![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 38
|
Hallo. Ik heb hier een AR6100 waar de antenne sprietjes beschadigd zijn. Nu wil ik deze graag vervangen. De lengte en dikte van de draden zullen waarschijnlijk kritisch zijn vandaar mijn vraag: Kan iemand me vertellen wat de lengte dient te zijn en welke kabeldikte ik hiervoor moet gebruiken? Ik hoop dat er iemand is die dit weet anders kan ik een vrij nieuwe ontvanger scrappen! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
|
2.4ghz?? hou maar op dat kan je niet zelf doen...
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Want? De draadjes van de AR6100(e) zijn geen coaxiaalkabel maar gewoon twee stukjes draad. Van een servokabeltje het benodigde stukje afknippen op 32mm. Aanstrippen en zorgen dat je draadje niet korter wordt (sommige striptangen doen dat nu eenmaal). Uiteinde solderen op de plek waar het originele draadje zat en klaar.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
|
ik mag toch hopen dat ze wel degelijk coaxiaal kabeltje gebruiken voor hun ontvanger antennes? anders ga je een hoop rare dingen krijgen op de 2.4ghz???
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 45
|
coaxiaal aleen nodig voor verlenging, zoals bij die nieuwe 5 kan ontv. De draadjes zijn de antennes zelf. Laatst gewijzigd door Niek; 19 juni 2011 om 18:41 |
| | |
| | #6 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
![]() Als je het uiteinde langer wilt hebben dan kun je de antenne draad twee of vier keer zo lang maken, zoals gebeurt op de Spektrum Surface ontvangers voor autootjes (en techniek die zich de afgelopen jaren in zowel autorecerij als luchtvaart bewezen heeft): ![]() Of inderdaad coaxiaalkabel gebruiken om de afstand tussen ontvanger en werkelijke antenne te vergroten (als bijvoorbeeld de omgeving veel metaal bevat en dit signaalverlies op een interne antenne zou veroorzaken):
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Door geexperimenteer jaren geleden met lange afstands point to point WiFi antennes (oude schotel van Sateliet met een exact op lengte gestripte coaxiale kabel in een pringles box/kittekat blikje als transponder, range tot 10 kilometer!!) kwam ik er achter dat (voor zenden in ieder geval) het belangrijk is hoeveel koper er inde kabel zat, en hoelang die niet afgeschermd is (gestript coaxiaal in die experimenten). Heb geen idee of dit ook van toepassing is voor een ontvanger voor 2.4 Ghz Dus de wire gauge is in jouw ogen niet zo belangrijk? Bedankt alvast.. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Om precies te zijn: - De laagste gebruikte frequentie is 2.401GHz, 1/4 golflengte = 3,124cm - De hoogste gebruikte frequentie is 2.473GHz, 1/4 golflengte = 3,038cm Als je netjes soldeert heb je zo'n millimeter nodig (groter is het dotje op de ontvanger niet
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Thanks! Ik ga morgen meteen de ontvanger repareren... | |
| | |
| | #10 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 | Mocht je het niet vertrouwen dan kun je altijd nog voor je gemoedsrust een range test doen.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| antenne, repareren, spektrum |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |