![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Ik heb een excel comp 3 gekocht en heb daar al een draadje voor geopend. Maar wilde hier de vraag over de motor toch graag nog een keer stellen, omdat er hier, denk ik, meer mensen komen. Ik zit met de volgende vraag: Wat voor motor moet er in? Het is een kist van 2200 mm span en hopelijk onder de 2 kilo. Ik wil graag verticaal klimmen. De neus is volgens mij (ik heb de kist nog niet binnen ) 40 mm. Het liefst zou ik mijn 3200 mah 3s pakket gebruiken. En ik wil wel eens zo'n "goedkope" motor proberen, maar welke? Ik denk dat een grote prop minder verlies geeft, maar die draaien die buitenlopers niet. Graag jullie hulp, ik heb al veel gerekend maar kom er niet uit. Ook met die motorcalc programma's niet. Ik had deze motor op het oog, maar die lijkt wat vermogen betreft weer erg op mijn kontronik 480-42 met een 5.2 op 1 vertraging, en ik wil meer power. AL-3548 Combo mit 60A Regler Nog even een plaatje van de zwever Laatst gewijzigd door Bertus; 21 januari 2009 om 23:10 |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
| http://www.stromflug.de/eflug/files/...windDymond.PDF Citaat:
Ik heb die motor trouwens net zelf gekocht voor m'n zwever maar er nog geen millimeter meegedraaid. | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
|
Owh, kzie ook staan dat je 'maar' 40 mm hebt. Ik moet al persen en klooien om die 3 %@&*! kabels zo in mijn romp te steken zonder dat ik ze bij het draaien doorschuur of te scherp doorknik (44 mm neusdiameter). Die 3 kabels zijn best stug en steken goed rechtuit, dus lastig om dat 90gr. bochtje te maken. Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar een makkie zal het niet worden. |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Ik vraag het ook daar ik met buitenlopers 0 ervaring heb. Ik zie die kabels er ook al zo dwars uitsteken en vroeg me ook al af hoe dat moest. Maar dat jullie mee denken vind ik erg prettig. Ik wil gewoon liever niet weer zo'n setje van 300 euro kopen. Daar kom je al snel op met regelaar, als je een kontronik of iets dergelijks wil. Die vertragingen zijn ook nog eens zo ellendig duur. Vandaar dat mij een buitenloper wel mooi leek. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| http://www.mvvs.cz/download/info_ele.pdf Ook al eens aan een MVVS (buitenloper met het uiterlijk van een binnenloper) gedacht? Kosten niet de hoofdprijs en schijnen best goed te zijn. 'Schijnen' omdat ik er alleen over gelezen heb. Een binnenloper van Dymond zal denk ik te weinig vermogen leveren voor wat je voor ogen hebt.
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Ik zie er net prijzen van maar dat vind ik toch al weer te duur. De dymond die ik dacht kost met regelaar nog geen 90 euro. Deze zag ik nu zonder regelaar al staan voor 134 euri Dan zou ik liever gelijk weer voor een vette motor gaan. Een tussenweg vind ik altijd fout zeg maar. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Bichler verkoopt ze. Modellbau-Bichler -- Online-Modellbau-Shop, Versandhandel und Modellbaufachgeschäft Of uit Nederland. pricelist-web
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS Laatst gewijzigd door _Dutchy_; 22 januari 2009 om 00:28 |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Dan liever zo iets maar dat moet dan meer ampere mogen hebben. Ik gooi zo maar wat in de groep en weet ook helemaal niet wat de kwaliteit is. Hobbycity Online R/C Hobby Store : KD 36-12XL Brushless Outrunner 770Kv EQ: 2826/12 $31.20 |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Nee, geen 300 maar 200 ! Ach, er zullen vast nog wel meer mensen reageren met wellicht betere ideeën. Daar is zo'n forum voor. Alleen die motor die jij weer laat zien is 36mm. Als je daadwerkelijk 40 mm hebt dan heb je aan weerszijden dus maar 2 mm. Een beetje draad is pak-m-beet 3 mm dik ==> lastiger als je nog een bocht moet maken van 90 graden met die draden. Kun je beter die Dymond nemen, die had je inderdaad voor 98,- (geloof ik) incl. regelaar en was een mm smaller Wel een goeie review qua vermogen: SIMON Sébastien Voilà un moteur imbatable !! avec une 12*6 APC e et 4S il emmène les 2.5Kg de mon SART FLYER à la verticale et ce durant 15 minutes. Prix, qualité, performance, à conseiller sans retenue
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS Laatst gewijzigd door _Dutchy_; 22 januari 2009 om 00:59 |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
De ideen zijn perfect, en ik ben er blij mee. Zo kan ik toch makkelijker een keuze maken? Wel wil ik nog even toevoegen, dat ik de maat niet echt zeker weet, daar ik het model nog niet heb. Ik vind die Dymond ook een mooie tor maar met 3s heeft hij net iets minder natuurlijk. En daar ik 2 pakketten 3s heb zou ik het handig vinden om die voor meerdere kisten te gebruiken. Maar ik denk dat als ik meer als 2 kilo trekkracht wil hebben wel naar de 4s toe moet. Het voordeel van deze motor is wel ik kan eerst 3s vliegen later 4 s met kleinere prop dan wel. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2006 Locatie: Houten Leeftijd: 51
|
Forumlid PH-AJH houdt een database bij van in de praktijk toegepaste aandrijvingen. Hier http://home.concepts.nl/~ha16580/dow...20database.xls kun je die vinden. Er is ook een draadje over. Kan je eens zien wat anderen gekozen hebben. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
HobbyCity heeft ook van die binnenstebuitenlopers, dat scheelt veel geld: HobbyCity Daar komen de kabels trouwens niet dwars uit de motor maar in lengterichting, dat scheelt veel! En, die database van Arjan is helemaal top, tien tegen één dat je daar een toestel vind met overeenkomende specs en dan heb je een goed idee van wat erin moet.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Buitenlopers in smalle zweverrompen vindt ik niet zo handig. Een binnenloper met vertraging is heel goed toepasbaar voor zwevers. Alleen de kosten zijn wel hoger. Al bijna 10 jaar gebruik ik een Kontronic KBM 42-30 binnenloper met vertraging 1:3.7 en een 14 x 9.5 propeller in electrozwevers met gewichten van rond de 1800 gram. Met 3 A123 cellen is vertikaal omhoog geen probleem. De motor wordt dan zodanig belast dat hij nauwelijks handwarm wordt. Het is een onverslijtbare motor met geweldige prestaties, die in inmiddels door de fabrikant is vervangen door andere types. Als je naar de prijs kijkt in vergelijking met de te verwachten levensduur is de prijs hoog maar aanvaardbaar.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen Laatst gewijzigd door N.P.S.; 22 januari 2009 om 11:56 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| brushless |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |