![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Neeroeteren. Clublid: De Vliegende Hollander. Leeftijd: 24
|
Hey Frank, heb je misschien een foto van de stekkertjes die je zoekt ? Denk dat ik er nog wel 2 of 3 heb liggen Grtz Zijn het deze? Laatst gewijzigd door Turbo-Dreams; 26 maart 2009 om 13:12 Reden: Foto toegevoegd. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Neeroeteren. Clublid: De Vliegende Hollander. Leeftijd: 24
| Citaat:
Grtz T-D | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Brand Electronic / Microprop bestaat al 15-20jaar niet meer, ik geef je weinig kans.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
En is het een mogelijkheid om een andere ontvanger erbij te pakken? Mijn zender is in ieder geval 27mhz. Ik meen dat het merk e.d. daar redelijk weinig voor uitmaakt. Alleen nieuwe 27 mhz ontvanger kan ik maar vinden met 2 kanalen. En ik heb er op zijn minst 4 nodig.. |
|
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Als je handig bent met de soldeerbout kan je de connectors vervangen door een nu gebruikelijk type. Zoals gezegd het vraagt handigheid en er zal in de printpaat van de ontvanger geboord moeten worden.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 15 december 2007 Locatie: Maarssen Leeftijd: 66
|
Beste Frank Als je de zoek functie van het forum gebruikt en intypt " Welke kristallen voor oudere microprop zendersets" Dan krijg je uitgelegd waarom niet elke ontvanger aangesloten kan worden op deze zender. Heeft te maken met het kristal verschil van 455 Khz. (15 augustus 2007) Met name het verhaal van Corrien geeft in deze materie goed inzicht. Met vriendelijke groet Ko Laatst gewijzigd door paozee; 27 maart 2009 om 22:21 |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
| Citaat:
Let wel ik schrijf vrijwel alle andere ontvangers, het is niet geheel uitgesloten dat een oudere ontvanger of eentje van een "vreemd" verre oosten merk niet (goed) zal werken. De ontvangers van de gangbare merken die nu te koop zijn zullen allemaal goed werken. Er is wel één ding waar je op moet letten. Gebruik bij voorkeur kristallen in de ontvanger die de fabrikant daarvan voorschrijft. Bij ontvangers is dit (veel) minder kritisch dan bij de zenders maar toch kan je je een boel narigheid besparen door deze regel aan te houden. Wanneer je een Futaba ontvanger wilt gebruiken stop daar dan dus ook een Futaba kristal in en niet het Microprop kristal. Zoals gezegt het kan werken maar de kansen op problemen zijn gewoon groter dus waarom zou je dat risico lopen? O ja, je moet natuurlijk wel een kristal gebruiken voor het juiste kanaal, het kanaal wat in de zender zit. Maar dat zal logies zijn lijkt me. Succes. P.S. Sorry Ko maar dan heb je het verhaal van Corrien (echte naam is Jan) niet goed gelezen. Het is echt zoals ik hierboven heb beschreven en dat staat ook zo in het verhaal van Jan.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann Laatst gewijzigd door Ernst Grundmann; 29 maart 2009 om 14:53 | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 september 2002 Locatie: Tirol -Oostenrijk Leeftijd: 37
| Citaat:
Of losse draden met stekkers eraan op de printplaat solderen, is denk ik iets makkelijker en luisterd minder nauw.
__________________ It's fun, frustrating, annoying, tiring, anti social, wonderful and exciting. Usually in the same day! | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 15 december 2007 Locatie: Maarssen Leeftijd: 66
|
Beste Ernst Ik vraag mij toch af als elke ontvanger wel geschikt is. Als je kijkt dat de zender een kristal heeft van 20337,5 (x 2 = 40675) Het ontvang kristal is 40220 waardoor het verschil van 455 Khz ontstaat. Volgens mij werken de meeste sets met een zend en ontvangst kristal van dezelfde waarde. Mogelijk dat jij of Corrien (Jan) de uitleg kan geven waar ik een denk fout maak. Met vriendelijke groet Ko Laatst gewijzigd door paozee; 29 maart 2009 om 22:05 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |