![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 maart 2007 Locatie: Delft, ZH Leeftijd: 18
|
Beste, ik heb een probleem, namelijk dat ik een axi motor heb waarvan 1 motordraad is gebroken bij de windingen. Nu heb ik hem uit elkaar gehaald. Maar nu kan ik er nog niet bij, want voor de stator zit de achterkant van de motor, en die kan er niet af. Weet iemand hoe ik dit eraf krijg of hoe ik hem anders kan repareren? Bij voorbaat dank! Groet, Ludo
__________________ ex-modelbouwer inmiddels |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 58
|
Hallo Ludo, Heb je een plaatje van het slachtoffer, of een link? Bij veel binnenlopers kun je het achterschild verwijderen door (met het voorschild op z'n plaats) voorzichtig met een kunststof hamer op de uitgaande as te tikken, terwijl je de motor in de hand houdt. Meestal laat de lijm na een paar tikken los. Doe dit alléén als je zeker weet dat het gelijmd is... Bij een buitenloper is het vaak een veerring in een groef op de as, die de zaak bij elkaar houdt, hoe je bij de aansluitingen komt weet ik bij dit type motor niet zo één, twee, drie... Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. Laatst gewijzigd door pompebled; 2 juli 2009 om 22:26 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| axi, brushless, gebroken, motordraad, outrunner |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |