![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 april 2005 Locatie: Veldhoven Leeftijd: 41
|
gisteren gevlogen met mijn ifs v3.4 en fail safe bij het leven. niet eerder gehad dus er moet iets niet helemaal goed zitten... geen oranje led dus aan de spanning lag het niet. zal eens andere ontvanger proberen. (of even kijken of ik wel het goede zendniveau ingeschakeld heb, ik zit in ieder geval niet op de 10 mw instelling)
__________________ www.rc-parachute.nl |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2009
|
In het verleden vloog ik met 35Mhz van Graupner MC16, je had wel eens last van kort hikjes tijdens vliegen. Dus je hield rekening mee met je vlieg patroon. Tegenwoordig vlieg ik met een Spektrum DX6i. Dat 2.4 geef je toch een zekerder gevoel bij het vliegen, wat fijn is. OF Spektrum een goede zender is, de tijd zal het leren. Maar wat maakt een zender een goede zender? Dat hij doet waarvoor het gemaakt is. Waar ik vooral tevreden over ben is het eenvoudige manier van programeren van de mogelijkheden. Standaard komt de DX6i met alle switchjes zoals aangegeven op de foto's. Bij Graupner moest je vroeger dat allemaal appart kopen, dus je had niet alles. Omdat ik sindskort mijn oude hobby weer heb opgepakt, leek mijn de DX6i een mooi model om weer mee te beginnen. Geen moment spijt. De plus punten en min punten: plus: - Zeer eenvoudige knoppen bediening voor het menu. - Eenvoudig te begrijpen menu's. De functies spreken van zichzelf. - Het gekozen model werkt alleen met de ontvanger waar je mee met gebonden (per ongeluk vliegen met een verkeerde model kan niet). - Zeer lange accu duur met Nimh batterijtjes van 2200Mh. - Zijn lage prijs (winkeliers zeuren dat ze hierdoor niets aan verdienen). - Uitsluiting voor leerar/trainer (gebruik deze om mijn zender op mijn laptop aan te sluiten voor mijn flightsimulator, RC USB/Gameport Interface für Flugsimulatoren - RC Sender und Empfänger - MFTech, werkt ook onder Vista en W7) - Zeer compleet (bediening knopjes) voor zijn prijs. min: - Handleiding toont geen programmeer voorbeelden. - Gemis van een aansluiting voor een Lithium accu. - Geen achtergrond verlicting LCD. - Goedkope uitstraling, behuizing. - Geen verder uitbreding mogelijk van de zender. Ik ben er zeer tevreden mee. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |