| | | | ||||
![]() |
| |||||||
| Registreer | FAQ | Vrienden Foto Upload | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Zolang de monitor-test goed verloopt (en dat is zo in mijn geval) denk ik niet dat het veel zin heeft om hem op te sturen. Ze doen dan denk ik de zelfde test en dan krijg je hem gewoon terug. Maar wat nu over twee maanden blijven dan de recall-voorwaarden het zelfde? Is deze storing al het geval bij nieuwe zenders of moet je er eerst een tijdje mee gevlogen hebben? Willem.
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : MiMi DLG, Robbe Tonga. ASW15, Stratos,Circe D36, Cirrus,Carrot,Dura, Limbo, vlieger zonder club 2,4 Ghz. |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 62
|
Als jouw zender bij de terugroepaktie behoort, moet je 'm insturen en niet zelf gaan vaststellen of dit wel nodig is of niet. Terugroepakties zijn er niet voor niets. Als voorbeeld: Er zijn vorig jaar van zowel Robbe als Multiplex terugroepakties geweest. Deze teruggeroepen apparaten moesten dan teruggestuurd worden naar de servicedienst voor Nederland/België. Terugsturen naar de fabriek in Duitsland mocht ook. Bij beide terugroepakties kwam het voor, dat mensen zelf gingen vaststellen, dat dit voor hun zender niet nodig was. Met name van de teruggeroepen Robbe zenders is er maar een klein percentage teruggeweest. Dit jaar duiken er opeens een paar probleemzenders op en krijg ik (als servicedienst) een paar chagrijnige gebruikers aan m'n poot. Ja, van die terugroepaktie hadden ze gehoord, maar dat was voor hun zender niet nodig. Uiteraard kunnen ze 'm dan alsnog insturen, maar zoiets is natuurlijk niet slim. Citaat:
Het heeft natuurlijk weinig zin om hier te komen klagen als je niet eerst navraag hebt gedaan cq hebt laten doen bij de verantwoordelijke servicedienst.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 23 oktober 2008 Locatie: Bolsward
|
Ja vele keren contakt gehad met Belgie MCM en uiteindelijk destijds opgestuurd. Nu weer contakt gehad met MCM Belgie en ze gaan nu aan Duitsland vragen waarom er niets aan die van mij is gebeurt. Let wel ik ben hier nu al ruim een maand mee bezig. Mijn klachten waren dat de potmeter van mijn gas ineens raar deed. Laatst gewijzigd door Poweralfa; 27 maart 2009 om 21:09 |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Guest
|
Ik vraag het nu voor de derde keer, maar hoe weet jij dat er niets aan gebeurd is? @Jan: ik denk dat jij niet beseft hoe erg het is om je zender voor een niet vast bepaalde tijd kwijt te zijn.. of uberhaupt kwijt te zijn, al is het maar voor een dag of 2 |
|
| | #35 (permalink) | |
| Citaat:
Als er eentje is, die hiermee dagelijks wordt geconfronteerd, dan ben ik het wel! Ik zit dagelijks 1 à 2 uur aan de telefoon met tobbende modelbouwers, dus ik ken het volkje door en door. Er zijn zelfs hele volksstammen, die een vrije dag opnemen om hun zender persoonlijk bij de servicedienst langs te kunnen brengen en weer op te halen. Liefst blijven ze er op wachten, zodat ze 'm niet uit het oog hoeven te verliezen. Nee, de frustratie is mij bekend en die is te begrijpen. Deze helpt alleen niet. Kontakt (laten) opnemen met de servicedienst wel. Mogelijk ben jij precies die ene pechvogel, waarbij het helemaal mis is gegaan. Dat maakt het er niet minder vervelend op, maar je hoeft dan niet gelijk het hele merk te veroordelen.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. | |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Spektrum heeft zowel een vestiging als een servicedienst in zowel Engeland als Duitsland. Er is geen enkele reden om aan te nemen, dat deze slechter werken dan de Amerikaanse servicedienst.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2007 Locatie: Sliedrecht Leeftijd: 31
|
Zo, de service van Horizon Duitsland is TOP. Ook ik kreeg vandaag mn ontvanger (AR6100) en dat voor 13,20 verzendkosten... Ook een rastertje voor het gas zat keurig in de envelop!
__________________ Free-scale Funliner, Protech Voyager, 2 X T-rex 600 ESP, HK500GT, lifeliner 3 @ Spektrum DX7 RED EAGLES Dordrecht |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Spectrun DX6i verzonden op 17-6-09 Terug ontvangen op 22-06-09 DE " potmetermodulles " vervangen, dit heb ik kunnen konstateren omdat een modificatie van mijn kant weer ongedaan gemaakt was. Ik had nl in de nulstand van het gas met een rondvijltje een gleufje gevijld waardoor je de gashandel niet onbedoeld kunt bewegen(lichte weerstand) Verder was door een onbeholpe actie van mijn kant de antenne afgebroken. Deze is gratis vervangen!!! Ook ik heb een extra 6100 ontvanger gekregen. Mag ik aannemen dat dit ook een fullrange ontvanger is?? Kortom.... je kunt discuseren of Spectrum de juiste techniek heeft gebruikt...in ieder geval is de SERVICE meer dan prima Willem
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : MiMi DLG, Robbe Tonga. ASW15, Stratos,Circe D36, Cirrus,Carrot,Dura, Limbo, vlieger zonder club 2,4 Ghz. |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2007 Locatie: Sliedrecht Leeftijd: 31
|
Volgens mij is de 6100 geen full range ontvanger. Echter ben ik er al zo hoog mee geweest met een depron kist dat ik me daar geen zorgen over maak.
__________________ Free-scale Funliner, Protech Voyager, 2 X T-rex 600 ESP, HK500GT, lifeliner 3 @ Spektrum DX7 RED EAGLES Dordrecht |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 juni 2009 Locatie: Leiden Leeftijd: 49
|
Mijn Dx6i kwam vandaag terug van Horizon in Duitsland. Binnen 10 dagen vind ik wel netjes. Ik lees veel hier in de forum dat Horizon juist een ontvanger meesturen voor de kosten. Bij mij zat er niks bij. Moet ik het nog bij ze aanvragen?
|
| | |
| | #44 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 63
| Lijkt mij wel, maar als je 'm in een winkel wil kopen, zorg dan dat je een papiertje bij je hebt met de serienummers waar de fout in kan zitten; simpel toch?
__________________ Bart Doets -the older I get, the better I was- |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2008 Locatie: Texel Leeftijd: 15
|
Ik heb een maand of 3 geleden een dx6i gekocht, en het serienummer dat erin zit staat niet tussen de nummers van de terugroepactie, is volgens mij een nieuw nummer. Neem toch aan de spektrum het wel gefixt heeft..
__________________ Vriendelijke groeten, Dennis -- KDS450s -- Mini Titan Agusta -- |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |