![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 10 november 2010 Leeftijd: 42
|
Hoi, Ik heb op mijn swiftje ook wat ledstrips geplakt en hiervoor een controller printje gemaakt. Daarmee kun je tevens de helderheid instellen omdat de leds via pulsbreedte worden aangestuurd. Dat scheelt ook in stroomverbruik. Vlieg deze swift (ja, is gemaakt uit piepschuim met papier machee!) ruim 10 minuten (3 cell 1000mA) Zie filmpje: YouTube - Swift ledstrip controller Groeten, Hans Laatst gewijzigd door frotje; 10 november 2010 om 00:17 |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
| Citaat:
Maar hoe weet ik hoeveel ledjes ik per regelaar aan kan sluiten? Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << | |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Héééééél veel. Een Led heeft maar een stroom tussen de 0,01 en 0,02A nodig. Als je een 10A regelaar gebruikt (dat is niet eens een erg hoge stroom) kan je er tussen de 500 en 1000 op aansluiten voor de regelaar de maximale stroom moet leveren. Wanneer je 3 LiPo's als voeding gebruikt heb je ongeveer 12V als voeding. Wanneer je witte of blauwe Led's gebruikt kan je er 3 van in serie zetten en via een weerstand van ongeveer 150 Ohm aansluiten op de regelaar. Je kan dan 1000 van die serie schakelingen op de regelaar aansluiten zodat je op zelfs 3000 Ledjes uitkomt. Zou je rode, oranje, gele of groene Led's gebruiken dan kan je er 5 in serie aansluiten en via een weerstand van 68 Ohm op de regelaar aansluiten. Je kan dan ongeveer 500 van die serie schakelingen op de regelaar aansluiten. Je komt dan op 2500 Ledjes uit! Dat lijkt me dus allemaal ruim voldoende!
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 38
|
Op CandlePowerForums moet je s zoeken op 'flying searchlight. Dat is een vlieger die zoveel 3W-Leds heeft dat 'ie ook veilig kan landen in het donker. |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 13 maart 2011 Leeftijd: 21
|
Ook ik ben bezig met een nachtvlieger bouwen. Dit gaat gebeuren met een teksumo, Swift II kloon als ik me niet vergis. Ik ben er niet erg in thuis maar probeer het toch gewoon. Ik heb gekozen voor de volgende setup. Een lichtsnoer van een meter, wit. 2 blauwe knipperende LED's die een beetje midden in de wing komen naar beneden te schijnen. En aan de wingtips een stripje rood (6LEDs) en een stripje groen (6LEDs). Stuk voor stuk is dit allemaal met zo'n aansluiting die servo's ook hebben. Kost me dit dan in totaal 4 ontvanger kanalen? of kan je dit zonder problemen ook via een Y-draadje schakelen. ( ik heb nog niet alle onderleden binnen dus ik heb nog ruim tijd om voor te bereiden) |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 13 maart 2011 Leeftijd: 21
|
Ze werken allemaal op een voltage van 5. Als ik kijk bij mijn ontvanger staat er bij power 4.5 tot 6 volt (ga vliegen met 3 cell lipo). Dus Ik denk dat ik hierbij geen weerstanden o.i.d. nodig heb. Ik denk dat ik de verlichting gewoon altijd aan houd, tenminste als ik vlieg dan he?
|
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
3s lipo op je ontvanger is direct rook... Net als 5v leds op 3s lipo heel kort heel fel branden en dan rook geven...
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 november 2007 Locatie: Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173) Leeftijd: 46
|
Ik heb gezien dat ze die ledstrips met een heleboel lampjes zondermeer op de balancerkabel van de 3S lipo aansluiten. Klaar. Brand wel heftig trouwens in het donker. |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
|
heb ik ook gedaan op mijn zagi het nachtvliegen ging erg goed gewoon 2 stripjes van 3 led's op de tip's en 2 stripjes onder in groen op de neus nog even 1 stripje boven en onder en dan aansluiten op de balance let op dat je als je 3 cellen hebt ook 3 cellen gebruikt anders trek je maar een deel van de cellen leeg! maar dat ging zo er goed en erg leuk
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |