Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 26 augustus 2004, 20:23   #1 (permalink)

Roelof's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Standaard Problemen HiTec servo's ????

Ruim 2 maanden geleden had ik verse servo's voor mijn Mugen gekocht. 1 KO voor de stuur en 1 Hitec 625 voor het gas.

Na 2 dagen rijden begon de Hitec moeilijk te doen en is in rook opgegaan, uiteraard garantie maar dat ding is nu al bijna 2.5 maand weg en nog geen bericht dat die klaar is....
Ondertussen van dezelfde winkelier begrepen dat hij er meer heeft die kapot zijn gegaan (625/645/925/945) en vreest voor een productiefout oid...

Wie kan mij meer hierover vertellen ?

Overigens heb ik hem zover dat ik van hem een nieuwe krijg maar met zoveel uitval heb ik mijn twijfels over dit merk/model. Hij zegt wel dat de nieuwe series in andere verpakkingen zitten en mogelijk anders zijn.
Oud 27 augustus 2004, 11:38   #2 (permalink)
Qlone
Guest

Standaard

De QA van hitec is wat wispelturig. Van de 5 die ik heb liggen is er 1 kapot gegaan tijdens de eerste 5 minuten gebruik (en is vervangen onder garantie), 1 houdt z'n positie niet goed vast en de rest werkt werkelijk voortreffelijk.
  Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2004, 13:13   #3 (permalink)
corvette
Guest

Standaard

Zelf heb ik 8 hitec servo. En idd zijn mijn 645's regelmatig stuk. Zelfs nieuwe ( garantie ) gaan na een half uur kapot. Met andere series 5735 o.i.d heb ik geen problemen.

Maar voor mij nooit geen Hitec meer.

Trouwens er zijn er van de 8 , 4 in reparatie. En dat kan nog wel even duren omdat de motoren op waren. En die branden ook steeds door ......
  Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2004, 13:54   #4 (permalink)

ron van sommeren's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Hitec is inmiddels ook eigenaar van Multiplex ....
zelfbouw e-motor tipszelfbouw e-motor group • current kills

ron van sommeren is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2004, 15:12   #5 (permalink)

maarten's schermafbeelding

Leeftijd: 25
Standaard

Als een servo zijn positie niet goed vasthoud heb je wel eens kans dat het popmetertje wat erin zit vuil is geworden. Wat ik dan altijd doe is de servo uit elkaar schroeven en het popmetertje met een schone doek schoonmaken aan de binnenkant.
Zo heb ik al 3 servo's van de prullenbak kunnen redden.
Oud 2 september 2004, 18:53   #6 (permalink)

Standaard

Ik was vandaag weer eens bij mijn LHS en hoppa, weer 2 van deze series na nog geen 2 dagen gebruik door een klant defect ingeleverd.

Protech waar deze "troep" geserviced wordt laat niets van zich horen en begin ik maar ook mijn LHS zich flink te ergeren.

Ik heb in ieder geval met de LHS afgesproken dat ik het geld mag omzetten in een andere servo en wil dan ook met bijbetaling een KO erbij halen.

Nooit maar dan ook nooit meer een HiTec !
Oud 2 september 2004, 21:27   #7 (permalink)

Standaard

Ik heb ook best wat problemen gehad met hitec. Ik heb de 625MG als stuur servo gehad. Werkte best goed, maar na een tijdje was het alweer afgelopen. Naar links sturen ging nog wel maar naar rechts ging heel traag en niet vloeiend.
Ik ben toen overgestaps op een digitale 5925MG als servo. Tot nu toe moet ik zeggen dat deze servo top is, hij maakt dan wel veel lawaai, maar hij is ontzettend krachtig en erg snel.

Misschien een beetje off-topic, maar ik heb ook problemen gehad met een ontvanger van hitec die ik bij een zender set had gekocht. Na 3 kwart jaar gebruik gemaakt te hebben van de ontvanger ging hij spontaan in rook op. Ik heb toen de regelaar terug gebracht bij de winkel waar ik hem gekocht had. Na veel email gezeur en telefoontjes kreeg ik te horen dat een nieuwe ontvanger was opgestuurd naar de winkel en dat ik hem speodig zou kunnen ophalen, alleen kreeg de winkel niks binnen. Hitec wilde niet een nieuwe opsturen. Uiteindelijk heb ik toch een nieuwe ontvanger gekregen van de winkel, maar in totaal heb ik er een goed jaar op moeten wachten.
Oud 11 september 2004, 20:12   #8 (permalink)

Standaard

Ik heb ondertussen een mailwisseling gehad met een technische man bij Protech. Mij is beloofd dat die maandag gerepareerd gaat worden en direct naar mijn winkelieer terug gestuurd gaat worden.

Over de vele uitval gaf hij geen verdere informatie, wel gaf hij toe dat ze op zoek zijn naar een oplossing voor de lange tijden van levering en reparatie.
Oud 23 oktober 2004, 18:55   #9 (permalink)

paulplevoets's schermafbeelding

Standaard

ik heb mijn hitec 645mg nu al bijna 2 jaar, nog niet zo heel veel mee gevlogen (zeg een 20tal uur) maar ik ben er zéér tevreden van. Enkel een beetje té veel spel op die metalen tandwielen
Oud 1 december 2005, 08:39   #10 (permalink)
EJS
Guest

Standaard

Nou ik had dus sinds twee maanden een Hitec 5945 in mijn Lauterbacher zitten voor gas, maar van de week zet ik mijn zender aan en geef twee keer gas en de 3e keer stond hij zo vast als een huis

Heb hem nu terug gestuurd naar Pase-Tuning, hoop dat die er nog wat aan kunnen doen, want vind dit toch wel heel snel dat hij stuk is. Ik weet ook zeker dat de servo uitslag helemaal goed stond afgesteld en dat er niks geks mee is gebeurd.

Hoelang garantie zit er eigenlijk op zo'n servo ??
  Met citaat reageren
Oud 1 december 2005, 11:45   #11 (permalink)

Jan Vos's schermafbeelding

Standaard

Mijne Heren als ik dit lees zijn jullie allemaal Auto rijders.

Mag ik vragen op wat voor spanning jullie ontvanger werkt.

Ik ben een Vaarder en die Servo's hebben niet zo veel te lijden, heb hier nog Servo's van 1977 liggen en die werken nog prima.
Jan Vos is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2005, 12:36   #12 (permalink)
EJS
Guest

Standaard

Ik werk met een 6Volt ontvanger accu en heb daar nog eens een 6Volt limiter tussen van Robbe die trouwens maar 5,8 Volt door geeft aan de ontvanger.
  Met citaat reageren
Oud 1 december 2005, 12:46   #13 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl
Moderatorteam

Niek's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Precies... Waarschuwing en stokpaardje van Corrien bijgehouden over 6v?

Gewoon niet luisteren hoor, geeft niks, goed voor zijn omzet.
Oud 1 december 2005, 13:09   #14 (permalink)

Corrien's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Standaard

Met een limiter er tussen is dit nogal uitzonderlijk. Als regel gaan servo's dan niet zo snel stuk.
Overigens is zojuist wel de faq met wat vetgedrukte regels uitgebreid: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...=378478#378478
Oud 1 december 2005, 13:27   #15 (permalink)
EJS
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niek
Precies... Waarschuwing en stokpaardje van Corrien bijgehouden over 6v?

Gewoon niet luisteren hoor, geeft niks, goed voor zijn omzet.
Ik rij nu al een paar jaar met rc auto's en heb altijd een ontvanger accu van 6 Volt gebruikt, dit is de eerste keer dat er een servo bij mij stuk gaat.

En ik luister echt wel naar advies van andere, als je het stukje zelf ook even leest wat Corrien schreef dan staat daar toch ook duidelijk in "of om een 6 Volt begrenzer (of iets lagere spanning) te gebruiken." wat ik dus ook heb gedaan met mijn 6Volt limiter (wat ik hierboven dus al melden). Dus om dan maar te roepen dat er niet geluisterd wordt slaat nergens op

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corrien
Met een limiter er tussen is dit nogal uitzonderlijk. Als regel gaan servo's dan niet zo snel stuk.
Dat idee had ik dus ook al, zal misschien al een klein foutje in hebben gezetten. Hoop maar dat Pascal van Pase-Tuning er nog wat aan kan doen, of dat het onder garantie valt. Wat ik wel vreemd vond is dat hij echt zo vast als een huis meteen stond, ook met de stroom eraf was er geen beweging in te krijgen. Denk daar door zelf ook meer aan een tandwiel probleem dan aan doorbranden. Maar we wachte af wat de uitslag straks zal zijn
  Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten