ruimte tussen de servo en de bootromp dit heb ik gedaan om de hoek als de servo trekt kleiner te maken zodat hij m niet te schuin trek ik ben nog even aan het proberen maar volgens mij gaat het de goede kant op heb net even geprobeerd maar de servo trekt het makkelijk |
|
| | #12 (permalink) |
|
Ik noemde als voorbeeld een 9 grs servo om duidelijk te maken dat je niet onbeperkt een servo arm kan oplengen. Als het werkt, prima...
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |