![]() |
| | #92 (permalink) |
| Lid sinds: 3 november 2008 Locatie: St.Anthonis Leeftijd: 33
|
Zo ik had gisteren mijn geupdate royal evo naar de royal pro terug gekregen van Jan. Super service trouwens. En ik ben er na flink wat na lezen achter gekomen. Dat de andere merken 2.4 modules nog steeds gewoon werken via de interne bus. Het enig dat je moet doen is pin 2 + 5 jumperen, en dan komt er gewoon ppm signaal op de modules. Ik verwacht overigens dat dit alleen werkt met de geupdate royal evo's die alleen een software update gehad hebben. Bij zenders die ook de hardware geupdate hebben zal dit verwacht ik niet gaan. Ik heb nu dus een royal pro 9 met werkende assan module op de interne bus. En ik heb niets hoeven solderen. De stekkertjes van de hack module schuiven namelijk heel strak over de pennen. Ik ben dus weer een gelukkig mens.
|
| | |
| | #93 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 april 2008 Locatie: Veenwouden Leeftijd: 39
|
Afgelopen maand heb ik deze hackmodule besteld. Vorige week heb ik hem ingebouwd in mijn MC 3030. Aangezien ik niet al mijn 35 MHz ontvangers weg wil kieperen, heb ik voor de inbouw van de hackmodule dit schakelingetje gebruikt. Zie hieronder het resultaat. Tot nu toe ben ik, net als vele anderen, zeer tevreden over Assan ![]() ![]() ![]()
__________________ Een schietstoel is voor mietjes |
| | |
| | #94 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2006 Locatie: Wateringen Leeftijd: 44
|
Even een oud draadje ophogen.. Ik ben bezig mijn zojuist aangeschaft Cockpit MM om te bouwen naar 2.4Ghz hier bij wil ik de 35Mhz volledig uitschakelen. Na veel lezen vond ik onder anderen deze methode Het HF gedeelte word hier ook uitgeschakeld dmv een brug tussen pin3 en pin 5 maar voor de aansluiting wordt gebruik gemaakt van de 3 pinnen op de printplaat ![]() nou ben ik niet zo "goed"in elektronica maar kan iemand mij misschien uitleggen waarom er in ons MBF draadje wordt uitgegaan van het solderen op de pin aansluiting en in het Duitse draadje van aansluiting op deze pinnen? Komt dat misschien omdat het signaal op de middelste pin inverted is??? EDIT: en de assan hier niet goed mee om kan gaan of is er iets anders aan de hand? Hopelijk kan iemand mij dat uitlegen want deze methode lijkt mij net even wat handiger. Gr Ferdy
__________________ Never look down on someone unless you're helping them up !! Laatst gewijzigd door Ferdy; 16 maart 2010 om 21:14 |
| | |
| | #95 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 september 2002 Locatie: Het Oldambt Leeftijd: 45
| Citaat:
een passende stekker vindt, kan deze verbinding ook steekbaar maken. Het maak dus niet uit. De JETI kan prima omgaan met inverted ppm Hij had gewoon geen stekker. Johan | |
| | |
| | #96 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2006 Locatie: Wateringen Leeftijd: 44
|
okay duidelijk...dat had ik ook gelezen en daarom leek mij dit net even handiger. maar omdat iedereen hier praat over solderen van de verbindingen op de pin aansluitng vroeg ik me af waarom ik deze methode niet vaker zie bij de ombouw van een Cockpit MM. Heeft dat misschien met de assan module te maken...
__________________ Never look down on someone unless you're helping them up !! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |