![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 20 mei 2004 Locatie: Hoeven Leeftijd: 46
|
Heb gelijk maar eens de proef op de som genomen en kan zeggen dat het perfect werkt! HF gaat netjes uit. Wel eerst de DIN plug erin alvorens je hem aanzet!!! Blijft ook in dit geval gewoon de HF werken wanneer je DIN met daarop de 2,4 Ghz module weer loshaalt./ De module zelf kan je onder op de zender met wat klittenband vastzetten! |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2006 Locatie: Leeuwarden
| Citaat:
Kijk MrSat begreep dus mijn vraag en gaf het goede plaatje erbij, want dat van die din plug begrepen we wel, alleen van welke kant dat werd bekeken ( van binnen naar buiten, of anders om)bleef een vraag. En nu is het helemaal duidelijk. Bedankt, ik soldeer de bedrading vast op de print voor later. Kan ik zo een multiplex modul inbouwen en toch omschakelen naar 35Mhz. Gr Ronald
__________________ Verbaas u niet, verwonder u slechts. | |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 april 2008 Locatie: Veenwouden Leeftijd: 39
|
Ik ben nog op zoek naar een veilige schakelaar voor deze toepassing. Ik wel eens ergens een twee standen tuimelschakelaar gezien waarbij je het 'hefboompje' eerst op moest tillen voor dat je hem over kon halen. Misschien weet iemand waar zoiets te koop is. En dan een dubbele uitvoering (2 - polig). @ Ronald Zweef: De nummering die ik heb gehanteerd zijn niet zomaar verzonnen. Een DIN stekker heeft vaste pin nummering. In de meeste gevallen staat het er zelfs bij. Als je alvast draden op de print soldeerd, scherm de uiteinden dan goed af! Anders kun je hele gekke dingen krijgen ben ik bang. Vlieg jij bij Aeria?
__________________ Een schietstoel is voor mietjes Laatst gewijzigd door Bronsky; 10 maart 2009 om 23:18 |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Ja ik vlieg bij Aeria In mijn zender is geen numering te vinden op de din plug. Maar vind je het solderen op dit printje ook niet makelijker als je de juiste pinnen weet en zodoende het niet verkeerd om aansluit. Deze twee foto,s "met" codering is nu toch pas overduidelijk. Als je naar het eerste plaatje van posting 35 kijkt. Vertel maar van welk aanzicht je kijkt. PS Ik zit niet in een schietstoel.
__________________ Verbaas u niet, verwonder u slechts. |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 april 2008 Locatie: Veenwouden Leeftijd: 39
| Citaat:
Solderen op het printje vind ik ook handiger (posting 13) Ja, zo'n foto maakt het allemaal nog gemakkelijker. ![]() Posting 32 bedoel je waarschijnlijk ipv 35; De juiste pin nummers opzoeken zou in jou geval ook niet goed gekomen zijn
__________________ Een schietstoel is voor mietjes | |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Overgens de plaats van de schakelaar, helemaal rechts vooraan vind ik niet zo gunstig gekozen. Zelf dacht ik de schakelaar net rechts naast de orginele antenne te plaatsen. Daar heb je de minste kans om deze per vergissing om te schakelen. Gr Ronald
__________________ Verbaas u niet, verwonder u slechts. |
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
Als je DIN plug openmaakt zie je de nummertjes erbij staan! | |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 3 november 2008 Locatie: St.Anthonis Leeftijd: 33
|
Heb het setje binnen van MRsat, werkt dus echt prima via de trainerport. De module zit met klitterband onder mijn beschermbeugel en ik prik gewoon de kabel in mijn trainerport en ik ben 2.4ghz. Zonder ook maar iets te hoeven solderen aan de zender.
|
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Citaat:
Is dat omdat je in een bestaande zender zit te solderen? Is het dan wel toegestaan deze x8D module te gebruiken via een DIN plug, dus extern, zoals rwijhov doet?
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Lijkt me wel. Multiplex houdt volgens bij een uniforme penbelegging aan voor hun zenders. Dit kun je volgens mij als volgt uitzoeken, waarbij je dan zo goed als zeker weet dat het ook voor de cockpit werkt. Schakel de zender in en meet of er spanning op pin 2 staat (- GND is pin 5). Valt de spanning weg bij uitschakelen van de zender dan is dat OKE. Probeer vervolgens (bij ingeschakelde zender) eens pin 3 en 5 te verbinden, gaat je HF moduul dan uit, dan klopt dat deel ook. Meet je op dat moment (pin 3 en 5 verbonden, bij ingeschakelde zender) spanning (rond 5 volt) op pin 4, dan klopt dat ook. Grapig: Dokkumer Modelvliegclub viert dit jaar ook 30 jarig jubileum .
__________________ Een schietstoel is voor mietjes Laatst gewijzigd door Bronsky; 15 maart 2009 om 00:05 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |