![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo allemaal, Vorige zomer heb ik een x-twin dubbeldekkertje gekocht en met veel plezier gevlogen. Op een gegeven moment kreeg ik echter het probleem dat het vliegtuigje enkel nog maar op mijn controller reageerde op 10cm afstand. Het lijkt alsof de ontvanger stuk is, een andere controller van een gesneuvelde xtwin gaf de zelfde kuren, dus het ligt niet aan de controller zelf. Dat maakte dus het vliegen onmogelijk en het geheel bleef een winter lang op mijn kast liggen. Ik had al een tijd in mijn hoofd om zelf iets te gaan bouwen met de elektronica van de x-twin en deze week heb ik hem weer tevoorschijn getoverd. Nogsteeds geen signaal na 10cm, dus ik besloot de electronica er eens uit te halen. Na dit te hebben gedaan werkte de ontvanger, wonderlijk genoeg, weer perfect en kon ik de motoren tot op een meter of 15-20 afstand besturen. Vol enthousiasme ben ik dus begonnen aan het bouwen van een Balsa-vliegertje geinspireerd op een valk. Het begint al aardig vorm te krijgen, maar is nog niet af (Ik zal tezijnertijd een post maken). Maar, nu ik net de electronica opnieuw uitprobeerde deed de ontvanger weer moeilijk. Soms stopte ie na 2 meter dan weer 10m dan weer na 30cm en dan deed ie het weer helemaal niet. Inmiddels lijkt hij helemaal gestorven want hij reageert helemaal niet meer op de controller (ook niet na opladen). Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en vooral, wat ik er aan kan doen? Zo het wel zo relaxt vinden als ik geen nieuwe Xtwin hoef te kopen om mijn valkje te laten vliegen. alvast bedankt, Groeten, Matthijs |
|
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Dat speelgoed is gewoon troep. Ik ben daar ook mee begonnen en ben snel overgestapt naar Kyosho Minium. Dat is pas écht spul; 2.4ghz, 4 kanalen, het is alleen wel breekbaar maar heel licht dus makkelijk te sturen (hij kan heel langzaam 'drijven' op de lucht) |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 30
|
De X-twins zijn prima vliegtuigjes om heerlijk mee te knutselen. Ik zou zeggen haal er een bij de conrad.nl. Die levert ze ook in een kit zodat je hem zelf nog in elkaar moet steken. Het vliegtuigje hoef je dan niet te slopen om de El. comp. eruit te halen Jakko |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
| |
|
| | #5 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Het knutselen is inderdaad heel leuk, en een paar plaatjes balsa kost geen drol. wanneer ik genoeg krijg van het miniatuurformaat kan ik altijd nog een wat serieuzere vlieger kopen, maar eerst maar eens aan kloten met het kinderspul. | |
|
| ||||||
![]() |
| Labels |
| antenne, controller, probleem, valk, x-twin |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |