![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Ederveen
|
Om een LEDje op een koellichaam te lijmen moet je kennelijk deze warmte geleidende lijm gebruiken: Flugmodellbau.de - Wärmeleitkleber 2 Komponenten LEW Is die ook in NL te koop? Want voor je het weet betaal je 3 euro voor het spul en 10 euro porto.... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2005 Locatie: wichmond Leeftijd: 29
|
hey richard kijk hier eens of ze daar wat voor hebben Lijmshop.nl anders kunnen ze meschien wel wat regelen (ken hem wel) gr erik
__________________ BIG JIM Sleper=OK / 4mtr Fox=OK / DG 1000=OK / Trex 600 n pro FBL=OK(1) / Trex 500 cf FBL =OK (0) / Trex 700 FBL =OK / Sposord by www.4rc.nl www.biggerplanes.com Laatst gewijzigd door e.rukkers; 5 november 2008 om 15:14 |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Erik, nee, die hadden niks. Ben nu maar ff gaan koekelen en jawel hoor: PCSilent : ArcticSilver - warmtegeleidende lijm Nou nog een kleine tuubje, ik vermoed dat ik hem maar één keer nodig heb.... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2003 Locatie: Genemuiden
|
Ik weet niet of het in jouw geval iets uitmaakt, maar ik denk dat deze lijm geleidend is. Ben zelf ook al tijden op zoek naar 2comp. lijm om koelinkjes op FET's te lijmen, maar dan niet-geleidende lijm.
__________________ Haal nooit met je boot je beschermengel in ! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Richard, wat voor LED of toepassing betreft het? Als je een LED moet koelen, moet je bijna een zonnebril opzetten en je huid insmeren In alle gevallen, zowel pasta als lijm, aanbrengen op beide oppervlakken en daarna wegschrapen. Alleen de poriën moeten gevuld zijn. Een laagje materiaal tussen beide oppervlakken geeft alleen maar meer warmte-weerstand.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Ron, Ik heb niet zo'n verstand van LED's, heb de set gekocht bij die www.Flugmodellbau.de Daar kun je alle info zien wat voor LUX(?) ze zijn. De Nav, BCN en "strobe"lights kun je idd bijna niet in kijken, ze "branden" een gat in je netvlies! Om maar te spreken van de koplamp, mja, da's ook wel een hele dikke (meerdere LEDs denk ik). Solex, als je even googelt met je vraag dan kom je bvb op sites met (industrieële) lijmen waar (ik tenminste) nog nooit van gehoord, zoals de site van Mavom: MAVOM Chemical Solutions - elektronica producten |
| | |
| | #7 (permalink) | ||
| Guest
|
Ik vermoed dat dit luxeon-leds betreft, die hebben vaak meer koeling nodig. Kijk uit met de 'felle leds' van tegenwoordig, want deze beschadigen inderdaad zonder problemen je netvlies! De warmtegeleidende pasta's en lijmen, kun je halen bij de beter gesorteerde electronicaboer, en ook in de computersector worden ze veel gebruikt. Hier een nederlandse shop waar ik al meermaals waterkoelingspullen gekocht heb. Ze leveren goed en snel, betrouwbaar. Arctic is een bekende producent van koelpasta's etc, welke bij 'tweakers' zeer geliefd zijn. Ze hebben 2 lijmen: Aluminium-gebaseerd: freezing hardware - Arctic Alumina Thermal Adhesive Zilver-gebaseerd, koelvermogen 7,5 W/mK: freezing hardware - Arctic Silver Thermal Adhesive Citaat:
Citaat:
![]() Voor meer info: http://www.arcticsilver.com/ Laatst gewijzigd door hezik; 5 november 2008 om 20:28 | ||
|
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 1 november 2006 Locatie: De Efteling Leeftijd: 39
|
Deze leds flitsen toch alleen maar neem ik aan? Als dat zo is mag je ook 2K epoxy gebruiken om ze vast te lijmen. Druk de led wel heel goed aan zodat de lijmlaag flinterdun is. Hoe dunner de lijmlaag des te beter de warmte geleiding. Als ze ingebouwd zitten, maak je er dan een filmpje van? ik ben wel benieuwd hoe dit eruit ziet. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Goeie avond Richard, Op wat ga je die leds gebruiken? Stevo
__________________ |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 1 oktober 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 57
| Hezik, kun je mij dat ook even doorgeven? Ik heb ook Luxeon Leds voor mijn Scale Heli
__________________ Trex 600CF, Vario UH 1B, TF Mustang P-51D, Laatst gewijzigd door HeliEdje; 12 januari 2009 om 18:58 Reden: typefout |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
nee hé...HeliEdje, kijk eens ieeeeetsje hoger op deze pagina
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Guest
|
Viola: Warmte geleidende lijm |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |