![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 januari 2008 Locatie: Venray Leeftijd: 34
|
Kan iemand mij vertellen wat voor verlichting er gebruikt wordt voor 'nachtvliegen'. Hoe dit werkt (stroomvoorziening) en waar ik zoiets koop? Gr Rudy
__________________ Krill Katana 2,2m / QQ Yak 2,2m / Pica Spitfire 2,24m / Sukhoi Sebart 140 / Angel 50 Sebart |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 7 augustus 2003
|
Wij hebben het dit al meerdere malen gedaan. En gebruiken hier een calmato voor met fietslichtjes (met 2aa cellen en 3 ledjes) op de tips en staart. knipperen werkt niet goed omdat ze dan te vaak uit zijn. wij hebben ook gemerkt dat het eigenlijk het beste werkt met alleen led op de tips en staart zodat je een 3hoek ziet. ook kan je een lampje op je landingsgestel doen zodat de onderkant van de vleugel verlicht is, maar dit werkt minder goed omdat je de onderkant van de vleugel niet altijd ziet. in het begin is het even eng maar na paar min wen je er aan en kan je er goed mee rond vliegen. GR Ruud |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 8 maart 2004 Leeftijd: 39
|
Rudy, er zijn verschillende mogelijkheden. Je kan vliegen met LED's of met de iets eenvoudigere lichtsnoeren. Ikzelf heb een toestel met de laatste optie. ![]() Deze lichtsnoeren zijn ERG eenvoudig te gebruiken. Je kan ze inkorten, verlengen, ... en dan gewoon aansluiten op een converter (afhankelijk van de lengte). De lichtsnoeren kocht ik hier. Per 5m draad, heb je dan zo'n inverter nodig ! Ik heb gezien dat je de lichtsnoeren nu ook kan kopen bij unitedhobbies. Maar volgens insiders zijn die iets minder kwaliteit en iets anders aan te koppelen ! Maar het zal wschlk wel kunnen ! Veel plezier ! Groetjes, Davy
__________________ Alles wat omhoog gaat, komt ook omlaag. RIP (Rest in pieces) ! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 11 december 2008 Locatie: Fauvillers Belgium
|
__________________ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 2 januari 2009 Locatie: Apeldoorn Leeftijd: 18
|
Het is wel duidelijk: Hobbycity.com Heb daar een 9 dollar kit, 8 lampjes : 2 spotjes voorop, rood, groen, rood flashing 2, wit flashing 2. Aangesloten op vrij kanaal ontvanger trekt eigenlijk bijna geen stroom weg.
__________________ E-Sky Lama v4 Brushless - Multiplex Easystar - Multiplex Fox |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Mijn MiniMag(lite) is voorzien van 42 LED's, geclusterd per 3 LEDs zoals op de strips van Hobby Cit (heb je ze weer Vleugeltips rode/groene strips, voorlijsten en bovenkant blauwe strips, onderkant en achterlijsten witte strips. ![]() En een filmpje (let maar niet op die gekken aan het eind En anders met zo'n Depron disc (even Googlen op Adrenalin). Erg leuk om te doen, vooral als er ook een hoepel in de fik staat (demootje van ons clubje bij het clubje aan de andere kant van het kanaal
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2003 Locatie: OMMEN Leeftijd: 33
|
Hier is mijn Swift. YouTube - swift2 led Night Flying Lampjen stetje van HC en gewoon aangesloten op een vrij kanaal van je ontvanger. dit is het setje van HC en dan 4x Hobbycity Online R/C Hobby Store : Lumifly Lighting system FAA Configurable $9.99
__________________ To FLY OR NOT TO FLY, THATS THE QUESTION. De vernieuwede website van RMF http://www.rmf-friendship.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2003 Locatie: OMMEN Leeftijd: 33
|
__________________ To FLY OR NOT TO FLY, THATS THE QUESTION. De vernieuwede website van RMF http://www.rmf-friendship.nl |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 11 december 2008 Locatie: Fauvillers Belgium
|
__________________ |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 29
|
Die lichtsnoer ziet er altijd lekker uit op camera, maar hoe ziet dat er in het echt uit? Is dat nog goed te zien als je een eindje weg vliegt?
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
zeker zeer veel minder dan de ledstrips. die zie je mijlenver nog.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 31
|
Vraagje, Ik heb deze leds op een vliegtuigje: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy High Density R/C LED Flexible Strip-Red (1mtr) Vlieg met 4 cell 2650Mah en kan ze daarom niet rechtstreeks aansluiten omdat 3cell de max is. Heb ze getest op een uitgang van mijn ontvanger alleen de rode leds doen het dan de groene niet. Voltage is te laag en daarom gaan ze niet aan. Oke dan maar een losse lipo voor de leds. Verbruik= 400Ma per meter. Ik heb er volgens mij +- 60cm op zitten dus= +-240Ma. Heb gevlogen als test met een 120gram lipo 2 cell: http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=8272 Maar is helaas te zwaar. Althans gewicht is op 1.5kg niet super veel meer maar kan hem alleen kwijt naast de andere lipo en de neus wordt dan te zwaar. Nu dacht ik. Dan maar zoiets?: HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 500mAh 3S1P 20C 43 gram, 500Mah= bij 80% verbruik 400Ma. verbruik 240Ma dus=+- 1 uur en 40 minuten vliegen met leds. Zou dat in de praktijk een beetje kloppen? Evt 2 cell nemen is nog lichter en verbruik is dan ook wat minder. Wat is jullie ervaring met het verbruik.
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
| ![]() Ledjes IN de vleugel geeft ook een leuk effect!! Verder zit er nog in: 2x Groene LED (vleugel) 2x Rode LED (vleugel) 2x Heldere LED (onder neus(landinglicht)) 4x HK-Lichtslang (1x rood, 1x groen, 1x blauw, 1x oranje) Alles word vanaf de ontvanger gevoed! Verbruik = niet veel, heb niks gemerkt aan verschil in vliegtijd iig
__________________ >> Ossekopf Divisie! << Laatst gewijzigd door markjuhh; 8 november 2010 om 15:46 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |