Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 5 februari 2012, 09:03   #151 (permalink)

Richard Branderhorst's schermafbeelding

Standaard

Ik maak me geen zorgen om de techniek, maar meer om het bedrijf zelf. Ik hoop dat ze het redden in het geweld van de grote spelers. Je moet toch aardig wat ontvangers per dag verkopen om hooggekwalificeerde mensen in dienst te (kunnen) houden....
Oud 5 februari 2012, 09:21   #152 (permalink)

Arnout Janssen's schermafbeelding

Leeftijd: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richard Branderhorst Bekijk bericht
Ik maak me geen zorgen om de techniek, maar meer om het bedrijf zelf. Ik hoop dat ze het redden in het geweld van de grote spelers. Je moet toch aardig wat ontvangers per dag verkopen om hooggekwalificeerde mensen in dienst te (kunnen) houden....
Het bedrijf Weatronic is nu eigendom van Mustafa Koc die ook eigenaar is van Fineworx http://www.fineworx.net/#/NEWS/ en Grundig.
Dat is ook de reden van de verhuizing naar de Grundig kantoren in Neurenberg. Over de Koc holding hoef je je nou niet bepaald echt zorgen te maken.
Op de Spielwarenmesse zijn nieuwe produkten voorgesteld, een nieuwe ontvanger Tiny5, Thermy1200 en de lang verwachte MUX Box.
De nieuwe zender staat gepland voor de JetPower in september.
Oud 5 februari 2012, 23:25   #153 (permalink)

_Dutchy_'s schermafbeelding

Leeftijd: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Janssen Bekijk bericht
Over de Koc holding hoef je je nou niet bepaald echt zorgen te maken.
Nu, even lekker generaliserend , ik ken die beste Mr. Koc niet maar ik neem aan dat Koc Holding dus een (o.a. modelbouw georienteerde) investeerder is.
Een eigenschap van investeerders is natuurlijk wel dat ze in 9 van de 10 gevallen willen dat hun ingebrachte geld extra geld gaat genereren.
En vaak als zij het idee hebben dat hun geld verdampt i.p.v. groeit dan trekken ze het terug en ploft het bedrijf waar het geld in zat.
Daarnaast wil het nog wel eens voorkomen dat het beleid van de investeerder, welke dan aan meer touwtjes mag trekken dan de oprichter, meer op winst is gericht dan het beleid of de geest van de oprichter.
Een goede eigenschap van investeerders daarentegen, en dat is veelal de reden dat ze investeren, is dat zo'n solvabiliteitsboost er vaak voor kan zorgen dat een bedrijf de mogelijkheden krijgt om verder te groeien in het volwassenheidsmodel.

Afijn, speculeren doen ze al genoeg op de beurs.
Mijn persoonlijke mening is echter wel dat de concurrentie niet stil zit en dat ze inderdaad met wat nieuws moeten komen om voldoende weerstand te blijven bieden of wat key points te hebben t.o.v. de concurrentie.
De MUX-box is inderdaad een heel goede aanvulling.
Oud 6 februari 2012, 01:19   #154 (permalink)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Dutchy_ Bekijk bericht
Nu, even lekker generaliserend , ik ken die beste Mr. Koc niet maar ik neem aan dat Koc Holding dus een (o.a. modelbouw georienteerde) investeerder is.
Mustafa Koc maakt deel uit van het Turkse nationale F3J wedstrijdteam dat in 2011 europees kampioen is geworden, het hele team vliegt uiteraard met Weatronic equipment.
Mustafa is de chairman van de Koc holding:

Koç Holding

Oud 6 februari 2012, 06:59   #155 (permalink)

Richard Branderhorst's schermafbeelding

Standaard

Dhr Koc is een van de grootste industriëlen in Turkije. De lijst met grote bedrijven onder zijn vleugels is groot en indrukwekkend.
Voor ons gelukkig, de man is al jaren een grote aanhanger van het F3J vliegen en stopt daar veel geld in. Zo zijn enkele jaren geleden ALLE wedstrijdvliegers naar Turkije gehaald om daar een wedstrijd te vliegen.
Ik heb begrepen dat toen ALLES betaald is door Dhr Koc, van tickets naar Turkije tot de hotels en eten aan toe. Voor ALLE deelnemers. Soms ging het transport van deelnemers van de stad naar het veld zelfs met (een van zijn) helikopters.
Ik zie zijn investering in WEA dan ook meer door de hobby bril bekeken als puur geld gedreven. Net zo goed als dat Abramovich (of hoe heettie..)een geheel voetbal team heeft in Engeland.
Als je alles al hebt dan ga je andere dingen kopen die voor gewone stervelingen niet weggelegd zijn, zoals veel te dure schilderijen of idd voetbalteams of leuke bedrijfjes.

Dus wat dat betreft zit het wel goed met WEA, zo lang dit soort sponsors ze op de been houdt, maar ik zie toch liever dat het een bedrijf is wat op eigen benen staat.

Ik ken Mr Koc ook niet, schijnt verder een heel aardige man te zijn.
Oud 6 februari 2012, 08:29   #156 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richard Branderhorst Bekijk bericht
Dhr Koc is een van de grootste industriëlen in Turkije. De lijst met grote bedrijven onder zijn vleugels is groot en indrukwekkend.
Voor ons gelukkig, de man is al jaren een grote aanhanger van het F3J vliegen en stopt daar veel geld in.

Ik ken Mr Koc ook niet, schijnt verder een heel aardige man te zijn.
Je verhaal klopt helemaal Richard, Mustafa is een zeer gedreven en goede wedstrijdvlieger die heeeeel erg veel geld in de Turkse F3J modelvliegsport investeerd. Enkele teamleden zijn ook werknemers in de Koc holding. Ik heb hem persoonlijk leren kennen op verschillende F3J EK, WK en de Holland Glide, en ja hij is inderdaad een super aardige man.
Oud 6 februari 2012, 12:10   #157 (permalink)

Standaard

Ghehehe, hebben we toch nog het voordeel van het groot kapitaal.
I.p.v. een nieuwe zender te kopen die wellicht voldoet aan zijn privé wensen.......koopt deze beste man gewoon het bedrijf er achter en zorgt er zelf voor dat de nieuwe zender aan al zijn wensen voldoet

Als je het zo stelt is Wea puur geld vanuit zijn kontzak en niet eens vanaf zijn bankrekening.
Oud 13 februari 2012, 00:03   #158 (permalink)

Standaard

Efkes wat anders.
De nieuwe FX-30 moet ook nog om naar Weatronic.
De Fasst adapter, bijbehorende kabel, montagepilz e.d. dat vat ik allemaal wel.
Maar ik heb nu een DV3 zendmodule, deze is 12 kanaals, de FX-30 is 14 kanaals maar vooralsnog zou ik uit de voeten kunnen met 12 kanalen.
(Ik geloof zelfs ergens gelezen te hebben dat met Weatronic er 16 kanalen uitgeperst kunnen worden maar dat terzijde).

Vraag 1)
Kan ik gebruik maken van enkel een nieuwe adapter voor de FX-30 en montagepilz i.c.m. de oude DV3 module?

Vraag 2)
Nu is er de DV4 module en DV4 bluetooth.
Maar voor zover ik kan lezen is een sales point dat je via Bluetooth realtime data kan verzenden naar bijv. een PDA of smartphone.
Nu heb ik wel een laptop met bluetooth maar het is nogal heel errug patserig om die enkel te starten en in de pits aan te laten staan zodat anderen mee kunnen gluren? Met mijn telefoon kun je bellen en daarmee houd het wel een beetje op (ik geef daar allemaal geen fluit om en aangezien hij feitelijk van de werkgever is wil ik deze zo simpel mogelijk houden want je hoe meer hij kan hoe meer je moet werken.)

Ergo, wat is nu eigenlijk de meerwaarde van die Bluetooth?

Vraag 3)
Is het nu zo dat je bijv. bij een Weatronic ontvanger met Gyro (Smart en Micro series) deze gyro kunt gebruiken bij bijv. het laten slepen achter een sleper en zo je vliegtuig vlak kunt houden?

P.S.
Ja, ik koop t.z.t. nog wel een andere zendmodule DV4 of DV4 bluetooth anders zonde van de extra kanalen maar de bluetooth is nog niet leverbaar (staat al een aantal weken op 3-4 weken) en ik weet nog niet waarom ik zo'n bleutooth zou moeten kopen.
Mocht het een leuke gimmick zijn dan kan ik beter nu die 90 euro extra uitgeven maar ik wil in de tussentijd ook wel gaan vliegen (dus vandaar de DV3 als tussenoplossing).
Oud 13 februari 2012, 16:17   #159 (permalink)

Standaard

Op mijn 2e vraag heb ik al een antwoord gevonden.
Zoals ik het zie heeft BT feitelijk geen toegevoegde waarde voor mij.

*Edit*

K*$ met peren, schijnt er een omruilactie te zijn geweest waarin je de DV3 om kon ruilen met wat bijbetaling voor een DV4.

Liep tot 31-01-2012...............communicatie ............

Laatst gewijzigd door _Dutchy_; 13 februari 2012 om 16:37
_Dutchy_ is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2012, 18:28   #160 (permalink)

sidewind's schermafbeelding

Standaard

Vraag 3)
Is het nu zo dat je bijv. bij een Weatronic ontvanger met Gyro (Smart en Micro series) deze gyro kunt gebruiken bij bijv. het laten slepen achter een sleper en zo je vliegtuig vlak kunt houden?

Ja zo is dat.

Oud 13 februari 2012, 23:42   #161 (permalink)

Standaard

OK, merci Sidewind.

Het lange wachten op antwoorden per e-mail van Weatronic is weer begonnen

En ja, heb al proberen te bellen vandaag.
Geen contact gekregen, morgen weer eens proberen.

Weatronic pretendeert iets te gaan doen in 2012 aan het verhogen van hun service level, dat zou fijn zijn.

Nu is het net als een verzekeraar.
Geeft een goed gevoel als je ze niet nodig hebt, maar pijn in de aa*s als je ze wel eens nodig hebt.
Oud 14 februari 2012, 00:02   #162 (permalink)

Standaard

Citaat:
K*$ met peren, schijnt er een omruilactie te zijn geweest waarin je de DV3 om kon ruilen met wat bijbetaling voor een DV4.

Liep tot 31-01-2012...............communicatie ............
Yes, werkte perfect, deze aktie liep van begin november tot eind januari en was aangekondigd op het Duitse RC-Network.de Forum, het Modelbouwforum heeft in deze, wat Weatronic betreft, geen enkele toegevoegde waarde.
Oud 14 februari 2012, 00:57   #163 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Janssen Bekijk bericht
Yes, werkte perfect, deze aktie liep van begin november tot eind januari en was aangekondigd op het Duitse RC-Network.de Forum, het Modelbouwforum heeft in deze, wat Weatronic betreft, geen enkele toegevoegde waarde.
Yep, maar daar komt niet iedereen dagelijks om het zo maar te zeggen.
Op zijn minst zou het fijn zijn geweest als zij hun klanten welke direct bij hun één en ander hebben aangeschaft (psies, piepeltjes zoals jij en ik) even direct zouden hebben gecontacteerd. Het is toch zo'n niche product?
Ik neem aan dat ze tenminste een klantenbestand op hebben gebouwd?
En ik neem ook aan dat hun klantenkring groter is dan enkel den Duitsers.
Maar allez, da's allemaal gezeur achteraf en maakt me eigenlijk niet zo gek veel uit. Pech gehad.

Nu wil ik gewoon een set hebben voor mijn FX-30.
Ik heb ze gevraagd of de DV3 nog op de Fasst-adapter kan werken zonder problemen.
Ondertussen ook alweer wijzer geworden door zelfstudie dat BT o.a. leuk is voor bijv. je smartphone...maar dat de App daarvoor nog niet beschikbaar is.
Enfin, BT is voor mij niet van toepassing dus een normale DV4 module zal volstaan.
Ik wil simpelweg weten of ik nu enkel de DV4-module, de Fasst Adapter, de montagepilz en evt. een nieuw kabeltje nodig heb om weer op weg te zijn. Ik wil nu geen complete ombouwset. Ik heb nu genoeg ontvangers en geheugenkaartjes e.d..

Dus ik wil me geld aan hun kwijt en rap spullekes krijgen, maar dan moet ik wel eerst een paar (voor mij) cruciale doch simpele zaken te weten komen.
Mja, ik heb telefonisch blijkbaar altijd pech want de Hotline is bij mij meestal een NOTline gebleken.

Afijn, niets nieuws dus eigenlijk, komt allemaal wel goed, heb geen zin om over te komen als iemand die alleen maar azijn staat te zeiken.
Ik probeer het morgen nog wel weer eens en dan zal het wel lukken.

Wat ik wel oprecht meen is dat het alleen zo zonde en irriterend is dat je als gebruiker van zo'n 'niche' product met ster allures iedere keer maar weer zelf achter de nodige info moet zien te komen.
Dat is in mijn optiek echt de wereld op zijn kop.

Ook even wat anders, heeft iemand al leraar-leerling gevlogen middels Wea?
Oud 14 februari 2012, 09:08   #164 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ik wil simpelweg weten of ik nu enkel de DV4-module, de Fasst Adapter, de montagepilz en evt. een nieuw kabeltje nodig heb om weer op weg te zijn. Ik wil nu geen complete ombouwset. Ik heb nu genoeg ontvangers en geheugenkaartjes e.d..
Je hoeft deze spullen niet in een set te kopen, alles is los leverbaar. De DV3 werkt in ieder geval prima met een FX30 tx. Het lijkt mij verstandiger om niet naar de hotline te bellen maar naar het nieuwe +49 (0)911 70 36 200 telefoonnummer en vragen naar Monika Kolawiak, zij kan je alle informatie die je wenst geven, ook of je de DV4 nog tegen het omruilbedrag van €60,- kunt krijgen.
De DV4 BT is voor mij niet interessant omdat je nog steeds de USB kabel voor de verbinding met GigaControl moet gebruiken.

Met WEA LS heb ik helaas geen enkele ervaring, volgens mij ben ik dit thema nog nooit ergens tegen gekomen.
Oud 14 februari 2012, 10:06   #165 (permalink)

Standaard

Hallo Arnout,

Ik zal dat nummer zo eens proberen. Merci.
Gisteren kreeg ik eerst een bandje en een latere poging werd er niet opgenomen? Kreeg weer gelijk flashbacks

Wat betreft leraar/leerling;
Ik heb via PB contact met iemand die dit op een Multiplex uitoefend zonder problemen.
Zodra alles duidelijk is voor me zal ik dit wel in het klein samenvatten hier.

Nu ik de FF9 als het ware over heb wil ik deze dan maar t.z.t. toepassen als leerling zender.
Normaliter verloopt de overdracht ten alle tijden via de module van de leraarzender.
Derhalve denk ik / hoop ik / vermoed ik dat de FF-9 nog toepasbaar kan zijn met enkel de Weatronic adapter en dus zonder de DV3 zendmodule.
Enkel weet ik dus niet zeker of het zal werken zonder de zendmodule maar zoals gezegd, gebaseerd op enkele ervaringen uit het verleden wordt veelal het HF-deel van de leerlingzender volledig gepasseerd.

Mocht het in dit geval niet zo zijn dan gooi ik mijn eigen ruiten in als ik de DV3 van de FF9 inruil voor een DV4?

Wellicht denk ik wel gewoon te moeilijk.
Ik kan er ook gewoon voor kiezen om de FF9 compleet te houden zodat ik deze ook als losse (reserve)zender kan gebruiken.
Tenslotte scheelt het maar 88 euro (148 euro voor de DV4 minus 60 euro volgens een inruilsysteem) en dan heb je in ieder geval de zekerheid dat het gewoon werkt.

**Edit**
Ik krijg net door via PB dat het HF circuit van de leerlingzender idd niet wordt benut en dat alles dus gewoon werkt zoals te verwachten valt. Dit ook i.c.m. 35 Mhz leerlingzenders.
Reageren

Labels
weatronic, weatronic 2.4ghz

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten