![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 maart 2006 Locatie: Gavere/België Leeftijd: 31
|
Heb net een nieuwe LRP regelaar voor maximaal 13T. En heb enkel ervaring met wat minder gerief. Bij deze zit er dan ook geen aan/uit schakelaar op. Ik weet wel dat de echte racers onder ons gewoon inpluggen en rijden, maar voor het gemak der amateur wil ik toch een schakelaar ertussen. Deze zal dus tussen de "dradige" connector van de esc en de ontvanger moeten zitten veronderstel ik. Met een schakelaar die zoals gewoonlijk slechts 2 polen onderbreekt, welke 2 van de 3 draden van de esc moet ik onderbreken? Hoewel dat de esc zo wel nog spannng krijgt wellicht.. Wat kan ik anders doen, liefst natuurlijk zonder de esc open te moeten maken en daar te gaan solderen. Een schakelaar tussen de batterij en de esc zie ik ook niet meteen zitten, omdat dan zo'n klein standaard schakelaartje wellicht niet kan dienen...
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Schakelaars kom je inderdaad weinig tegen. De reden is dat een schakelaar in je stroomdraden smelt door de stroom. Een schakelaar tussen ESC en ontvanger maakt dat de motor nog steeds onder stroom staat wat gevaarlijk kan zijn. Daarnaast geeft het meer kans op storingen. Als je zorgt dat je makkelijk bij je accustekker kan heb je geen schakelaar nodig.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
is wel waar natuurlijk, maar gaat minder vlot als deze onder de kap zit en helemaal niet als ik die min of meer spatwaterdicht wil maken. Hoe doen de buggy rijders dat onder ons dan? De tamiyastekker is ook zo geen makkelijke als je maar 1 hand hebt. Vandaar zoeken naar alternatief.
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
De botenjongens maken een lusje met goudstekkers in één accukabel, van buitenaf bereikbaar. Als je die eruit trekt onderbreek je de stroom. Is dat een optie? Je snapt hopelijk wat ik bedoel....Dat is in ieder geval bestand tegen de stroom en het kan niet kapot.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2004 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 24
|
Hmm, het lastige aan die mooie oplossing is dat boten jongens een harde glasvezel romp hebben, en auto jongens een dunne slappe lexaan body, Maar het is wel "de" oplossing, je signaal weghalen van de ontvanger lijkt me een minder goed idee. Dus moet je het in je stroomvoorziening zoeken. Groet Robert
__________________ Sponsored by: BD-Racing, Speedtech RC, Thunder Tiger and Airbrush-Attack. Supported by: Shepherd and TeamC Benelux |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
2x een chassisdeel vrouwtje stekker in de behuizing schroeven en een kort doorluskabeltje met 2 goudstekkers. Of bv. een Deans stekker gebruiken ipv 2 losse bananenstekkers.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
wat linkjes misschien? Dan ben ik helemaal mee. Allen niet toppount van elegantie dus.. Bij boten heb je toch water en zo die daarin kan nestelen?
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Even zoeken op het botenforum lijkt me. Verder, doordat je gewoon een lus maakt in één stroomdraad kan er niks gebeuren. Ja hij kan nat worden maar sluiting kan niet omdat het maar eén draad is.
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Alvast bedankt voor de tips. Ik zal eens zoeken op lus, stroomdraad, voeding,.. Nieuwe tips blijven welkom!
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Een Deans-connector is misschien het handigst. Makkelijk op je chassis te bouwen en ook met 1 hand goed aan te brengen/verwijderen. Zoeken op het botenforum leverde mij trouwens niks op, wellicht als je even een draadje opent dat je wat plaatjes te zien krijgt. Succes er mee.
| | |
| | #11 (permalink) |
|
ah ja geen slecht idee. Misschien kan ik dan best toch gewoon een zware schakelaar nemen (van een oude koffiezet bv) om 1 van de stroomdraden naar de batterij te onderbreken? Ik heb ook niet meteen wat gevonden bij de boten. Groeten
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Stel je vraag eens in het speedbotenforum, bij wedstrijdboten is het verplicht. Die laten je precies zien wat de bedoeling is. Een schakelaar is echt een slecht idee- er loopt teveel stroom, zeker als je iets uit een 220V apparaat wilt halen. Daar lopen héééle kleine stroompjes (bij 1000W vermogen is het op 220V maar 5A; jouw auto trekt misschien wel 60A).
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 58
|
Zo'n verplichte onderbreking heet een 'nood -uit' en verbreekt de stroom tussen de akku en de regelaar. Op een auto lijkt het me lastig te installeren, de Deans die ik heb gaan enorm zwaar, je trekt eerder de contra plug uit de auto, lijkt mij... Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |