Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 31 augustus 2009, 23:21   #16 (permalink)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianvzwol Bekijk bericht
dat weatronic ziet er allemaal wel mooi uit zeg! Inderdaad een stevig prijskaartje, een 8 kanaals ontvanger zit rond de €120 en de module zelf is ook al €180

Als je dan gaat kijken naar de grote ontvangers met allemaal mooi spul ingebouwd, zijn de prijzen pas echt hoog
Startset 8 kanaals micro-ontvanger + zendmoduul € 228,-
SD kaart voor Tx € 6,95
8 kan. micro-ontv. € 118,-

En Arno, je hebt volkomen gelijk, ook over ACT leest men alleen positieve berichtgevingen. Niet voor niets natuurlijk dat Schulze (die een naam heeft hoog te houden) voor S3D gekozen heeft.
Beide systemen hebben zender en ontvangerdiversity, maar naar mijn idee hebben de twee ingebouwde patchantennes van WEA de toekomst.
ACT komt echter als firma (met een totaal onoverzichtelijke en chaotische website) wat minder professioneel over.
thermiekbel is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2009, 10:17   #17 (permalink)

arno888's schermafbeelding

Leeftijd: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thermiekbel Bekijk bericht
ACT komt echter als firma (met een totaal onoverzichtelijke en chaotische website) wat minder professioneel over.
ACT is in feitte maar een eenmansbedrijfje En ze hebben kennelijk hun prioriteiten wat verschoven waardoor nieuwe ontwikelingen (al meer als een half jaar geleden aangekondigd) uitblijven...................
Ze beoordelen op hun website gaat me wat te ver
Oud 1 september 2009, 13:49   #18 (permalink)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arno888 Bekijk bericht
ACT is in feitte maar een eenmansbedrijfje En ze hebben kennelijk hun prioriteiten wat verschoven waardoor nieuwe ontwikelingen (al meer als een half jaar geleden aangekondigd) uitblijven...................
Ze beoordelen op hun website gaat me wat te ver
Niet alleen op de ACT website, maar tijdens de beurs in Sinsheim en op de Jetmeeting werd mij het verschil tussen beide bedrijven snel duidelijk. Weatronic is qua ontwikkeling ver vooruit, mede door de knowhow opgedaan met hun bestaande 35mhz techniek. Daarnaast is men reeds zeer ver met telemetriedata, een echte vario vergelijkbaar met de picolario en de westech alsmede diverse sensoren voor de jets, die realtime wordt weergegeven via spraak (oortje) naar het zendmoduul. Als je alleen al kijkt naar wat de mogelijkheden zijn van het softwareprogramma Giga-control, die bij ieder Tx als CD wordt bijgeleverd, dan wordt ook duidelijk waarom het prijskaartje wat hoger ligt dan hun con-collega's.
Overigens wordt de produktie van hun elektronica uitsluitend uitgevoerd bij bedrijven die voldoen aan de IEC 60945 norm en voldoet, integenstelling tot b.v. Jeti, alle equipment aan de Amerikaanse FCC normering.
thermiekbel is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 16:30   #19 (permalink)

nimbus's schermafbeelding

Standaard Weatronic

Na een tiental vluchten met de nieuwe Dual Reciever 12-30R GyroIII plus GPS kan ik bevestigen dat dit het meest geavanceerde systeem momenteel op de markt is.
Naast de futures die al in de kleinere types 8, 10 en 12 kan gepresenteerd werden zoals visueel en akustisch kontrole over reikweite, spannings en temperatuur controle, bied deze grote broer alle informatie die men maar kan verzinnen, in combinatie met de nieuwste versie van Gigacontrol.
Hoofd thema's zoals position, snelheid en hoogte(GPS) zijn nu zelfs live
via een aangesloten beeldscherm te volgen.
Zelfs wat bv. de rechter aileron servo in een bepaalde configuratie aan stroom verbruikt kan live worden gecontroleerd.
Voor mij is dit een nieuwe dimensie in de modelsport geworden en de mogelijkheden zijn met een beetje fantasie onbegrensd.
Komende futures zijn een heuse stallwarning, variometer en G-force
waarneming, dit zullen wel optionele modules zijn die op de ontvanger
kunnen worden aangesloten op de reeds aanwezige data telemetrie poort.
Gevlogen heb ik de ontvanger in een Nimbus 4M van 11Mtr Spanweite en een gewicht van 23,5Kg aan gestuurd door 18 servo's en een regelaar van 115Ah die weer gevoed wordt door 2 x 6s Lipo van 5000Mah.
Juist daar heb ik de ontvanger in getest wegens de enorme kabellengtes
en de hoge stroom die rond de bekabeling vloeit.
Waar met 35Mhz de grootste en onverklaarbare storingen zich voordeden, kan ik nu 100% vrij van interferentie de Nimbus tot grote afstanden de termik uitmelken.
2,4Ghz is dit geval ook voor mij de beste uitvinding na het "wiel" voor onze hobby.
Wie geintereseerd is in de data kan op de Website Gigacontrol kostenloos downloaden en stuur ik de data per mail toe zodat je een vlucht met de Nimbus met alle data inc GPS kan mee beleven.

Click the image to open in full size.

Mvg.
Nico Quint
nimbus is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2009, 21:37   #20 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Standaard Dealer Nederland.

Is er intussen een dealer in ons land die het merk Weatronic op de plank heeft?
Lijkt mij belangrijk,nu Weatronics gekozen heeft voor Graupner.
Groet, Erik.
Erik van Dijen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2009, 22:01   #21 (permalink)

Standaard

Hoi Erik

Geen probleem
Zeg maar wat je nodig hebt....
Via Pb.Svp.

Mvg.
Nico Quint
(Superwings Modelsport)

Laatst gewijzigd door nimbus; 10 september 2009 om 22:07
Oud 15 september 2009, 18:01   #22 (permalink)
Teus
Guest

Standaard

Vandaag de post langs geweest

Zoals je ziet is het perfect verzorgd/verpakt in een mooie koffer. Ik heb er twee micro 8 ontvangers bij.

Zal hier t.z.t. mijn bevindingen plaatsen.

Gr. Teus
  Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 18:13   #23 (permalink)

arno888's schermafbeelding

Leeftijd: 56
Standaard Tsjaa ................

Wanneer ik al dat moois zie wat Weatronic aanbiedt en vooral wat er kan met Weatronic, zou ik haast mijn ACT spullen willen inruilen

Maar dan eigenlijk ook weer niet; wat er op dit ogenblik in de 2.4 Ghz wereld gebeurt is nagenoeg identiek met het PC gebeuren van 15- 20 jaar geleden.
Kocht je een PC met de nieuwste processor, harde schijf, grafische kaart etc was hij de volgende dag alweer ouderwets

Ben eigenlijk best tevreden met ACT maar razendnieuwsgierig naar de mogelijkheden van morgen
Oud 15 september 2009, 22:56   #24 (permalink)

strutter's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Teus, gaaf dat je je spullen binnen hebt
Even doorklussen en komend weekend met je DVIII de lucht weer in?
(wordt knap weer )

2,4Ghz was voor mij een openbaring, zeker betreffende oude kisten met vele metalen verbindingen

Absoluut GEEN pulsjes/storingkjes meer!
Ben erg benieuwd hoe het jou gaat bevallen

Groeten, Ralf
strutter is nu online   Met citaat reageren
Oud 20 september 2009, 22:14   #25 (permalink)
Teus
Guest

Standaard

Vandaag de eerste vluchten gedaan met de Weatronic en uiteraard volgens verwachting en zonder problemen. Gisteren al de rangecheck uitgevoerd op 1Mw en minimaal 80 tot 100 passen weg. Eerst zonder en later nog een tweede maal met draaiende motor.

Het doet wat het doen moet, niets meer en niets minder

Heb net de logfile's van de module en ontvanger zitten bekijken van alle vluchten van vandaag (kan ik gelijk een mooi logboek bijhouden v.w.b. vlieguren en bijz. dit is een mooie bijkomstigheid) en heb op 1 seconde na (dit is het loginterval) geen bijzonderheden kunnen ontdekken.

@ Nico of iemand anders die dat weet:

Tijdens de eerste vlucht is er 1 logregel (dus max. 1 seconde) met de code 168 in status TX en 136 status RX, wat inhoud dat de module en ontvanger in unidirektionalen modus is geweest. Niets gezien/gemerkt tijdens het vliegen. Maar ben wel nieuwsgierig wat dit inhoud.

Gr. Teus
  Met citaat reageren
Oud 21 september 2009, 09:37   #26 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

666yeti666's schermafbeelding

Leeftijd: 41
Standaard

Teus,
is de inhoud van de logfiles codes die bepaalde toestanden weergeeft van de vlucht.
Of bevatten die ook informatie over spanning/stroom toerental etc ??

Zo niet , zijn er sensoren op aan te sluiten die dat wel kunnen ? Dus net als het Jeti systeem ?

Bas
Oud 21 september 2009, 10:49   #27 (permalink)
Teus
Guest

Standaard

Bas,

Met de micro ontvanger serie die ik gebruik kan je alleen alle data van de ontvanger zoals signaal kwaliteit, sterkte, temperatuur en accuspanning uitlezen en van alle kanalen de servopositie/weg in % en nog wel een paar dingen. Mocht je alles willen weten dan kan je het Gigacontrol programma gratis downloaden van de Weatronic website om eens te zien wat het allemaal kan.

Je kan er bij mijn weten momenteel geen externe sensoren op aansluiten voor externe meting v.w.b. accuspanning/toeren van b.v. de electromotor. Maar als je dat zeker wilt weten moet je even contact opnemen met Weatronic. Ik gebruik dat zowiezo niet dus daar is bij mij ook geen interesse om dat e.v.t. te doen.

Gr. Teus
  Met citaat reageren
Oud 21 september 2009, 12:37   #28 (permalink)

Standaard

Het klopt dat de temperatuur, ontvangerstroom, akkustatus en reikwijdte optisch worden aangegeven, maar het kan ook akustisch worden doorgegeven dmv. Een zgn. oortje
Buiten dit gegeven worden al deze data verzameld op de mini SD kaart en kunnen achteraf nog eens rustig geanalyseerd worden in het zeer fraaie Gigacontrolmenu.
Voor de ongeduldige mensen is het zelfs mogelijk om een mini USB kabel op het Zendmodul aan te sluiten om dan via een Laptop en sinds kort is de grafische oplossing ook aangepast voor de mini laptop's, live per seconde de data van de vlucht te analyseren .
Daar Weatronic staat voor de ultieme zekerheid is alles dubbel uitgevoerd zelf het zend gedeelte is dubbel redundant daarboven op is in het zendmodul nog een backupaccu geplaatst zo mocht de zender accu het begeven de data altijd bewaard blijft en aldus de oorzaak van een eventuele crash volledig te achterhalen is.
Want mocht er een temperatuur probleem zijn (Jets bv.) of een defecte servo wordt dit direct gemeld en is live of achteraf te controleren hoe of dit is ontstaan, daar per seconde het stroom verbruik statistisch waarneembaar is.
Ik vind dit een van de grote pluspunten in de vorm van zekerheid die ik bij anderen 2,4Ghz systemen mis.
We zijn pas aan het begin van het 2,4 Ghz tijdperk, en dit is pas het puntje van de ijsberg qua ontwikkeling, en wat er gaat komen is nog een verrassing maar ik ben ervan overtuigt dat in de in de Brains van de Weatronic Crew zoveel “Knowhow” steekt dat de concurrentie nog lang met de mondjes open zullen staan ……of toch geen concurrentie!!!!
Oud 21 september 2009, 13:17   #29 (permalink)
Teus
Guest

Standaard

@ Nimbus,

Heb jij misschien een antwoord op mijn vraag in post #25?

Gr. Teus
  Met citaat reageren
Oud 21 september 2009, 13:43   #30 (permalink)

Standaard

Hoi Teus

Zal daar zo spoedig mogelijk op antwoorden ....de map codering is mij nog niet geheel in detail bekent, maar geen angst zal wel een initialiserings uitwissel code van het redunante systeem zijn.

Gr
Nico
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica
Reageren

Labels
weatronic, weatronic 2.4ghz

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten